حالت تاریک
کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد:

اتحاد و وحدت بین کشورهای‌اسلامی لازمه نجات فلسطین

اتحاد و وحدت بین کشورهای‌اسلامی لازمه نجات فلسطین

کارشناس مسائل سیاسی گفت: باید کشورهای اسلامی با یک اتحاد و وحدتی که بین خودشان برگزار کنند در واقع کمک کنند تا کشور فلسطین به دست صاحبان اصلی خودش که مردم فلسطین است برسد.

مهدی مزگی‌نژاد در گفت‌وگو با خاورستان، با اشاره به عملیات طوفان الاقصی از سوی جبهه مقاومت گفت: یکی از موضوعاتی که در اسلام کلیدی و خیلی از مسائل و شرایط پیرامون آن مطرح می‌شود موضوع فلسطین است.

به گفته وی موضوع فلسطین خودش جایگاه‌های متعددی دارد چون بیت‌المقدس یکی از جایگاهی است که مورد تایید سه دین بزرگ دنیا اسلام، مسیحیت و یهود و قبله اول مسلمانان دنیا بوده مورد توجه کشورهای اسلامی است و باید کشورهای اسلامی با یک اتحاد و وحدتی که بین خودشان برگزار کنند در واقع کمک کنند تا کشور فلسطین به دست صاحبان اصلی خودش که مردم فلسطین است برسد.

کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: در سال ۱۹۴۷ میلادی تا به حالا که حدود ۸۰ سال می‌گذرد فلسطین به وسیله رژیم صهیونیستی اشغال شده و در واقع غصب است و به لحاظ دیدگاه فقهی غصب حرام بوده و ما وظیفه داریم در مقابل ظلمی که به مسلمانان می‌شود مقاومت کنیم و در واقع از آن‌ها حمایت و دفاع کنیم.

مزگی‌نژاد تصریح کرد:یکی از موضوعاتی که سال‌های متعدد مورد نظر بوده این است که چگونه سرزمین‌ها را از رژیم صهیونیستی پس بگیریم چون اسرائیلی‌ها در این سال‌ها به شهرک‌سازی‌های متعدد اقدام کردند و یواش یواش با تخریب خانه‌های مردم و ساخت شهرک‌ها اقدام به توسعه سرزمین‌های خود کردند و به دنبال این هستند که کل فلسطین را برای خودشان به دست آورند و این ظلم‌ بزرگی است که در واقع به حق مردم فلسطین انجام می‌شود. 

وی ادامه داد: حماس یکی از نیروهای مقاومتی که در صحنه کار حضور داشت و به عنوان یک شاخه نظامی کار انجام می‌دهد که وظایفی برای خودش تعریف کرده که یکی از وظایفش مبارزه با اشغالگری است و این مبارزه را گاهی در دفاع می‌بیند مثل شرایطی که در گذشته داشتند و زمانی هم در حمله به دشمن که حالا شرایط خاصی دارد که چگونه انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در مجموع اسرائیل با ظلم فراوان زن و بچه‌ها را آواره می‌کند و بعضی از مجاهدین در زندان ‌های رژیم صیهونیستی از نبود امکانات و بیماری‌ها رنج می‌برند که حماس تصمیم گرفته فعالیت نظامی را گسترش دهد.

وی اظهار کرد: حمله اخیری که به مواضع صیهونیست‌ها انجام شد در واقع حمله هدفمندی بود نقطه خاص و درستی را انتخاب کرده بودند و هدفشان نظامیان رژیم صیهونیست بود و نه مردم در کنار این که تعدادی مجروح و کشته شدند تعدادی را به اسارت گرفتند از جمله سردار ارشد اسرائیل را تا بتوانند در گفتگوهای آینده اگر مسئله خاصی پیش آید بتوانند دفاع کنند و شرایطش را داشته باشند.

به گفته وی به طور طبیعی تهدیدهایی هم رژیم صیهونیست انجام داده که در آینده باید منتظر این واکنش‌ها هم باشیم.

 

 انتهای خبر 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از