حالت تاریک
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی:

افزایش عیار مقبولیت انسان در ماه رمضان

افزایش عیار مقبولیت انسان در ماه رمضان

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: در ماه رمضان حالت ملکوتی و روحانی انسان بیشتر تبلور پیدا می‌کند و در‌واقع وقتی که کسی در مسیر اطاعت از امر خدا قرار می‌گیرد، خدا هم عیار مقبولیت او را بیشتر می‌کند.

حجت‌الاسلام حجت سالاری مکیدر گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، گفت: اهمیت ماه رمضان آنقدر زیاد است که خداوند ماه رجب و شعبان را به‌عنوان دروازه ورود به این ماه قرار داده و این همه اعمال و مناجات و ادعیه وارد شده در ماه رجب و شعبان نیز برای این است که آمادگی حضور در ماه مبارک رمضان را داشته باشیم. 
وی افزود: حدیث معروف پیامبر اسلام مبنی " قد اقبل شهر الیکم شهر الله بالبرکه و الرحمه و المغفره... " نشان از لطف خداوند دارد که در ماه رمضان رحمت و غفران و برکاتش را گسترانیده است. 
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد: اگر انسان در این ماه با اطاعت از امر الهی و دستور شرع از آغاز ماه مبارک رمضان روزه می‌گیرد و از خوردن و آشامیدن خودداری می‌کند تا در هندسه خاص خدا و تربیت پروردگار قرار بگیرد، حالت ملکوتی و روحانی او بیشتر تبلور پیدا می‌کند و در‌واقع وقتی که در مسیر اطاعت از امر خدا قرار می‌گیرد، خدا هم عیار مقبولیت او را بیشتر می‌کند. 
سالاری بیان کرد: کسی که در مسیر اطاعت از خداست، در هنگام روزه داری خوابش و حتی نفس کشیدنش هم عبادت و تسبیح محسوب می‌شود و چون در مسیر و فضای ملکوتی قرار‌گرفته و در اطاعت از خدا تقید را بر خود هموار کرده، اگر یک آیه از قرآن را هم بخواند، ثواب یک ختم قرآن را می‌برد. بیدار شدن و بیدار بودنش در شب‌های قدر هم به‌اندازه هزار ماه و یک عمر ٨٣‌ساله ثواب دارد. 
وی ادامه داد: ماه رمضان تلفیقی است از آداب معنویت و اموری که انسان از آن نهی شده و بر همین اساس هم اگر کسی به آداب و موارد این ماه مقید باشد، مورد رحمت ویژه خدا قرار می‌گیرد. 
او یادآور شد: البته ماه رمضان مخصوص امت پیامبر خاتم (ص) نیست بلکه امت‌های قبل از پیامبر هم روزه می‌گرفتند.‌شان ماه رمضان و شب‌های قدر آنقدر زیاد است که قرآن در این ماه نازل شده که این موضوع شرافت ماه رمضان را بالا می‌برد. 
سالاری بیان کرد: وقتی انسان به اوامر خدا تقید داشته باشد، ملکوت جسم و جانش را بیشتر محافظت می‌کند که در این صورت یقینا معنویت در فضای جامعه نیز بیشتر می‌شود. 
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: در این ماه مردم تلاش می‌کنند بیشتر به معارف قرآن نزدیک شده و نفس خود را محافظت کنند تا نه‌تنها جسمشان بلکه زبان و چشمشان هم روزه‌دار باشد، در‌واقع معنویت را مورد‌توجه قرار می‌دهند و دوست دارند به‌مراتب بالای روزه داری برسند. 
وی گفت: نفس روزه گرفتن در این است که انسان از یک طرف به فکر روز قیامت و از طرفی هم به فکر نیاز‌مندان باشد که الحمدالله با فضایی که بعد از انقلاب اسلامی ایجاد شده، همدلی، هم‌افزایی و انسجام در کمک به نیاز‌مندان و ایتام بیشتر شده و برنامه‌های متعددی هم در سطح ملی برای مشارکت مردم در این خصوص برگزار می‌شود. 
او ادامه داد: این کمک‌ها برگرفته از سفارش‌های اهل‌بیت (ع) در ماه رمضان است که وقتی این کار به‌صورت جمعی انجام شود، تبدیل به گفتمان می‌شود. همچنین این موضوع باعث می‌شود تا افراد دیگری هم که مقید به این ماه نیستند، وقتی این فضای معنوی و همدلی را ببینند، به نظر جمعی و آداب‌و‌رسوم و اعتقادات مردم احترام بگذارند. 
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: ماه رمضان فرصت خوبی برای توسعه امر‌به‌معروف و نهی از منکر است که فلسفه امر‌به‌معروف و نهی از منکر این است که سعی کنیم خوبی‌ها را گسترش و ترویج دهیم تا با این ترویج، منکر‌ها کم‌رنگ شود. 
سالاری عنوان کرد: همزمانی بهار قرآن و طبیعت در امسال، فرصت مناسبی برای استفاده از این فضای معنوی ایجاد کرده است، همچنین با توجه به اینکه عید نوروز هم ریشه در سنت‌های اصیلی مثل صله رحم و رسیدگی به افراد بی‌بضاعت دارد، فرصت خوبی برای برگزاری پویش‌های مختلف و کمک کردن به مردم و ایجاد سرزندگی و بهاری شدن قلب‌ها ایجاد شده است. 

انتهای پیام/٧ 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از