حالت تاریک
امام جمعه زیرکوه:

از ایجاد دوقطبی در جبهه انقلاب پرهیز شود

از ایجاد دوقطبی در جبهه انقلاب پرهیز شود

امام جمعه زیرکوه گفت: باید از دوقطبی‌ها در جبهه انقلاب پرهیز شود و دعا کنیم که نامزد‌های انقلابی مبتنی بر مشی شهید رئیسی به وحدت برسند.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن صباغیان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، با اشاره به برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری و لزوم انتخاب نامزد اصلح، اظهارکرد: ویژگی‌های یک رئیس‌جمهور تراز از نگاه امام خمینی (ره) به‌صورت کلی دو ویژگی مهم است که عبارت است از تعهد و تدین که به دو قسمِ ویژگی‌های ایجابی و ویژگی‌های سلبی تقسیم و رهنمون می‌شود.
وی افزود: ویژگی‌های ایجابی آن ویژگی‌هایی است که نامزد ریاست‌جمهوری باید در خود بیابد یا ایجاد کند و تلاش کند که آن‌ها را هرچه بیشتر در وجود خود تقویت کند. ویژگی‌های سلبی نیز ویژگی‌هایی است که داوطلب تصدی این مقام باید از آن‌ها منزه باشد و اگر چنان‌چه چنین ویژگی‌هایی در او وجود داشته باشد، باید آن‌ها را تضعیف کند و از بین ببرد.
امام جمعه زیرکوه گفت: در آیه ۷۷سوره بقره نیز خداوند ویژگی‌های ایجابی متقین را بیان میکند که از مهمترین آنها ایمان قطعی و عملی به خداوند، ولایت، انبیاء، ملائکه و معاد است. در همین آیه به ویژگی مهم خدمت به خلق هم اشاره می‌شود؛ موضوعی که امام راحل درباره رئیس‌جمهور وقت یعنی رهبر حکیم انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بیان کردند و فرمودند: «اگر گمان بکنید که در تمام دنیا، در بین رئیس‌جمهور‌ها و سلاطین و امثال اینها، یک نفر را مثل آقای خامنه‌ای پیدا بکنید که متعهد به اسلام باشد و خدمتگزار و بنای قلبی‌اش بر این باشد که به این ملت خدمت کند، پیدا نمی‌کنید».
وی تصریح کرد: اینکه رئیس‌جمهور و هر مسئولی قدرت را برای قدرت بخواهد یا قدرت را برای خدمت و نوکری، خیلی متفاوت است.
صباغیان با اشاره به اینکه در همان آیه ۷۷ سوره بقره به ویژگی‌های وفای به عهد، صداقت، صبر و البته ایستادگی در مقابل دشمنان هم اشاره شده است، گفت: ویژگی‌های سلبی هم نقطه مقابل ویژگی‌های ایجابی است، یعنی اگر امام راحل می‌فرمایند که یک رئیس‌جمهور باید پایبند به قانون اساسی باشد؛ اگر او نسبت به هر بند قانون اساسی که تصویب شده، پایبند نباشد به درد رییس‌جمهوری نمی‌خورد یا اگر صداقت ندارد و به ملت ایران دروغ میگوید، او شایسته ریاست‌جمهوری اسلامی نیست.

امام جمعه زیرکوه در خصوص معیار‌های رئیس‌جمهور اصلح از دیدگاه مقام معظم رهبری نیز عنوان کرد: مقام معظم رهبری نیز ویژگی‌های یک رئیس‌جمهور اصلح را همان تعهد به قانون اساسی دانسته و به‌صورت مصداقی می‌فرمایند که رئیس‌جمهور اصلح باید دارای مدیریت و کفایت باشد، با ایمان، عدالتخواه و ضدفساد باشد، دارای عملکرد انقلابی و جهادی، معتقد به جوانان و توانمندی‌های داخل، مردمی و امیدوار، دارای روحیه خدمت، پرکار و خستگی‌ناپذیر، فهم درست نسبت به مسائل داخلی و خارجی و توان حل مسئله را نیز دارا باشد.
صباغیان با اشاره به اینکه خدمات دولت آیت‌الله شهید رئیسی برای انقلاب و نظام جمهوری اسلامی کم‌نظیر است، گفت: در خراسان جنوبی هم خدمات دولت سید الشهدای خدمت بسیار زیاد است که یکی از این کار‌های بزرگ موضوع راه‌آهن است که در هیچ دولتی از اول انقلاب به آن پرداخته نشد، اما آیت‌الله رئیسی با اهتمام جدی و مشورت با رهبر انقلاب، اعتبار این ابر پروژه استانی را تامین و شروع کرد.
وی با بیان اینکه انتقال آب دریای عمان در فاز اول به میزان شصت میلیون متر‌مکعب نیز یکی از خدمات بزرگ شهید رئیسی به خراسان جنوبی است، اظهارکرد: از دیگر خدمات دولت سیزدهم در خراسان جنوبی؛ طرح انتقال و اتصال شبکه گاز طبیعی از استان سیستان‌و‌بلوچستان به نهبندان، احیاء و راه اندازی ده‌ها گارگاه و کارخانه تعطیل مثل کارخانه قند اسدیه، طرح نهضت مسکن ملی، سیاست‌های تشویقی در جهت فرزند‌آوری و جوانی جمعیت، اقدامات موثر در حوزه بهداشت و درمان، اشتغال‌زایی، ارتقاء مبانی فرهنگی و دینی، شایسته‌گزینی با روحیه خدمت و... بوده است.
امام جمعه زیرکوه با تاکید بر لزوم انتخاب اصلح در انتخابات پیش‌رو برای ادامه مسیر پیشرفت دولت شهید رئیسی، گفت: خروج از مسیر پیشرفت ریل‌گذاری شده توسط آیت‌الله رئیسی؛ بازگشت به جریان غربگرایی و وابستگی خواهد بود. قطعا مردم عزیز ایران باید از گذشته درس و عبرت بگیرند تا مبادا با انتخاب غلط آب به آسیاب دشمن بریزند.
وی تصریح کرد: برای اینکه ذهنیت مردم نسبت به انتخاب درست و اصلح آگاه شود، باید همه دلسوزان انقلاب با استفاده از همه ظرفیت‌های موجود در امر تبلیغ و تبیین مسیر درست و انتخاب هوشمندانه تلاش و روشنگری کنند.
صباغیان ادامه داد: همه مردم باید بد‌انند که شرّ و خیر انسان را انتخاب‌هایش تعیین می‌کند، در انتخابات ریاست‌جمهوری نیز باید حتما به ویژگی‌هایی که امامین انقلاب برای نامزد اصلح بیان فرمودند، دقت کرد.
او با تاکید بر اخلاق مداری و ادامه مشی شهید رئیسی در مناظرات و تبلیغات انتخاباتی، گفت: باید از دوقطبی‌ها در جبهه انقلاب پرهیز شود و دعا کنیم که نامزد‌های انقلابی مبتنی بر مشی شهید رئیسی به وحدت برسند.

انتهای پیام/٧ 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از