حالت تاریک

آمده‌ایم برای ساختن آینده‌ای بهتر

آمده‌ایم برای ساختن آینده‌ای بهتر

شور و شعف مشاركت در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری، شهرها و روستاهای خراسان جنوبی را فرا گرفته است و مردم برای ساختن آینده‌ای بهتر به میدان آمده‌اند.

 به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«خاورستان»، امروز همزمان با برگزاری دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهور در استان همه اقشار برای رای دادن حضور به هم رسانده‌اند و اعتقاد دارند انتخابات سرنوشت چهار سال آینده کشور را مشخص می‌کند و آنها می‌خوهند خودشان در تعیین این سرنوشت سهیم باشند. 

امیدوار به آینده

ساعت ۱۰ صبح و هوا هر چه می‌گذرد گرمتر می‌شود. تعداد شرکت‌کنندگان حاضر در شعب اخذ رای رفته رفته بیشتر می‌شوند.

یکی از شهروندان شناسنامه به دست داخل صف ایستاده است. گفتم در این گرما مجبوری بیای رای بدهی؟ خب می‌گذاشتی عصر می‌آمدی. جواب داد: انجام کار خیر هرچه زودتر بهتر.

درباره اهمیت شرکت در انتخابات این دوره گفت: از وضعیت اقتصادی موجود ناراضیم ولی با رای ندادن هم مشکلی حل نمی‌شود.

هادی ایمانی ادامه داد: دو پسر تحصیلکرده بیکار دارم و همین خیلی آزارم می‌دهد. آمده‌ام که رای دهم تا وضعیت حال حاضر کشور از لحاظ اقتصادی و اشتغال سر و سامان یابد.

فرد جوان و حدودا ۳۰ ساله هم ضمن اشاره به فرد منتخب‌اش، بیان کرد: به انتخابم اعتماد دارم و مطمئنم که شرایط جامعه و کشور در بخش‌های مختلف بهتر می‌شود.

او که تمایلی به گفتن اسم‌اش نداشت ادامه داد: واقعیت‌اش مردم با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند و از عملکرد برخی از مسئولان شاکی هستند و این را خود شماها به خوبی می‌دانید اما امیدواریم با دادن رای خود به فرد مورد نظر، گشایشی در مشکلات کنونی حاصل شود.

تغییر نیازمند مشارکت
به هرحال امروز می‌دانیم که کشور در بعد داخلی و بین‌المللی در شرایط حساسی قرار دارد و برای برون رفت از شرایط اقتصادی موجود و ساختن آینده‌ای بهتر، چاره‌ای جز حضور پرشور و انتخاب رئیس جمهور با آرای بالا نیست، این‌ها سخنان معلمی بیرجندی است که تأکید کرد: باید این واقعیت را بپذیریم که دولت‌ شهید رئیس خدمات زیادی به مردم به ویژه استان خراسان داشته ‌است پس باید با رای دادن خود فرد اصلحی را انتخاب کنیم که ادامه‌دهنده راه این شهید برای خدمت به مردم باشد.

مرحله دوم دوره انتخابات رياست جمهوری در حالی برگزار می‌شود كه استقبال وصف‌ناشدنی مردم برای تعيين سرنوشت‌شان نشان از شور و شعف زياد براي مشاركت در عرصه انتخابات دارد. 

۷۷۲ شعبه اخذ رای برای دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در سراسر استان خراسان جنوبی مستقر شده که به تعداد مرحله اول است و بیش از ۱۵ هزار نفر اعضای شعب استان هستند.

مرحله دوم انتخابات نیز تا ساعت ۱۸ ادامه دارد و با دستور وزیر کشور قابل تمدید است.

همه افرادی که تابعیت ایرانی دارند و سن آنان ۱۸ سال تمام باشد یعنی متولدین ۱۵ تیر سال ۱۳۸۵ و قبل از آن می‌توانند با ارائه اصل شناسنامه یا کارت ملی هوشمند خود در مرحله دوم انتخابات شرکت کنند.

همچنین به منظور تسریع در احراز هویت رای دهندگان، ارائه کارت ملی برای دارندگان شناسنامه‌های قدیمی الزامی است.

خراسان جنوبی با ۱۱ شهرستان حدود ۸۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و تعداد واجدین شرایط رای دادن در این استان بیش از ۶۱۰ هزار نفر اعلام شده است.

این استان در مرحله اول انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری با ۶۴.۱۵ درصد مشارکت در بین استان‌های کشور رتبه نخست را کسب کرد.

 

انتهای خبر/۱۰

آمده‌ایم برای ساختن آینده‌ای بهتر
آمده‌ایم برای ساختن آینده‌ای بهتر
آمده‌ایم برای ساختن آینده‌ای بهتر

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از