حالت تاریک
گذری بر خدمات بسیج جامعه پزشکی در خراسان‌جنوبی؛

ازخدمات دندانپزشکی همیشگی تا مرکزی که نفس می‌دهد

ازخدمات دندانپزشکی همیشگی تا مرکزی که نفس می‌دهد

بسیج جامعه پزشکی خراسان‌جنوبی خدمات متنوع درمانی همیشگی و بزرگی را به مردم ارائه می‌کند تا بتواند بخشی از محرومیت استان خراسان‌جنوبی را کمک کند.

به گزارش خبرنگار خاورستان، بسیج جامعه پزشکی که بزرگ‌ترین نهاد داوطلبانه و تخصصی در گستره نظام سلامت است که تاکنون با حضور داوطلبانه و پر خیر و برکت خود در سراسر استان توانسته است خدمات شایسته‌ای را به مردم ارائه کند.

این بسیج محوری که با راه‌اندازی بیمارستان‌های صحرایی، حضور در مناطق محروم و مرزی تاکنون خدمات شایسته‌ای را به مردم ارائه کرده است اکنون به‌عنوان یکی از نهادهایی است که چشم امید بسیاری از محرومان است.

خدمات ارزنده پزشکان بسیجی در دوران دفاع مقدس بر کسی پوشیده نیست که از همان ابتدای انقلاب با حضور خود در صحنه‌های مختلف درد و رنجی را از مردم محروم کشورمان دور کردند و اکنون پس از گذشت 45 سال از عمر با برکت انقلاب اسلامی، تلاش‌های این بسیج مهم و محوری روز به روز آشکارتر و ملموس‌تر می‌شود.

تلاش‌گران عرصه سلامت هر ساله با تشکیل بیمارستان‌های صحرایی در منطاق محروم، ارائه خدمات رایگان بهداشتی، درمانی و دندانپزشکی، ترویج بهداشت عمومی، برگزاری کنگره‌های علمی توانسته اند قدم‌های ارزنده را در راستای کمک به سلامت جامعه بردارند هرچند تلاش‌های این سفیدپوشان سنگر درمان در دوران کرونا بیشتر خود را نشان داد اما مردم همیشه از این خدمات منتفع شده‌اند.

تیم‌ جهادی «شهید رهنمون» پیشگام در ارائه خدمات درمانی

هاشم هیهات مسئول بسیج جامعه پزشکی خراسان‌جنوبی در گفتگو با خبرنگار خاورستان، خدمات بسیج را در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی بسیار موثر می داند و می‌گوید: هر ماه تیم‌هایی تحت عنوان «شهید رهنمون» که تیم‌های بهداشتی و درمانی هستند به نقاط مختلف استان اعزام می‌شوند و به طور متوسط در اکثر شهرهای استان یک تیم و در شهر بیرجند سه تیم وجود داشته که در استان 11 این تیم‌ها حضور دارد.

تیم دندانپزشکی پایه ثابت خدمات درمانی

او می‌افزاید: گروه جهادی دندانپزشکی قائم آل محمد (ص) را داریم این گروه به طور متوسط ماهیانه دو مرتبه روزهای پنج‌شنبه و جمعه کار دندانپزشکی انجام می‌دهند و مقر ثابت جهادی نیز دارند که در روستای حاجی‌آباد بیرجند است که جزو کارهای ثابت این گروه جهادی است و سالها است ادامه دارد.

مسئول بسیج جامعه پزشکی خراسان‌جنوبی بیان می‌کند: 14 خرداد همزمان با رحلت امام خمینی (ره)، با پیگیری‌هایی که از قبل صورت گرفت گروه جهادی منتظران ظهور از تهران به شهرستان سربیشه رفتند که 65 نفر دندان‌پزشک در درح سربیشه حضور پیدا کردند.

هیهات به اعزام گروه‌های پزشکی به کشور عراق در ایام اربعین اشاره می‌کند و می‌گوید: این یک برنامه‌ی بین بخشی بین بسیج جامعه پزشکی، دانشگاه علوم‌پزشکی، هلال احمر و آستان قدس رضوی بود و با حمایت‌هایی که به‌صورت ویژه توسط هلال احمر انجام شد 132 نفر کادر درمان شامل پزشک، دندانپزشک و پرستار را به شهر کاظمین بردیم که امسال ششمین سالی است که این کار صورت می‌گیرد و امسال این کار بزرگتر بوده است.

خدمت‌رسانی به 93 هزار زائر در ایام اربعین

او ادامه‌ می‌دهد: امسال سه بخش محوری عراق در درمان خراسان‌جنوبی بود که درمان در نجف، کربلا و کاظمین به صورت مستقل صورت گرفت که بخشی از کادر درمان پروازی و بخش محدود زمینی که دو هفته اقامت در کشور عراق داشتند کار خدمت رسانی به زائرین را انجام دادند و 93 هزار خدمت درمانی به زوار امام حسین علیه‌السلام انجام شد که 15 هزار خدمت را یکی از تیم‌های ما در سامرا انجام داد.

مسئول بسیج جامعه پزشکی خراسان‌جنوبی بیان می‌کند: اخیرا گروه جهادی الکفیل برای خدمت‌رسانی به مددجویان کمیته امداد در سالن ورزشی دانشگاه علوم پزشکی فعالیت دندانپزشکی در استان حضور پیدا کردند و بچه‌های جهادی دندانپزشکی استان نیز کمک کردیم که کار جهادی بزرگی بود.

هیهات ضمن اشاره به این‌که در هفته بسیج نیز گروه‌های جهادی مختلفی را در سطح استان داریم که فعالیت‌های جهادی انجام می‌دهند، می‌گوید: بسیاری از بیماران نیز به درمانگاه شهدا بیرجند ارجاع داده می‌شوند که پیگیر درمان‌شان می‌شویم.

فعالیت مرکز درمانی «نفس» در راستای جوانی جمعیت

او از وجود مرکز درمانی «نفس» خبر می‌دهد و می‌افزاید: قرار است این مرکز در جلوگیری از سقط قانونی کار وفعالیت کند که در راستای جوانی جمعیت است.

او به خدمات ارائه شده در زمان کرونا اشاره می‌کند و می‌گوید: آن زمان یک مرکز واکسیناسیون محوری در مجتمع غدیر داشتیم که یکی از بهترین مراکز واسیسناسیون استان بود که بیش از هشت ماه اقدام و همکاری کردیم که در زمینه ضدعفونی کردن، سرکشی از بیماران و بسته‌های معیشتی، حضور در بخش‌های کرونایی برای کمک به کادر درمان نیز حضور پیدا کردیم که کارهای بزرگی صورت گرفت.

انتهای خبر/ 5

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از