حالت تاریک
استاندار خراسان جنوبی:

اعتبار کتابخانه مرکزی بیرجند پیگیری می‌شود

اعتبار کتابخانه مرکزی بیرجند پیگیری می‌شود

استاندار خراسان جنوبی گفت: تامین اعتبار مورد نیاز ساخت کتابخانه مرکزی بیرجند پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«خاورستان»، جواد قناعت روز یکشنبه در دیدار با دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در بیرجند اظهار کرد: برای ساخت کتابخانه‌ مرکزی بیرجند به عنوان یک ضرورت باید از محل منابع ملی نهاد کتابخانه‌‌های عمومی و هم اعتبارات استانی پیگیری لازم را از طریق وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام دهیم تا روند احداث آن آغاز شود.

وی در ادامه افزود: پیگیری در مورد خلع ید نشدن زمین کتابخانه مرکزی بیرجند هم از طریق اداره‌ راه و شهرسازی انجام خواهد شد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: برای تکمیل ۱۲ کتابخانه عمومی در دست اجرا از محل منابع استانی کمک خواهیم کرد.

وی با اشاره به اختصاص ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار به کتابخانه‌های عمومی استان از محل دور دوم سفر رئیس جمهور ادامه داد: ۲۵۰ میلیارد ریال به استان و ۱۰۰ میلیارد ریال به سازمان مرکزی کتابخانه‌ها اختصاص یافته است که انتظار داریم از این محل نیز کتابخانه مرکزی استان ویژه دیده شود.

قناعت در ادامه خواستار توسعه کتابخانه‌های سیار در روستاهای استان شد و گفت: برخی کتابخانه‌ها تجهیزات قدیمی دارند که نیاز است به‌روزرسانی شوند.

وی گفت: نویسندگان و ناشران بومی خوبی در خراسان جنوبی داریم که انتظار است این آثار خریداری و از این افراد حمایت شود.

استاندار بیان کرد: خراسان جنوبی در زمینه زیرساخت‌ها دچار مشکل است البته در ۲ سال گذشته به حوزه زیرساخت‌های آن توجه جدی شده است.

وی با اشاره به گره‌گشایی از طرح‌های زیرساختی استان از جمله راه، راه آهن، مسکن، انتقال آب از دریای عمان و گازرسانی خاطرنشان کرد: به همت دولت سیزدهم برای پایدارسازی شبکه گاز استان طرح انتقال گاز از دشتک زابل با اعتبار ۸۰ هزار میلیارد ریال وارد فاز اجرایی شد و سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

قناعت با اشاره به انتخابات امسال گفت: مردم خراسان جنوبی در صحنه‌های مختلف انقلاب، سنگ تمام می‌گذارند و در انتخابات اسفند ماه هم مشارکت ۶۳.۸ درصدی داشتند  که از این لحاظ دومین استان از نظر مشارکت انتخاباتی هستیم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از