حالت تاریک
فرماندار بیرجند:

حضورمردم در انتخابات پشتوانه‌قدرت نظام‌اسلامی است

حضورمردم در انتخابات پشتوانه‌قدرت نظام‌اسلامی است

فرماندار بیرجند گفت:مشارکت گسترده آحاد جامعه در پای صندوق‌های رای اهمیت ویژه‌ای دارد، چرا که حضور مردم است که جلوه‌های قدرت و عظمت نظام را به رخ دنیا می‌کشاند.

علی‌ فاضلی‌‌فرد در گفتگو با خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری خاورستان، گفت: انتخابات مهمترین و بهترین نماد مردم‌سالاری دینی در کشور است و در نظام مقدس جمهوری اسلامی به واسطه‌ی وجود مشروعیت و مقبولیت انتخابات از اهمیتی به مراتب بیشتر از سایر ساختارها و نظام سیاسی برخوردار است.

فرماندار بیرجند با اشاره به اینکه انتخابات مطلوب در طراز نظام اسلامی از مولفه‌های متعددی برخوردار است که وصول و دستیابی به همه‌ی آنها منتج برگزاری انتخابات مطلوب می‌شود، افزود: راهبردهای کلان انتخابات مطلوب و گرفتن رهنمودهای رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه‌ای مبتنی بر چهار اصل امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت تعریف می‌شود که در صورت تحقق این اصول انتخابات باشکوهی رقم خواهد خورد.

به گفته فاضلی‌فر در انتخابات باشکوه مهمتر از نتیجه‌، مشارکت گسترده آحاد جامعه در پای صندوق‌های رای است که اهمیت ویژه‌ای دارد، چراکه حضور مردم است که جلوه‌های قدرت و عظمت نظام را به رخ دنیا می‌کشاند و این شکوه حضور است که عزت آفرین است.

وی ادامه داد: برای اثبات حقانیت نظام جمهوری اسلامی و کارآمدی آن مشارکت بالای مردم در انتخابات می‌تواند توطئه‌ی دشمنان را خنثی و زمینه‌ی عزت آفرینی بیشتر را فراهم بزند و خدمت صادقانه و خالصانه و بی‌منت و مردم در کنار مردم بودن و جلب اعتماد آنان یقینا بسترساز مشارکت و حضور گسترده‌ آحاد جامعه در پای صندوق‌های رای را فراهم می‌کند.

فاضلی فرد تصریح کرد: انتخابات با شکوه با حضور حداکثری نظام را بیمه می‌کند و حفظ و صیانت از آن از اوجب واجبات است و شرکت در انتخابات اطاعت از ولی امر جامعه و عمل صالح محسوب می‌شود و عمل صالح را باید با شوق و سر وقت انجام داد.

وی در خصوص اینکه اهمیت مشارکت در انتخابات چطور باید برای مردم تبیین شود، گفت: در نظام مردم سالاری دینی و در تفکر اسلامی مشارکت در انتخابات و رای دادن صرفا یک حق قانونی نیست که شخص از آن به راحتی صرف نظر کند بلکه در نظام اجتماعی تک تک آحاد جامعه در رشد و توسعه و پیشرفت جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کنند مسئول هستند از این مهم قبل از اینکه یک حق برای افراد جامعه باشد یک تکلیف اجتماعی سیاسی و دینی است.

فرماندار بیرجند ادامه داد: با به میدان آمدن ظرفیت‌های مردمی کارآمدی برای حل مشکلات و مسایل کشور بهره برد و مشارکت گسترده پشتوانه‌ی محکمی حاکمیت و نشان از مشروعیت و مقبولیت نظام اسلامی است که توان رایزنی‌های بین‌المللی در حوزه‌ی سیاست خارجی برای تحقق منافع ملی کشور را به طور چشم گیر افزایش می‌دهد و در مقابل چشم طمع دشمنان و نظام استکباری ایران اسلامی را کور می‌کند.

فاضلی فرد افزود: مشارکت گسترده بیانگر جامعه‌ای فعال پویا و تلاشگر است که فضای جامعه را به سمت وفاق ملی و همبستگی و وحدت ملی سوق می‌دهد چراکه قدرت مردم در این نظام معجزه می‌کند و امامین انقلاب چون مردم را باور داشتند و همواره مردم را رکن اصلی نظام خطاب کرده‌اند همواره تاکید نمودند که هر جا کار به دست مردم سپرده شده موفقیت حاصل شده ااست.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه مردم به عنوان رکن اصلی انتخابات، اظهار کرد: که آحاد ملت می‌دانند که آنچه بکارند درو می‌کنند و وضعیت فعلی ما نتیجه‌ی گذشته‌ی ما است، افراد معدودی هستند که در انتخابات شرکت نمی‌کنند و بعد مطالبه‌گر می‌شوند که چرا اتفاقات و اصلاحات مد نظر محقق نشده است نمی‌شود در فرایند انتخابات مشارکت نکرد و انتظار اصلاح و تغییر داشت بلکه راه برون رفت از مشکلات جامعه حضور و مشارکت فعال و گسترده‌ی مردم در انتخابات و انتخاب افراد اصلی توانمند آشنا به مسایل و مشکلات مردم و تشکیل مجلس قوی و کارآمد و انقلابی با روحیه جهادی در طراز نظام اسلامی است.

 وی ادامه داد: در شرایط حساس کنونی به فرمان مقام عظمای ولایت به نزدیکی قله رسیده‌ایم و برای اینکه در مسیر دستیابی به قله‌ توسعه و پیشرفت کشور برای دولت ریل‌گذاری درستی انجام و موتور محرک تلاش‌های دولت باشد، خاستگاه همه‌ی این اقدامات مشارکت مردم است و این مردم هستند که بازیگر اصلی انتخابات بوده و تغییرات اساسی به دستمردم رقم می‌خورد چرا که میزان رای ملت است و ما هم امانت‌دار رای مردم و وظیفه‌ی صیانت از آرای مردم را داریم.

فاضلی فرد یادآور شد: حضور مردم در پای صندوق‌های رای بارزترین نماد مشارکت اجتماعی و پشتوانه انقلاب اسلامی و ایران قوی است و این حضور موجب قدرت ملی و امنیت آور برای کشور است و در سایه امنیت است که توسعه در ابعاد مختلف اتفاق می‌افتد مطابق توصیه‌های امامین انقلاب رای مردم امانتی در دست متولیان امور است و آن‌ها موظف به حفظ و صیانت از آن به کار گیرد که در همه مراحل انتخابات این مهم انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: انسجام و همدلی زمینه‌ساز مشارکت حداکثری در انتخابات است و حاصل این رویداد تاریخی باید افزایش اتحاد و هم افزایی در همه بخش های کشور باشد.

وی ادامه داد: دشمن همچون دوره های گذشته به انتخابات پیش رو چشم دوخته است و تمام توان خود را برای حضور کمرنگ مردم در آن به کار گرفته است، اما ملت ما با حضور پرشور در این عرصه بین المللی، توطئه آنها را خنثی می کند.

فاضلی فرد اظهار کرد: حضور پرشور و حداکثری در انتخابات گامی موثر در راستای افزایش اقتدار و عظمت ایران اسلامی خواهد بود.

فرماندار بیرجند بیان کرد: انتخابات یکی از مهمترین رویدادهای تاریخ ایران به شمار می رود که باید با تلاش و همت دستگاههای اجرایی به بهترین شکل خود رقم بخورد.

فاضلی‌فرد با اشاره به همکاری و مشارکت ۱۴۰۰ نفر عوامل اجرایی در امر برگزاری انتخابات شهرستان بیرجند ادامه داد: ۱۸۶ شعبه اخذ رأی در این شهرستان برای جمع‌آوری آرای مردم در نظر گرفته شده است که از این تعداد ۱۳۸ شعبه ثابت و ۴۸ شعبه نیز سیار است.

وی افزود: از مجموع شعب اخذ رأی پیش‌بینی شده در شهرستان بیرجند ۱۲۳ شعبه شهری و ۶۳ شعبه روستایی است.

به گفته وی؛ برای برگزاری انتخاباتی پرشور و با حضور گسترده مردم تمهیدات لازم با همکاری دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مختلف در سطح شهرستان فراهم شده است.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از