حالت تاریک

آمادگی 100 درصدی خراسان‌جنوبی برای برگزاری دور دوم انتخابات

آمادگی 100 درصدی خراسان‌جنوبی برای برگزاری دور دوم انتخابات

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی گفت: آمادگی 100درصدی برای برگزاری دور دوم انتخابات را داریم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، سید محمدرضا طالبی، در شورای اطلاع رسانی استان با گرامیداشت روز کار و کارگر و معلم اظهارداشت: دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه شهرستان های بیرجند، درمیان و خوسف برگزار می شود و تعداد کل شعب اخذ رأی 287 شعبه است که در دو شهرستان درمیان و خوسف از نظر تعداد شعب نسبت به دوره اول انتخابات تغییری نداشته ایم.به گفته وی در این دوره از انتخابات 56 شعبه در درمیان و 43 شعبه در خوسف داریم اما در شهرستان بیرجند دو شعبه سیار به تعداد شعب دوره اول انتخابات مجلس اضافه شده است.

وی افزود: برای برگزاری انتخابات سالم و امن جلسات ستاد انتخابات به طور منظم برگزار شده است. رئیس ستاد انتخابات خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری جلسات هیئت تبلیغات انتخابات، اظهار داشت: مکان های مورد نظر برای تبلیغات هر یک از نامزدها مشخص و به آنها اعلام شده و صدا و سیما هم ضبط مستند 20 دقیقه ای مناظرات را در دستور کار دارد.

طالبی با بیان اینکه کار قرعه کشی برنامه های نامزدها در صدا و سیما انجام شده، گفت: آموزش های لازم برای همه اعضای شعب در حال انجام است.به گفته وی به اندازه کافی تعرفه مورد نیاز سفارش داده شده و برنامه زمانبندی از سوی وزارت کشور در این زمینه ابلاغ شده که بر این اساس در استان عمل می کنیم.

معاون استاندار خراسان جنوبی از توجیه دستگاه های خدمات رسان در مورد انتخابات خبر داد و تصریح کرد: جلسات توجیهی نامزدها و مسئولان ستادهای آنها با حضور مديران مربوطه در فرمانداری بیرجند برگزار شده است.


طالبی خاطرنشان کرد: برای برگزاری انتخابات همه تجهیزات و امکانات مورد نیاز پیش بینی شده و آمادگی صد در صدی در این خصوص را داریم.

وی با اشاره به سختی کار اخذ رأی با توجه به سرمای هوا در مرحله اول انتخابات تصریح کرد: در یکی از شعب قاینات عوامل شعبه سیار، صندوق اخذ رأی را پنج کیلومتر برای گرفتن رأیِ اهالی روستاها حمل کرده اند و گروه های جهادی هم به حضور سالمندان در انتخابات کمک خوبی کردند.ب

به گفته وی همه کسانی که در حوزه های انتخابات حضور دارند باید در روز انتخابات بیطرف باشند در غیر این صورت مجرم شناخته خواهند بود.

معاون استاندار خراسان جنوبی با اشاره به آیات و روایات از خداوند به عنوان اولین معلم و حضرت رسول(ص) به عنوان دومین معلم یاد کرد و افزود: پیامبر(ص) شرط آزادی اسرا را با سواد کردن تعدادی از مسلمانان قرار داد که این موضوع نشانگر اهمیت آموختن علم و دانش است.

طالبی با بیان اینکه هر چند وضعیت آموزش و پرورش کشور گل و بلبل نیست، افزود: اقدامات مناسب بسیاری در دولت سیزدهم در حوزه آموزش و پرورش در عرصه های مختلف انجام شده که باید واقعیت ها در این زمینه در هفته معلم به خوبی توسط رسانه ها منعکس شود.

وی با اشاره به اینکه برنامه های خوبی برای گرامیداشت هفته مقام معلم در استان پیش بینی شده ، از رسانه ها خواست همکاری لازم را برای انعکاس این برنامه ها انجام دهند.

به گفته وی کار هم در اسلام از جایگاه رفیعی برخوردار است به طوری که پیامبر(ص) فرمودند: من بر دستان پینه بسته کارگر بوسه می زنم. 

انتهای خبر/3

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از