حالت تاریک
مدیرکل امور اجرایی زکات در کمیته امداد کشور؛

افزایش ۲۵ درصدی پرداخت زکات در کشور

افزایش ۲۵ درصدی پرداخت زکات در کشور

مدیرکل امور اجرایی زکات در کمیته امداد کشور گفت: پرداخت زکات در کشور در سال ۱۴۰۲، ۲۵ درصد در مقایسه با سال قبل آن افزایش داشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، حجت‌الاسلام حسن هرمز در همایش منطقه‌ای زکات در طبس گفت: سال گذشته با کمک خیران و مودیان زکات بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان زکات جمع آوری شده است که ۲۱ درصد در زکات واجب و ۳۱ درصد در زکات فطریات، کفارات و رد مظالم و در مجموع بیش از ۲۵ درصد افزایش در زکات واجب و مستحب نسبت به سال ۱۴۰۱ داشتیم.

وی افزود: در سال جدید هم برنامه‌های خوبی با کمک خیران خواهیم داشت که یکی از مهم‌ترین این برنامه‌ها همایش ملی زکات با پیام رهبر معظم انقلاب و حضور سران قوا در پایان سال جاری خواهد بود.

حجت الاسلام نوفرستی قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی نیز در این همایش با اشاره به این که یکی از مسائل مهم اسلام در حکومت و اداره جامعه مباحث اقتصادی و مالی است گفت: خمس و زکات فقط تامین مسائل مالی فقرا و نیازمندان نیست بلکه اساس تشکیل نظام و حل مسائل جامعه در پرداخت زکات و خمس است.

حجت‌الاسلام نوفرستی افزود: این موضوع یکی از دستاورد‌های نظام اسلامی است که اگر همه به آن عمل کنیم جامعه متمکن می‌شود و نیازمندی در جامعه نخواهیم داشت.

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی هم گفت: پارسال با حمایت خیران و نیکوکاران ۱۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان زکات در استان جمع‌آوری شد که در مجموع نسبت به سال ۱۴۰۱، ۲۲ درصد افزایش داشته است.

عرب با قدردانی از همه خیران و نیکوکاران افزود: ۹۰ درصد این کمک‌ها بین محرومین و نیازمندان توزیع شد و ۷ درصد هم بر اساس دستورالعمل‌های موجود در زمینه عمرانی هزینه شده است.

رئیس اداره زکات استان نیز با اشاره به‌تشکیل ۳۷۰ شورای زکات روستایی در خراسان‌جنوبی افزود: این شورا‌ها با مشارکت مردم همان روستا‌ها تشکیل و زکات روستا با کمک معتمدان جمع‌آوری و در همان روستا هزینه می‌شود.

حجت الاسلام حسین فلسفی افزود: تا کنون ۱۱ هزار درخت نیز برای زکات در استان پلاک گذاری شده است.

حجت الاسلام محمدی امام جمعه طبس هم گفت: در شهرستان طبس سال گذشته بیش از ۲ میلیارد تومان زکات جمع‌آوری شده که ۴۰۰ میلیون تومان زکات فطریه بوده و بین محرومان توزیع شده است.

در پایان این مراسم از ۱۵۰ نفر از عاملان زکات در این شهرستان‌ها تجلیل شد.

همایش منطقه‌ای زکات با هدف توسعه و ترویج فریضه واجب الهی و تشویق آحاد مردم برای پرداخت این فریضه الهی برای دستگیری مستمندان و عمران مناطق کم برخوردار، با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی و همراهی مبلغین و نیز ائمه جمعه، عاملان و مودیان زکات از شهرستان‌های طبس، فردوس، سرایان و بشرویه در طبس برگزار شد.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از