حالت تاریک
مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی:

احداث سد روستای خلف درمیان درحال اتمام است

احداث سد روستای خلف درمیان درحال اتمام است

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌ جنوبی گفت: سد روستای خلف شهرستان درمیان با اعتبار ۳۵ میلیارد ریال و حجم ۵ هزار مترمکعب ذخیره آب در مراحل پایانی است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«خاورستان»، مهدی هنری روز یکشنبه در حاشیه بازدید از روند اجرایی پروژه سد روستای خلف شهرستان درمیان، در جمع خبرنگاران گفت: این پروژه در راستای طرح از آبخیز تا جالیز که با هماهنگی قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و تفاهمی که با مجموعه جهادکشاورزی استان و منابع طبیعی استان در حال انجام است.

وی افزود: پروژه‌هایی در زمینه احیا و مرمت قنوات، کانال‌های انتقال آب کشاورزی، استخر ذخیره آب و همچنین بالادست قنوات بحث‌های آبخیزداری که شامل سنگ و ملات، گابیون و بند خاکی می‌شود، در برنامه اجرا قرار دارد.

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌ جنوبی با بیان اینکه در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری تاکنون پنج پروژه را آغازبکار کردیم، ادامه داد: یکی از این پنج پروژه، پروژه سنگ و ملات روستای خلف شهرستان درمیان می‌باشد که در مراحل پایانی است.

هنری بیان کرد: حجم عملیات سنگی این پروژه ۱۴۰۰ مترمکعب با اعتباری بیش از ۳۵ میلیارد ریال است.

هنری با بیان اینکه حجم‌آبگیری این سد به ۵ مخزن به هزار مترمکعب می‌رسد، اظهار کرد: در راستای این طرح ملی در سطح استان پنج پروژه در زمینه سنگ ملات و گابیون با حجم ۱۰ هزار مترمکعب آغاز کردیم که تاکنون ۴ هزار و ۱۰۰ مترمکعب با ۷۴ میلیارد ریال اعتبار به اتمام رسیده است.

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی گفت: مجموع اعتبار پنج پروژه در حال اجرا ۱۸ میلیارد تومان است.

هنری خاطرنشان کرد: در زمینه پروژه‌های بند خاکی دو پروژه جدید در شهرستان‌های خوسف و نهبندان در حال شروع بکار است که عملیاتی خواهد شد.

وی افزود: با توجه به تفاهم قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) با استانداری ۷۰ درصد منابع اعتباری این پروژه‌ها از منابع استانی و ملی و محرومیت‌زدایی در حوزه وزارت جهاد کشاورزی تامین می‌شود و ۳۰ درصد از سهم قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) است که در حال حاضر با سهم اعتباری قرارگاه و بسیج سازندگی کشور این پروژه‌ها را آغاز کردیم که امیدواریم با تامین اعتبار استانی بتوانیم سرعت اجرای پروژه‌ها را افزایش دهیم.

انتهای خبر/10

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از