حالت تاریک
استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد؛

اجرای فاز چهارم انتقال آب دریای‌عمان‌ به‌ استان

اجرای فاز چهارم انتقال آب دریای‌عمان‌ به‌ استان

استاندار خراسان جنوبی گفت: انتقال آب دریای عمان به خراسان جنوبی در شش ماهه اول سال ۱۴۰۳ وارد فاز چهارم یا همان لوله‌گذاری می‌شود و همه این اقدامات در زمان تحریم کشور و جنگ ترکیبی در حال انجام است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«خاورستان»،جواد قناعت امروز صبح در شورای فرهنگ عمومی استان ضمن گرامیداشت سالروز وفات حضرت ام البنین (س) و روز تکریم مادران و همسران شهیدان، اظهار کرد: حماسه ۹ دی نیز در پیش است که مردم با حضور پرشور و انقلابی بساط فتنه انگلیسی، امریکایی و صهیونیستی سال ۸۸ را در هم پیچیدند.

 استاندار خراسان جنوبی در ادامه انتخابات را از موضوعات اصلی و کلیدی کشور دانست که شورای فرهنگ عمومی استان هم می‌تواند به آن بپردازد، گفت: رهبر معظم انقلاب در فرصت‌ها و دیدارهای مختلف به اهمیت موضوع انتخابات در سال جاری و مشارکت در آن تأکید دارند.

 وی با بیان اینکه دشمن برای انتخابات کار کرده و برای کاهش مشارکت مردم تلاش می‌کند، افزود: حضور پرشور مردم می‌تواند موجب وحدت ملی، انسجام و قدرت ملی شود و رهبر معظم انقلاب فرمودند همه‌ کسانی که مخاطبانی دارند وظیفه‌ دارند مردم را به انتخابات دعوت کنند.

 قناعت بیان کرد: دشمن در داخل توانسته یارگیری داشته باشد و به افکار برخی از رجال و خواص نفوذ کرده که این روی مردم عادی و درصد مشارکت آنان در انتخابات تاثیرگذار خواهد بود.

 استاندار خراسان جنوبی با اشاره به تلاش دشمن برای دلسرد کردن مردم در انتخابات، ادامه داد: باید بدانیم که هرکسی مردم را از انتخابات دلسرد کند به ضرر کشور خواهد بود چون انتخابات پایه تحول و راه حل مشکلات است.

 به گفته وی؛ انتخابات در جمهوری اسلامی ایران اساس موجودیت نظام است لذا باید همه همراهی کنیم و در محافل مختلف دستاوردها نظام و اقدامات دولت سیزدهم برای مردم بازگو شود.

 قناعت در ادامه تأکید کرد: در عرصه انتخابات همگان باید پای کار بیایند و برای انتخابات پرشور در میدان حضور داشته باشند و با هم همکاری کنند.

 استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ساخت راه‌ آهن خراسان جنوبی برای اتصال مرکز استان به ریل سراسری، مطالبه دیرینه مردم بوده که در دولت سیزدهم رنگ واقعیت به خود گرفته است افزود: برای اجرای راه آهن ۱۸ هزار میلیارد تومان از محل تهاتر نفتی سرمایه گذاری می‌شود که شاید ۱۲ میلیارد تومان آن در خراسان جنوبی برای احداث راه آهن هزینه خواهد شد.

 وی از اجرای طرح ملی مسکن و کمک به شهرداری‌ها در دولت سیزدهم گفت و بیان کرد: همچنین طرح گازرسانی از دشتک زابل به نهبندان و سربیشه با با اعتبار ملی بیش از هشت هزار میلیارد تومان در حال اجرا است که این اعتبار حداقل به اندازه دوسال بودجه عمرانی استان محسوب می‌شود.

 قناعت گفت: انتقال آب دریای عمان به استان خراسان جنوبی در شش ماهه اول سال ۱۴۰۳ وارد فاز چهارم یا همان لوله‌گذاری می‌شود و همه این اقدامات در زمان تحریم کشور و جنگ ترکیبی در حال انجام است.

 استاندار خراسان جنوبی در ادامه به مصوبات امروز جلسه شورای فرهنگ عمومی اشاره کرد و افزود: بخش سخت‌افزاری برپایی نمایشگاه اصیلا در پایان سال جاری با مشارکت سازمان صنعت، معدن و تجارت و بخش نرم‌افزاری و تولید محتوا با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهد بود.

 وی عنوان کرد: در این نمایشگاه اصل بر این است که محصولات زیست عفیفانه برای مردم تهیه شود و اولویت با تولیدکنندگان بومی استان خواهد بود.

 قناعت یادآور شد: پنج موضوع مهم از جمله پاسداشت هویت فارسی، بسترسازی محصولات زیست عفیفانه، موضوعات مربوط به دفاع مقدس، انتخاب روز فرهنگ خراسان جنوبی و پیوست فرهنگی پارک‌ها و تفرج‌گاه‌های استان در کمیته تخصصی و هیات اندیشه‌ورز بررسی و برای تصویب نهایی در جلسه آتی شورای فرهنگ عمومی استان مطرح خواهد شد.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از