حالت تاریک
در پی جنایت‌های رژیم منحوس صهیونیستی؛

اربعین یکپارچه حمایت از فلسطین را فریاد می‌زند

اربعین یکپارچه حمایت از فلسطین را فریاد می‌زند

امسال اجتماع میلیونی اربعین حال‌ و‌ هوای حمایت از مردم مظلوم و مقتدر غزه را به خود گرفته و زائران در مسیر پیاده‌روی، یکصدا و متحد از فلسطین و آرمان‌هایش حمایت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، حدود دو هفته است که راهپیمایی اربعین آغاز شده و زائران حسینی از اقصی نقاط جهان، خودشان را به این اجتماع میلیونی رسانده‌اند. اما گویا اربعین امسال با اربعین‌های گذشته متفاوت‌تر است.

امسال زائران مسئولانه‌تر و کوبنده‌تر از همیشه، در مسیر اربعین گام برمی دارند. علت آن را هم می‌توان در جنایت‌های بی‌شمار صهیونیست‌های خبیث علیه مردم مظلوم غزه در یک‌سال گذشته، پیدا کرد، جنایت‌هایی که خون همه مسلمانان و آزادی خواهان جهان را به جوش آورده و باعث شده تا زائران در مراسم اربعین امسال حضوری متفاوت‌تر داشته باشند. 

در حالی اجتماع اربعین در حال برگزاری است که در پی جنایت و نسل‌کشی رژیم منحوس صهیونیستی؛ طی حدود یک سال گذشته بیش از ٤٠ هزار فلسطینی به شهادت رسیده‌اند. از طرف دیگر شهادت سردار جبهه مقاومت، شهید اسماعیل هنیه نیز داغ دیگری بر دل ملت فلسطین، محور مقاومت و جهان اسلام شد. 
با توجه به اینکه اربعین نمادی از اتحاد جامعه اسلامی و اعلام همبستگی با مظلومان دنیا است، امسال این اجتماع حال‌و‌هوای حمایت از مردم مظلوم و مقتدر غزه را به خود گرفته است. شعار اربعین امسال «کربلا طریق الاقصی» نامگذاری شده و فارغ از شعار، زائران و شرکت‌کنندگان در این اجتماع میلیونی نیز با استفاده از نماد‌های فلسطینی از‌جمله چفیه فلسطینی، پرچم فلسطین در مواکب و بین راه، در دست داشتن تصاویر شهدای فلسطینی، سردادن شعار‌های مرگ بر اسرائیل و... در مسیر پیاده‌روی، یکصدا و متحد از فلسطین و آرمان‌هایش حمایت می‌کنند. 
امام خمینی (ره) در۴۰ سال قبل با این بیان که "راه قدس از کربلا می‌گذرد" مسیر حرکت و نقشه راه را تعیین کردند و خوشبختانه امروز این مهم در حال تحقق است، چرا که اربعین امسال سراسر به یاد مظلومیت غزه و فلسطین است، این را می‌توان از زیارت‌های نیابتی به یاد شهدای غزه تا خشم و انزجار زائران از ملیت‌ها و مذاهب مختلف نسبت به صهیونیست‌های جنایتکار فهمید. امروز ملیت‌ها و مذاهب مختلف با شعار " حب الحسین یجمعنا" به راهپیمایی اربعین پیوسته‌اند و با شعار‌ها و نماد‌های مختلف، کربلای امروز را در فلسطین و یزیدیان امروز را صهیونیست‌های جنایتکار می‌دانند و با حضور در اجتماع میلیونی اربعین، با ملت مظلوم فلسطین اعلام همبستگی می‌کنند که همین موضوع نیز باعث ترس و وحشت صهیونیست‌ها از اربعین و اتحاد جوامع اسلامی و آزادیخواهان دنیا شده است. 
یکی از مراسم‌های محوری در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و غزه در اجتماع اربعین نیز؛ راهپیمایی حماسی حمایت از فلسطین به مقصد موکب فلسطینی نداء الاقصی در مسیر اربعین و از نجف تا کربلا و عمود ٨١٧ تا ٨٣٣ است که قرار است از ساعت ٨ تا ١٦: ٣٠ ٣١ مردادماه برگزار شود. 

کربلای امروز؛ غزه و فلسطین است 
حجت‌الاسلام والمسلمین خزائی امام جمعه اسدیه در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، در این خصوص اظهارکرد: در راهپیمایی اربعین مردم با ملیت‌های مختلف، از کشور‌های مختلف و حتی مذاهب مختلف شرکت می‌کنند که هدف عام آنها ادامه دادن راه امام حسین (ع) است، اما صرف رفتن به این پیاده‌روی و برگشتن، شاید فایده‌ای برای اجتماع نداشته باشد و جامعه به هدف خود نمی‌رسد، همانطور که رفتن به حج صرفا برای زیارت فایده‌ای برای تزکیه نفس انسان و معرفت الله ندارد بلکه باید عملا یک راه و مسیر نورانی را طی کرد. 
وی افزود: اما اگر در این پیاده‌روی به مفاهیم دعا‌ها و زیارات، اتحاد، حل مشکلات جامعه اسلامی، هدف امام حسین از مبارزه با ظالم و شهادت، توجه شود و مردم به این سمت‌و‌سو متوجه شوند و در مسیر اربعین تبلیغ دینی به خوبی صورت بگیرد، قطعا این راهپیمایی نتیجه‌بخش خواهد بود. 
امام جمعه اسدیه بیان کرد: خوشبختانه مردم ما بیدار هستند و می‌دانند که امروز؛ یزید زمان کیست، کربلا کجاست و چه اتفاقی در حال رخ دادن است، این موضوع از نماد‌هایی همچون چفیه فلسطینی زائران، در دست داشتن تصاویر شهدای محور مقاومت و فلسطین، شعار‌های مرگ بر اسرائیل و آمریکا در طول مسیر و اجتماعات و... قابل درک است و نشان می‌دهد که همه مردم به خوبی واقف هستند که امروز؛ راه امام حسین (ع) از کربلای امروز می‌گذرد. 
خزائی ادامه داد: کربلای سال ٦١ هجری قمری، سرزمین نینوا در عراق بود، اما با توجه به اینکه " کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا" کربلای امروز؛ غزه و فلسطین است و اینکه زائران اربعین در این پیاده‌روی شعار مرگ بر اسرائیل سر می‌دهند و نماد‌های فلسطینی را حمل می‌کنند، نشان می‌دهد که مردم به خوبی کربلا را شناختند و تلاش می‌کنند تا به آن اهدافی که امام حسین (ع) داشته است، برسند. 
وی با اشاره به سردادن شعار " راه قدس از کربلا می‌گذرد" در طول مسیرراهپیمایی اربعین، گفت: این شعار به این معنی است که اگر ما می‌خواهیم به قدس و فلسطین برسیم، باید از مسیر کربلا؛ نه‌فقط مسیر جغرافیایی بلکه مسیر اهدافی که کربلا و مبارزه امام حسین (ع) با ظالمان داشته است، بگذریم تا به قدس برسیم. یعنی ما هم از مسیر مبارزه با ظالم امروز که همان رژیم اسرائیلی، نتانیاهو و سردمداران استکباری هستند، می‌توانیم به قدس برسیم. 
او اظهارکرد: تعریف جغرافیایی عبور از کربلا در جمله " راه قدس از کربلا می‌گذرد" یک دید کوتاه است، اما دید بلند و نگاه حداکثری به موضوع کربلا این است که ما باید مفاهیم کربلا را بشناسیم، یعنی راه‌و‌رسم کربلا، اموری مثل شجاعت، عبادت، مبارزه با ظالم، اصلاح امت جد و... که امام حسین (ع) در آن زمان دنبال می‌کردند را در نظر داشته باشیم، مبارزه کنیم، ظالمان را از بین ببریم تا ان شاءالله به قدس برسیم. 

اقیانوس اربعین لرزه بر تن دشمن می‌اندازد 
امام جمعه اسدیه با بیان اینکه نکته دیگری که در اربعین نهفته است، بحث اتحاد و انسجام امت اسلامی است، گفت: خیلی‌ها این اتحاد را برنمی تابند، توجهی به وحدت ندارند و آن را مورد تمسخر قرار می‌دهند، اما وقتی می‌بینیم که عراقی‌ها از جان و مال خود برای پذیرایی از زوار می‌گذرند، وقتی مردم ایران، عراق و کشور‌های مختلف در کنار هم قرار می‌گیرند و اقیانوس اربعین را شکل می‌دهند، این وحدت لرزه بر اندام دشمن می‌اندازد و دل‌های مظلومین و مسلمانان را امیدوار می‌کند. 
وی افزود: قطعا یکی از مسائل اربعین، بحث وحدت امت اسلام است که در این راهپیمایی عملا تمرین می‌شود تا به وحدت عملی کل دنیای اسلام در جغرافیا‌های مختلف برسیم. 
خزائی تصریح کرد: امروز یکی از مصادیق شناخت کربلا، بحث غزه است که در آنجا کودک، مادر، پدر و فرزند شهید می‌شود، از زمین و آسمان بمب و موشک می‌بارد، خانه‌ها تخریب و آتش‌زده می‌شود، ظلم و جنایت عیان است و مردم تحریم و آواره هستند و قتل عام می‌شوند. متاسفانه تاکنون بیش از٤٠ هزار نفر زن و مرد و کودک؛ شهید و بیش از ١٠٠ هزار نفر هم مجروح شده‌اند که این موضوع یعنی کربلایی دیگر، از طرف دیگر بنیامین نتانیاهوی خون آشام، واقعا به‌عنوان یزید زمان است. 
وی اظهارکرد: ما باید این را درک کنیم که اگر زمانی محور حق و باطل در کربلا بود، امروز در کربلای کنونی یعنی غزه است و یزید زمان هم رئیس رژیم صهیونیستی و سردمداران‌شان هستند. از این طرف کسی که حق را دنبال و مدیریت می‌کند، مقام معظم رهبری و نیرو‌های محور مقاومت هستند. 
او افزود: امیدواریم امروز حق و باطل را به خوبی تشخیص دهیم تا اهل آن را هم بشناسیم، که بر مبنای فرمایشی از امیرالمومنین علی (ع) هر که حق و باطل را بشناسد، طرفداران و اهلش را هم می‌شناسد. بنابراین امروز اگر معتقدیم غزه حق است؛ هر انسانی، دولتی و کشوری که از غزه دفاع کند، اهل حق است و اگر معتقدیم اسرائیل باطل است، هر کشوری که از او دفاع کند، اهل باطل است. 

هدف از کربلا رفتن باید آزادی قدس باشد 
امام جمعه اسدیه عنوان کرد: امروز اگر به کربلا می‌رویم، باید هدف ما آزادی قدس باشد؛ چرا که کربلای امروز ما غزه است. به قول شهید مطهری، بشناسید شمر و یزید زمان کیست و حسین زمان کیست و در کدام لشکر حضور فکری، قلبی وعملی دارید؟ 
خزائی ادامه داد: درحال حاضر حق در جمهوری اسلامی ایران و باطل درآمریکا متجلی شده و طبیعتا هرکدام طرفدارانی دارند. طرف‌داران ایران؛ کشور‌های محور مقاومت، برخی کشور‌های مسلمان و حتی غیرمسلمان مثل ونزوئلا هستند و طرف‌داران آمریکا هم کشور‌های اروپایی واسرائیل غاصب هستند که رویارویی فرهنگی، نظامی و اقتصادی به‌شدت بین این دو جریان وجود دارد. 
وی بیان کرد: با توجه به اینکه آمریکا امپراتوری رسانه‌ای دارد، تلاش می‌کند که حق را باطل و باطل را حق جلوه دهد و از سیاست فریب مردم به خوبی بهره می‌برد. در همین خصوص مسائلی مثل حقوق بشر، فقط در ایران نه با ذره‌بین که با تلسکوپ فضایی دنبال می‌شود و طرفداران ایران و فلسطین را به‌شدت سرکوب می‌کنند تا برای خودشان آبرو و وجهه کسب کنند. 
امام جمعه اسدیه با بیان اینکه باید حواس مسئولین و مردم جمع باشد که آب به آسیاب شکسته دشمن نریزند، قطعا جبهه حق و طرفدارانش پیروز و باطل و اذنابش نا‌بودشدنی هستند، تصریح کرد: جبهه استکبار بارها کودتا‌هایی را برعلیه ایران مدیریت و همزمان با آن؛ تحریم‌ها و دشمنی‌هایش را در ابعاد و زمینه‌های مختلف دنبال کرده است که خوشبختانه با رهبری بیدار جامعه حق، این توطئه‌ها نقش برآب شده است. 
وی ادامه داد: اکنون دشمنی که قبل از انقلاب در ایران حکومت می‌کرده است، از اینکه علی‌رغم میلیارد‌ها دلارهزینه و ترور بسیاری از شخصیت‌ها، سرداران و دانشمندان، هنوز هم هزاران کیلومتر از این کشور دور مانده، عصبانی است. علاوه بر این، با توجه به اینکه جمهوری اسلامی به لحاظ نظامی نیز؛ قدرت برترمنطقه است، قطعا با بیداری مردم و رهبری پیامبرگونه مقام معظم رهبری حفظه الله تعالی، آینده روشنی درانتظار حق وحقیقت است. 

انتهای پیام/٧ 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از