حالت تاریک

آمریکا باطن کثیفش را باردیگر درغزه نشان داد

آمریکا باطن کثیفش را باردیگر درغزه نشان داد

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به این که آمریکا یک با دیگر باطن کثیفش را در جنگ غزه نشان داد گفت: الان زمان آن فرا رسیده که دانش‌آموزان و دانشجویان باطن پلید آمریکا را بشناسند و گول قیافه‌ها و شعارهای آن‌ها را نخورند.

حجت‌الاسلام محمد مختاری به خبرنگار خاورستان گفت:۱۳ آبان از سه جهت مورد اهتمام است و باید به آن توجه شود در ابتدا که مربوط به تبعید حضرت امام در سال ۱۳۴۳ است که بعد از تثبیت مصونیت قضایی آمریکایی‌ها و لایحه کاپیتولاسیون که آن‌ها هر جرم و جنایتی را در ایران انجام دهند و دادگاه ایران قابلیت محاکمه آن‌ها را ندارد و باید در آمریکا محاکمه شوند امام در ۴ آبان ۱۳۴۳ سخنرانی بسیار طوفانی و آتشینی کردند و این قضیه را محکوم کردند که رژیم از این قضیه بسیار ناراحت شد و رژیم به دستور آمریکا و نوکری که داشتند امام را در ۱۳ آبان همان سال به ترکیه تبعید کردند.

امان جمعه موقت بیرجند ادامه داد: از آن زمان ۱۳ آبان وارد تاریخ انقلاب و کشور ما شد و در ۱۳ آبان ۱۳۵۷ دانش‌آموزان برای گرامیداشت این روز که روز تبعید امام بود و برای مردم روز دردناکی بر علیه استکبار بود راهپیمایی کردند و به دانشگاه تهران رفتند در آن‌جا گروهی از دانش‌آموزان، دانشجویان و مردم تجمع کردند که درگیری با ماموران ساواک ایجاد شد و حدود ۵۶ نفر از دانش‌آموزان به شهادت رسیدند و لذا این روز به‌عنوان روز دانش‌آموز نام گرفت.

حجت‌الاسلام مختاری ادامه داد:در سالروز روز دانش‌آموز دانشجویان راهپیمایی کردند البته مردم هم بودند و لانه جاسوسی را تسخیر کردند و جریان ۱۳ آبان به عنوان روز مبارزه با استکبار جهانی معرفی شد و امسال هم با توجه به شرایط منطقه بسیار حساس است و راهپیمایی عمومی اعلام شده که امیدواریم همه از این فرصت استفاده کنیم تا اعلان انزجار خودمان را به این طریق از آمریکای مستکبر داشته باشیم.

وی اظهار کرد:متاسفانه یکی از غصه‌های پر قصه کشور ما همین است که به عنوان یک کشور با سابقه چند هزار ساله و امپراطوری بوده است در چند صد سال اخیر از زمان قاجار تا پهلوی تحت استعمار و استکبار پهلوی واقع شده است و در دوره‌های مختلف متاسفانه این اتفاق افتاد در دوره پهلوی‌ها رضاخان را انگلیسی‌ها آوردند و محمدرضا با توطئه آمریکا و انگلیس که انگلیس،پیشنهاد کرد و آمریکایی این را عملی و اجرایی کردند با این توطئه پای آمریکا به ایران باز شد و جنایت‌ها و چپاولگری‌های و تحقیرهای آمریکا نسبت به ملت و کشور ما آغاز شد.

وی ادامه داد: این‌جاست که آمریکا به عنوان یک مستکبر صددرصد برای مردم ما شناخته شده است در کودتای ۲۸ مرداد و بعد هم از طریق رژیم با تمام قوا حمایت و چپاول می‌کردند و از طریق رژیم تمام منابع را تامین کردند و جریان ساواک را راه انداختند و ایران را به عنوان جزیره ثبات و امن برای مستشاران خود در نظر گرفته بودند.

به گفته وی دهها هزار مستشار همه کاره بودند و ایران مرکز و پایگاه آمریکا در منطقه غرب آسیا و خاورمیانه بود که انقلاب برای آن‌ها بسیار سنگین بود و ضربه بسیار سختی خوردند هم استبداد داخلی را ساقط کرد و هم پای استعمار خارجی را کوتاه کرد.

امام جمعه موقت بیرجند ادامه داد: بعد از آن تلاش‌های بسیاری کردند و جنایاتی را در این سال‌ها رقم زدند ‌از تحمیل جنگ ۸ ساله که تعداد بسیاری از عزیزان ما شهید، مجروح و اسیر کردند تا فتنه‌‌های مختلف، جنایت‌های‌ متفاوت و تحریک گروهک‌ها که به حمد خدا موفق نشدند.

وی ادامه داد: از جنگ ترکیبی، نرم ، تهاجم فرهنگی، جنگ اقتصادی و تحریم‌ها فشار‌های متفاوت سیاسی و در نهایت اغتشاشات سال گذشته فقط به دنبال شکست انقلاب بودند و هر جا توطئه‌ای بوده که امیدی داشتند ورود کردند که به حمد خدا نامید شدند.

به گفته وی حتی هر جا جنایتی در منطقه باشد رد و پای آمریکا دیده می‌شود و در جریان غزه هم که همه جوره از اسرائیل حمایت کردند و از کشتار مردم فلسطین و جنایت‌های انجام شده حمایت و قطعنامه‌ها را مکرر وتو کردند و مثل روز روشن است که آمریکا شیطان بزرگ است و فقط دشمن ایران نیست بلکه دشمن اسلام است.

وی تاکید کرد: از این رژیمی که هزاران کودک و زن را قتل عام می‌کند حمایت می‌کند و الان مردم غزه نه آب و نه برق دارند و ۵۰ درصد ساختمان‌هایشان از بین رفته است و شرایط سختی که دارند در یک باریکه سال‌هاست در محاصره هستند و آمریکایی‌ها انگار نه انگار، این‌ها بویی از انسانیت نبردند.

به گفته حجت‌الاسلام مختاری الان زمان آن فرا رسیده که دانش‌آموزان و دانشجویان ما باطن پلید آمریکا را بشناسند گول قیافه‌های آن‌ها و شعارهای آن‌ها را نخورند.

وی تصریح کرد:مگر زنان و کودکان غزه آدم نیستند که این‌ها در اوج وقاحت اعلام می‌کنند که ما برای کشتن آن‌ها بمب می‌فرستیم این‌ها همه جنایت است و به آتش بس و توقف حملات رضایت نمی‌دهند.

وی ادامه داد:درود می فرستیم به روان پاک امام شهدا و شهدای دانش‌آموز که در ۱۳ آبان به خوبی قیام کردند و این استکبار جهانی را از کشور ما بیرون کردند و انشالله با حمایت همه جانبه اجازه ندهیم که هرگز دوباره پای استکبار جهانی به این کشور باز شود.

به گفته وی اگر بخواهد این اتفاق بیفتد این‌ها جانی و وحشی هستند و هزاران برابر بدتر از گذشته عمل خواهند کرد چرا که آن‌ها برای رسیدن به خواسته‌های نامشروع خود از هیچ اقدامی فروگذار نخواهند کرد وما باید قدر امنیت و ایران عزیز را بدانیم و ایران عزیز را به اوج تمدن و افتخاری که داشته با برپایی تمدن اسلامی برگردانیم.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از