حالت تاریک
معاون استاندار خراسان جنوبی اعلام کرد:

جذب ۴۷ درصدی تسهیلات تبصره ۱۸ در خراسان‌جنوبی

جذب ۴۷ درصدی تسهیلات تبصره ۱۸ در خراسان‌جنوبی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی از جذب ۴۷ درصدی تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، جواد اشرفی امروز در اولین کارگروه تبصره ۱۸ قانون بودجه استان اظهار کرد: با توجه به اینکه منابع تسهیلاتی تبصره ۱۶ معمولاً با تأخیر یکساله فرایند آن آغاز می‌شود، در سال گذشته از اواخر آذرماه  فرایند عملیاتی پرداخت این تسهیلات شروع شد.

وی بیان کرد: در این مدت بالغ بر ۵۳۶ میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۱ در استان پرداخت شده است.

 معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: تاکنون ۴۷ درصد  از این منابع تسهیلاتی در استان جذب شده است.

اشرفی در ادامه افزود: تا چند ماه آینده به جذب صد درصدی خواهیم رسید و دغدغه‌ای برای پراخت تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه نخواهم داشت.

وی یادآور شد: در بحث پرداخت تسهیلات طرح‌های حوزه پارک علم و فناوری با توجه به اینکه بانک عامل اختیارات کامل در استان نداشت، نیازمند این بود که در سطح ملی پیگیری‌های صورت گیرد.

معاون استاندار بیان کرد: در مجموع هزار و ۱۳۶ میلیارد تومان از محل تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۱ به استان اختصاص یافته است.


وی ادامه داد: تاکنون بالغ بر ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان طرح اقتصادی در کمیته استانی مصوب شده است و به بانک‌های عامل معرفی شدند.


اشرفی با باین اینکه مهلت پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ از زمان تخصیص یکساله است اما یک بازه زمانی شناوری دارد، تصریح کرد: در این بازه زمانی شناور، چنانچه هر استان یا دستگاه اجرایی اهمال‌کاری داشته باشد سایر استان‌ها می‌توانند این اعتبار تسهیلاتی را جذب کنندو

معاون استاندار در پایان تأکید کرد: با معرفی بیشتر طرح‌ها به بانک‌ها می‌توان برای جذب بالاتر این منابع شناور در سطح ملی اقدام کرد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از