حالت تاریک
معاون استاندار خراسان‌ جنوبی:

۱۱۵ روستا تا پایان امسال آبرسانی می‌شود

۱۱۵ روستا تا پایان امسال آبرسانی می‌شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌ جنوبی گفت: فاز نخست طرح جهاد آبرسانی به ۱۱۵ روستای استان ۶۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و باید تا پایان سال جاری به اتمام برسد.

به گزارش خاورستان، علیرضا عباس‌زاده روز دوشنبه در قرارگاه استانی آبرسانی روستایی اظهار کرد: فاز نخست طرح جهاد آبرسانی شامل آبرسانی به ۱۱۵ روستا با ۲ هزار و ۵۶۰ میلیارد ریال اعتبار از مهر سال ۱۴۰۰ در دستور کار قرار گرفت و تاکنون آبرسانی به ۵۷ روستا به اتمام رسیده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌ جنوبی بیان کرد: در فاز دوم این طرح، آبرسانی به ۵۰۲ روستای استان با اعتبار ۳۷ هزار میلیارد ریال برنامه‌ریزی شده‌ و در مجموع تا پایان سال ۱۴۰۴ آبرسانی به تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان به اتمام خواهد رسید.

وی گفت: فصل تابستان آب مورد نیاز شهرها و روستاهای استان به خوبی تامین شد به گونه‌ای که علیرغم گرمای بی‌سابقه و سوزان کمترین تنش آبی را در سطح استان داشتیم و موضوع تنش آبی به همت شرکت آب و فاضلاب به خوبی مدیریت شد.

معاون استاندار خراسان‌ جنوبی اضافه کرد: ۹۹ مخزن ذخیره آب روستایی به حجم ۱۹ هزار و ۴۳۰ متر مکعب و ۱۱ مخزن شهری به ظرفیت ۲۶ هزار متر مکعب در دست ساخت است که باید رایزنی و پیگیری‌ها از مرکز انجام شود تا این طرح‌ها با تامین اعتبار در موعد مقرر به بهره‌برداری برسد.

عباس‌زاده با تاکید بر تسریع در روند اجرای مجتمع خوشاب سربیشه گفت: مشکلات این مجتمع از مرکز پیگیری می‌شود تا روند اجرای طرح در راستای رفع مشکل تنش آبی این منطقه مرزی سرعت گیرد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از