حالت تاریک
پیام استاندار به‌ مناسبت هفته هلال احمر؛

نجات جان انسان‌ها رسالت نیروی‌های هلال احمر

نجات جان انسان‌ها رسالت نیروی‌های هلال احمر

استاندار خراسان جنوبی گفت:نجات جان انسان های گرفتار در هر نوع سختی، از جمله رسالت های نیروهای آموزش دیده، صبور و فداکاری است که نشان هلال سرخ را بر سینه دارند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان» جواد قناعت، استاندار خراسان جنوبی به مناسبت هفته هلال احمر پیام صادر کرد. 

پیام استاندار خراسان جنوبی به شرح زیر است:

به نام خدا

 " فرق هلال احمر با دیگر مؤسسات امدادی و کمک رسان این است که مربوط به فوریت هاست و باید مثل سربازان یک ارتش همیشه آماده باشند، باید بتوانند در هنگام حوادث،  حضور واقعی، مؤثر و کارگشا داشته باشند، این حالت باید از همه جهات حفظ شود". مقام معظم رهبری،حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای(مدظله العالی)

 امدادگران جمعیت هلال احمر با بهره گیری از آموزه های مکتب اسلام عزیز و سیاست های نظام مقدس جمهوری اسلامی، در به فعلیت رساندن اقدامات بشردوستانه و نجات انسان های حادثه دیده در بحران ها و سوانح طبیعی و غیرطبیعی، نجات بخش جان انسان ها و تسکین دهنده آلام آنها می باشند.


 نجات جان انسان های گرفتار در هر نوع سختی، از جمله رسالت های نیروهای آموزش دیده، صبور و فداکاری است که نشان هلال سرخ را بر سینه دارند و بدون هیچ چشمداشت مادّی، تنها برای رضای حضرت پروردگار، حمایت از زندگی و سلامت انسان‌ها را فراتر از نژاد، قومیت، دین و دسته بندی های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و جغرافیایی در اولویت وظایف خود قرار داده اند.
 نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که با تأسی از مکتب اسلام ناب محمدی و رهنمون های قرآن کریم، خدمت به همنوع و دستگیری از مستضعفان را در صدر آرمان های خود دارد، این وظیفه خطیر را به مجموعه جمعیت هلال احمر محول کرده تا با وجود سرمایه انسانی متعهد، متخصص و ایثارگر خود، سفیر صلح و دوستی، و فرشته نجات مصدومین و گرفتارانی باشد که در شرایط دشوار و ناگوار زندگی در چنگال حوادث گرفتار شده اند.
 حضور چشمگیر امدادگران، نجاتگران، داوطلبان و عموم پرسنل جمعیت هلال احمر در بحران های متعدد سنوات اخیر از جمله آتش سوزی منطقه ویژه اقتصادی بیرجند، خارج شدن قطار مشهد-یزد از ریل در محدوده شهرستان طبس، زلزله بشرویه و ... و به ویژه سیل روزهای گذشته در مناطق مختلف استان خراسان جنوبی، نشان دهنده اهتمام اعضای این نهاد اجتماعی در مدد رساندن به همنوعان خود است. 
 اینجانب ضمن تبریک هجدهم اردیبهشت ماه، روز جهانی صلیب سرخ و هفته هلال احمر به کلیه مدیران و کارکنان خدوم جمعیت هلال احمر و نیز امداد گران و داوطلبان پرتلاش و همیشه در صحنه این نهاد مقدس، توفیقات روزافزون، عزت و عافیت این عزیزان را از درگاه ایزد منان مسئلت دارم. 
 امید که در سایه عنایات حضرت ولی عصر (ارواحنا فداه) و منویات مقام معظم رهبری (حفظه الله) ‌شاهد تداوم خدمت این ایثارگران به مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی باشیم. 

جواد قناعت
استاندار خراسان جنوبی

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از