حالت تاریک
راوی اربعین حسینی:

اربعین حرکتی همه‌جانبه همراه با دیپلماسی است

اربعین حرکتی همه‌جانبه همراه با دیپلماسی است

امام جمعه بشرویه حضور میلیونی مردم در اربعین امسال را بی‌نظیر دانست و گفت: اربعین حرکتی همه‌جانبه همراه با بعد دیپلماسی و تربیتی است.

حجت‌الاسلام و المسلمين عليرضا زارعی امام جمعه بشرویه در گفتگو با خبرنگار خاورستان، ضمن عرض تسلیت ایام ماه صفر و اربعین حسینی، گفت: یکی از اجتماعات عظیم و میلیونی که امروز دنیا شاهد آن است حضور گسترده مردم در مسیر پیاده‌روی اربعین است که از آیین‌های مهم و مورد تاکید بزرگان دین است.

وی خاطرنشان‌کرد: امسال حضور عاشقانه ایرانیان چشمگیرتر بود و دنیا شاهد حضور زن، مرد، کودک، نوجوان ،جوان و حتی سالخوردگان و معلولان هم بود.

امام جمعه بشرویه تاکیدکرد: اعتقاد، باور و مهمان‌نوازی مردم عراق امسال تجلی ویژه‌ای در این مراسم داشت به‌طوری‌که ما شاهد خانواده‌های عراقی در مسیر نجف به کربلا بودیم که تمام اعضای خانواده با التماس و خواهش درخواست حضور در منزل خود را داشتند ولو به اندازه یک استراحت و خوردن چایی یا آب سردی؛ باور و اعتقادشان بر این بود که قدم گذاشتن زائر امام حسین علیه‌السلام در منزل برای یک سال آنها مایه خیر و برکت است.

وحدت و انسجام در پیاده‌روی اربعین موج می‌زد

حجت‌الاسلام زارعی، حرکت عظیم اربعین را دارای ظرفیت‌های خاص و ویژه‌ای دانست و افزود: شاید مهم‌ترین ظرفیت این حرکت، وحدت، انسجام و همدلی ملت‌های مختلف در این مسیر است.

وی یکی از زیبایی‌های خاص و ویژه این مسیر را حضور جوانان و نوجوانان عنوان‌کرد و گفت: این عاشق مکتب امام حسین علیه‌السلام است که گام‌های عاشقانه و استوار در این مسیر برمی‌دارند.

اربعین حرکتی همه جانبه همراه با دیپلماسی و تربیتی است

امام جمعه بشرویه ضمن اشاره به این‌که ما امسال شاهد حضور تکثیر و توزیع عکس‌های مشترک از سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس بودیم، یادآورشد: در کنار بعد معنوی و دینی این حرکت، بعد فرهنگی، اجتماعی، دیپلماسی، اخلاقی و تربیتی وجود دارد که همه قدم گذاردگان در این مسیر این ابعاد را درک می‌کنند.

حضور میلیونی مردم در اربعین توطئه‌های دشمن را خنثی کرد

حجت‌الاسلام زارعی اظهارکرد: یکی از علت‌های مهم ترس و واهمه دشمن از این حرکت همین معرفت و شناختی است که زائر نسب به مسائل پیرامون خود کسب می‌کند و در حقیقت حضور میلیونی مردم و ملت‌های مختلف در این حرکت خنثی کننده طرح‌ها و توطئه‌های دشمن در عرصه‌های مختلف است.

وی تاکیدکرد: چیزی جز آمیختی ایمان و عشق نمی‌تواند مردم و جوانان را در مسیر اربعین با این همه سختی، مشکلات و گرمی هوا قرار دهد و این چنین محبت و عشق امام حسین علیه‌السلام جهانی شده است.

انتهای خبر/ 5

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از