حالت تاریک
فرماندار زیرکوه عنوان‌کرد:

افزایش قدرت چانه‌زنی جمهوری‌اسلامی با انتخابات پرشور

افزایش قدرت چانه‌زنی جمهوری‌اسلامی با انتخابات پرشور

فرماندار زیرکوه گفت: انتخابات پرشور قدرت چانه زنی جمهوری اسلامی در عرصه‌های بین‌المللی را بیشتر و البته دشمن را از برنامه‌ریزی و توطئه چینی برای این نظام مایوس خواهد کرد.

محمدرضا غيرتی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان» اظهارکرد: انتخابات مظهر اقتدار جمهوری اسلامی و نماد مردم سالاری دینی است که از این منظر می‌تواند هم در عرصه سیاست خارجی و هم سیاست داخلی اهمیت زیادی داشته باشد.

وی افزود: در واقع هر چه انتخابات باشکوه ترو با حضور حداکثری مردم برگزار شود، در داخل کشور باعث خواهد شد تا نماینده منتخب با رأی بیشتر و پشتوانه قوی‌تر وارد مجلس شود. همچنین زمانی که یک نماینده با رأی بالاتر به عنوان نماینده اصلح انتخاب شود، درصد خطا و اشتباه او کمتر شده و بهتر در مجلس قانون‌گذاری خواهد کرد.

وی ادامه داد: از نگاه سیاست خارجی نیز؛ هر چه انتخابات باشکوه‌تر باشد، نشان دهنده این است که مردم همچون گذشته همچنان پای آرمان‌های نظام و انقلاب‌ایستاده‌اند و از آن حمایت و پشتیبانی می‌کنند. انتخابات پرشور قدرت چانه زنی جمهوری اسلامی در عرصه‌های بین‌المللی را بیشتر و البته دشمن را از برنامه‌ریزی و توطئه چینی برای این نظام مایوس خواهد کرد.

فرماندار زیرکوه تصریح کرد: امروز نگاه دشمن به انتخابات است و بر همین اساس هم به دنبال ناامید کردن مردم از نظام و ایجاد شکاف بین مردم و مسئولین نظام است. اما تنها چیزی که می‌تواند از خدشه دار کردن نظام جلوگیری و دشمن را ناامید کند، حضور حداکثری در انتخابات است.

وی با بیان اینکه هر چه انتخابات باشکوه‌تر، اقتدار و عزت نظام در عرصه‌های بین‌المللی و داخلی هم بیشتر خواهد شد، گفت: همین موارد اهمیت مشارکت مردم درانتخابات را می‌رساند و مردم نیز باید بدانند که نظام جمهوری اسلامی از ۴۵ سال گذشته تاکنون، اقدامات مفید و مهمی را در سراسر کشور برای مردم انجام داده است که این موضوع در مقایسه سطح رفاه و آسایش مردم از قبل انقلاب تاکنون کاملاً قابل مشاهده است. البته همه این اقدامات از برکت نظام جمهوری اسلامی و پیامد انتخابات‌های خوبی بوده است که مردم طی این مدت انجام داده‌اند.

غیرتی افزود: انتخابات باید پرشور برگزار شود، چرا که مردم با مشارکت خود در آینده سیاسی خود نقش آفرینی می‌کنند و این شور و نشاط مردم را نسبت به آینده کشورشان‌امیدوار‌تر می‌کند.

وی در خصوص اهمیت انتخابات نیز تأکید کرد: همین که دشمن با تمام قوا و ظرفیت وارد میدان شده و می‌خواهد با دروغ پردازی و وارونه جلوه دادن واقعیت‌ها حضور مردم در پای صندوق‌های رأی را کم کند، دلیل بر این است که انتخابات برای دشمن هم از اهمیت بالایی برخوردار است.

انتخابات تنها روزنه‌امید دشمن برای ضربه به نظام

فرماندار زیرکوه بیان کرد: باید بدانیم که تنها‌امیدی که برای دشمن برای مقابله و ضربه به نظام باقی مانده است، همین انتخابات است که اگر در این عرصه حضور مردم حداکثری باشد، یعنی دشمن شکست خورده است.

غیرتی تأکید کرد: جمهوری اسلامی یک نظام مردم سالار دینی است که مردم همیشه پشتیبان نظام بوده‌اند و در مشکلات متعددی که دشمن برای نظام به وجود آورده، میدان‌های نبرد و حضور در صحنه‌های سیاسی اجتماعی و فتنه‌ها، با حضور حماسی خود نقش محوری و تعیین‌کننده را بازی کرده‌اند.

وی ادامه داد: در انتخابات نیز رکن اساسی مردم هستند و حضورشان مشروعیت نظام و قدرت نظام را افزایش می‌دهد که در انتخابات پیش رو نیز قطعاً مردم همچون گذشته با حضور مثال زدنی‌شان؛ حمایت خود را از نظام و انقلاب اعلام خواهند کرد.

فرماندار زیرکوه گفت: برای اینکه انتخابات سالم و امنی را برگزار کنیم، ابتدا باید شمن و اهداف او را بشناسیم و نقاط ضعف آسیب‌پذیر را پیدا کرده و در جهت تقویت آن اقداماتی انجام دهیم.

وی عنوان کرد: یکی از کار‌های مهم در این خصوص فراهم کردن امکانات و زیرساخت‌های لازم برای برگزاری انتخابات از جمله نیروی انسانی است. همچنین کاندیدا‌ها نیز باید وظیفه خود را بدانند، مجریان انتخابات، شورای نگهبان و هیئت‌های نظارت نیز باید با آگاهی به وظایف خود عمل کنند تبلیغات انتخاباتی نیز شور و نشاط لازم برای انتخابات را ایجاد می‌کند و در این صورت برگزاری انتخابات سالم ضمانت شده است.

غیرتی اظهارکرد: مشارکت فعال در انتخابات زمانی اتفاق خواهد افتاد که همه ابزار‌های دخیل در امر برگزاری انتخابات به خوبی ایفای نقش کنند. یکی از مؤلفه‌های مهم انتخابات نیز مردم هستند که باید با حضور حداکثری خود و البته با مطالعه و آگاهی ایفای نقش کنند.

وی خاطرنشان کرد: مشارکت فعال می‌تواند انتخابات را به سمت و سوی موفقیت سوق دهد، به این معنی که اگر حضور مردم در انتخابات با آگاهی و اطلاع کافی و شناخت از کاندیدا‌ها باشد، قطعاً فرد اصلح به مجلس راه پیدا خواهد کرد. هر چه تلاش کنیم که افراد اصلح را به مجلس بفرستیم، قطعاً مجلس قوی‌تری خواهیم داشت که در جهت کاهش مشکلات مردم، قوانین بهتری وضع خواهد کرد.

تلاش دشمن برای زیرسؤال بردن مشروعیت نظام

فرماندار زیرکوه تصریح کرد: دشمن بقای خود را در تضعیف نظام می‌داند که تاکنون هم نقشه‌های متعددی را در این خصوص عملیاتی و اجرایی کرده است که ایجاد جنگ تحمیلی، فتنه‌های متعدد و جنگ ترکیبی از اجمله اقدامات اوست، اما خوشبختانه نتیجه همه این اقدامات در نهایت شکست دشمن بوده است که مقام معظم رهبری نیز در این خصوص تأکید کردند که دشمن برنامه‌های خیلی خوبی می‌چیند، اما همیشه در محاسبات خود دچار اشتباه می‌شود.

وی ادامه داد: اکنون نیز تنها روزنه‌امید باقی مانده برای ضربه دشمن به نظام، انتخابات است که اگر بتواند جلوی حضور و مشارکت مردم را بگیرد، موفق شده و هر چه مشارکت کمتر باشد، پشتوانه نظام نیز ضعیف‌تر می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه دشمن تلاش دارد تا با حضور کمرنگ مردم پای صندوق‌های رأی، مشروعیت نظام را زیر سؤال ببرد، گفت: دشمن به انتخابات پیش رو‌امید بسته و تمام ظرفیت‌های خود را از طریق شبکه‌های گوناگون تلوزیونی، فضای مجازی، پخش اخبار کذب در بین مردم و جوانان به کار گرفته تا با ایجاد و القای ناامیدی در بین مردم، باعث کاهش حضور و زیر سؤال بردن مشروعیت نظام شود، اما اگر عکس این موضوع اتفاق بیفتد، قطعاً دشمن را ناامید خواهیم کرد.

وی گفت: یکی از وظایفی که هر فرد ایرانی علاوه بر مشارکت در انتخابات برعهده دارد، انتخاب فرد اصلح است که برای این انتخاب نیاز به آگاهی کامل، مطالعه و تحقیق و پرس و جو از افرادی که شناخت بهتری دارند، است.

وی ادامه داد: مردم باید حرف‌های کاندیدا‌ها را بشنوند، برنامه‌هایشان را بررسی کنند و با دنبال کردن مناظره‌های انتخاباتی که امسال به ابتکار صدا و سیما راه‌اندازی شده است، فردی را که عالم‌تر، دلسوزتر و بابرنامه‌تر است را انتخاب کنند.

 

انتهای پیام/۷

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از