حالت تاریک
راهپیمایی 13 آبان در دستان دانش‌آموزان؛

از گریه کودک بیرجندی تا نفرت دهه‌نودی‌ها ازاستکبارجهانی

از گریه کودک بیرجندی تا نفرت دهه‌نودی‌ها ازاستکبارجهانی

در راهپیمایی 13 آبان شاهد حضور پررنگ دهه نودی‌ها بودیم و این نسل از انقلاب آمده بودند تا با مشت‌های گره کرده خود استکبارجهانی یعنی آمریکا و اسرائیل را نابود کنند.

به گزارش خبرنگار خاورستان، 13 آبان 1402 روزی بسیارمهم در تاریخ خراسان‌جنوبی ثبت شد؛ مردم بیرجند همانند سایر شهرستان‌ها در این راهپیمایی در روز مبارزه با استکبارستیزی حضور پیدا کردند تا باری دیگر، انزجار خود را از آمریکا و دست نشانده‌ی او یعنی اسرائیل جنایت‌کار اعلام کنند.

ساعت 9:00 قرار است راهپیمایی آغاز شود اما میدان ابوذر که محل شروع راهپیمایی است ساعت 8:45 میدان ابوذر بیرجند مملو از جمعیت است، مردم بیرجند در روز استکبارستیزی سرازپا نمی‌شناسند تا همانند مردم ایران و کل دنیا جنایت‌های اسرائیل را محکوم کنند و از آمریکا این مستکبر جهانی بیزاری بجویند.

به راستی تاریخ خوب نشان می‌دهد که همیشه و همه‌جا، این آمریکا است که ردپای خون و جنایت می‌دهد و جمهوری اسلامی ایران در روز 13 آبان این جنایت‌ها و ظلم‌هایی که استکبار جهانی بر علیه ما صورت داد را فراموش نخواهد کرد.

در راهپیمایی امروز همگام با جوانان سال های ۴۲ و ۵۶ و ۵۷ که پایه گذار انقلاب اسلامی بودند، حضور نسل بعد از انقلاب به ویژه مشارکت پرشور و خودجوش جوانان و نوجوانان دهه های ۸۰ و ۹۰ خیلی به چشم می‌خورد؛ این دانش‌آموزن غیور ایرانی هستند تا همیشه به پای این انقلاب ایستاده‌اند و روز استکبار ستیزی و بیزاری از آمریکا این شیطان بزرگ را از یاد نمی‌برند در کنار بنیان‌گذاران این انقلاب، پدر و مادرها و پدربزرگ و مادربزرگ‌هایشان به این راهپیمایی پرشور و مهم آمده‌اند.

انزجار از اسرائیل و آمریکا

حضور پرشور دانش‌آموزان نقطه پررنگ راهپیمایی 13 آبان در بیرجند است؛ یکی از دانش آموز بیرجندی که در این راهپیمایی حضور دارد در گفتگو با خبرنگار خاورستان، می‌گوید: با ذوق و اشتیاق در راهپیمایی 13 آبان حضور پیدا کرده‌ام تا انزجار خود را ازاقدامات جنایات‌کارانه آمریکا و اسرائیل اعلام کنم.

او با سردادن شعار«مرگ برآمریکا و مرگ بر اسرائیل» اعلام می‌کند که همیشه همراه دانش‌آموزان و کودکان فلسطینی هستیم و در این راه حاضریم جان‌مان را هم فدا کنیم.

شجاعانه از کودکان فلسطینی حمایت می‌کنیم

موهبتی یک دانش‌آموز بیرجندی است که در راهپیمایی حضور دارد در گفتگو با خبرنگار خاورستان، می‌گوید: شجاعانه از کودکان فلسطینی حمایت می‌کنیم؛ نباید از اسرائیل که در حال نابودشدن است بترسند چراکه ما مانند کوه پشت این کودکان هستیم.

او که معتقد است «آمریکا و اسرائیل هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند»، می‌افزاید: همه جهان برعلیه آمریکا و سرکرده‌های آن یعنی اسرائیل قیام کرده‌اند و هر روز شاهد نابودی بیشتر از پیش استکبار جهانی هستیم.

امروز که روز دانش‌آموزاست، شاهد حضور دانش‌آموزان پیش دبستانی و دبستانی در این راهپیمایی هستیم که مشتاقانه پرچم ایران را در دست دارند و می‌گویند: ما برای پیشتیبانی از کودکان مظلوم دنیا به میدان آمده‌ایم و در این راه با هیچ کس تعارف نداریم.

باید شر اسرائیل از سر کودکان فلسطین کم شود

این کودکان که همه با هم صداشده‌اند، فریاد «مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل» سرمی‌دهند و معتقد هستند باید هرچه زودتر شر اسرائیل از سر کودکان مظلوم غزه کم شود و تا محقق شدن این آرزو، ما همیشه در صحنه خواهیم بود.

یکی دیگر از دانش‌آموزان بیرجندی به خبرنگر خاورستان، می‌گوید: برای دفاع از فلسطین به میدان آمده‌ایم تا همیشه همانند دانش‌آموزانی که سال‌های قبل در ایران اسلامی شهید شده‌اند پا به پای انقلاب و ایران اسلامی استوار بمانیم.

قربانی می‌افزاید: آینده فلسطین به دست کودکان فلسطینی و غزه رقم خواهد خورد و تا آخر پشتیبان این کودکان خواهیم بود.

او که از خداوند می‌خواهد تا هرچه زودتر شر اسرائیل را از جهان اسلام دور کند، می‌گوید: امروز آمده‌ايم تا شعار«مرگ بر آمريكا و مرگ بر اسرائيل» را رساتراز گذشته فرياد بزنيم.

مشت‌های گره‌کرده‌ای که به اسرائیل خواهد رسید

یکی دیگر از دانش‌آموزان دبستانی بیرجند به خبرنگار خاورستان، می‌گوید: حاضر است تا پای جان خود از مردم مظلوم غزه حمایت کنیم و از این کودکان با قدرت دفاع می‌کنم.

او که معتقد است آمریکا و اسرائیل توانایی انجام کای ندارند، می‌افزاید: کوبنده «شعارمرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا» سرمی‌دهد تا این مشت‌های گره‌کرده به آمریکا و اسرائیل برسد.

ریحانه، یک دختربیرجندی است که تنها 10 سال سن دارد و همراه با معلمش در راهپیمایی 13 آبان حضور پیدا کرده و می‌گوید: من از سه روز پیش یک ماکت درست کردم و به مدرسه بردم و از معلمم خواستم تا من را همراه خود به راهپیمایی 13 آبان ببرد.

گریه کودک بیرجندی برای شهیدشدن کودکان در فلسطین

او می‌افزاید: زمانی که تصاویر کودکان فلسطینی را در تلویزیون مشاهده کردم برایشان گریه کردم، دلم می‌خواهد هر چه زودتر فلسطین آزاد شود و همه کودکان روی آزادی و شادی را ببینند.

او که از اسرائیل و آمریکا متنفر است معتقد است امروز برای این‌که بر سر این دو جنایت‌کار عالم فریاد بزنم به این راهپیمایی آمده‌ام تا بدانند دانش‌آموزان ایران خواب نیستند و ما برای دفاع از فلسطین همیشه آماده‌باش و آگاه هستیم.

یکی از بیرجندی‌هایی است که در راهپیمایی حضور پیدا کرده است در گفتگو با خبرنگار خاورستان، می‌گوید: باطل رفتنی و حق ماندنی است و اسرائیل همانند کف روی آب است.

او می‌افزاید: رژیم غاصب صهیونیستی تصور می‌کند با کودک کشی و نسل‌کشی در اسرائیل می‌تواند فلسطین و بعد جهان اسلام را از آن خود کند، این خیال باطل است؛ سایه نحس این رژیم به‌زودی از سر مسلمانان حذف خواهد شد.

طبق گزارش خاورستان، امیدواریم هرچه زودتر شاهد نابودی رژیم غاصب صهیونیستی باشیم تا کودکان و دانش‌آموزان فلسطینی روی آرامش را به خود ببینند و از حضور در کلاس‌های درس بهره ببرند.

انتهای خبر/ 5

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از