حالت تاریک

خراسان‌جنوبی میزبان ‎برگزاری‌جشنواره موسیقی منطقه‌ای مقامی کشور

خراسان‌جنوبی میزبان ‎برگزاری‌جشنواره موسیقی منطقه‌ای مقامی کشور

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از برگزاری جشنواره موسیقی منطقه‌ای مقامی کشور به میزبانی خراسان جنوبی به یادبود استاد ذوالفقار بیتانه توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»،،علی فرخنده در حاشیه مراسم تشییع هنرمند جان بخش استاد ذوالفقار بیتانه در فردوس، با گرامیداشت یاد و خاطره این هنرمند از برگزاری جشنواره موسیقی منطقه‌ای مقامی کشور به میزبانی خراسان جنوبی به یادبود استاد ذوالفقار بیتانه توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد.

وی با بیان اینکه اثر هنرمندان حتی پس از مرگ نیز جاودانه است، افزود: امیدواریم با برگزاری این یادواره شاهد بلندتر شدن آوازه این هنرمند در سطح کشور باشیم.

استاد ذوالفقار بیتانه در جشنواره‌های مختلف موسیقی مقامی در استان و کشور صاحب رتبه و منزلت بود.

تسلط بیتانه بر مقام‌های شرق و آگاهی‌اش بر ریتم‌ها و نغمات خراسان از او استادی چیره‌دست و صاحب سبک ساخت.

استاد بیتانه از هنرمندان موسیقی شهرستان فردوس بود که نام وی از سوی کمیته ثبت ملی میراث فرهنگی ناملموس در فهرست هنرمندان حامل میراث فرهنگی در فهرست گنجینه‌های زنده بشری قرار گرفته است.

استاد بیتانه بر اثر سانحه تصادف در روز‌های اخیر در بخش آی سی یو بیمارستان شهید چمران فردوس بستری بود و روز یک‌شنبه ۱۲ فروردین‌ ۱۴۰۳ مرگ مغزی شد و پیکر وی با توجه به رضایت خانواده‌اش برای تأیید اهدای عضو و ادامه فرایند قانونی به مشهد مقدس اعزام شد و سپس برای خاکسپاری به شهرستان فردوس منتقل خواهد شد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از