حالت تاریک
امام جمعه موقت بیرجند تأکید کرد:

ضرورت توجه به وفاق‌ملی در انتصابات دولت چهاردهم

ضرورت توجه به وفاق‌ملی در انتصابات دولت چهاردهم

امام جمعه موقت بیرجند گفت: از دولت چهاردهم درخواست داریم در انتصابات به گونه‌ای عمل شود که وفاق ملی را ببینیم و تحت تاثیر جریان خاص قرار نگیرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، حجت الاسلام محمد مختاری امروز در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند گفت: وقتی تاریخ را مطالعه و واقعیت‌های امروز را می‌بینیم از قتل هابیل و کودک‌کشی فرعون تا حادثه کربلا بگیر تا فتنه‌های مستکبران در کشورهای مختلف که اوج آن جنایت رژیم اسرائیل در غزه است، نشان می‌دهد که حال بشر خوب نیست و لازم است آسیب‌شناسی شود.

وی افزود: همه امور جهان برای سعادت انسان خلق شده و شایسته نیست با این فجایع، آرامش و اخلاق را ریشه‌کن کرد.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه غده سرطانی تفکر استکباری عامل اصلی همه این جنایات و بدبختی‌های بشریت است، افزود: انسان‌ها از خداوند جدا شدند و بر سر مال و مقام دنیا نزاع و ظلم می‌کنند.

مختاری در ادامه درمان درد تفکر مادی و استکباری را بازگشت به خدا دانست و گفت: انقلاب اسلامی ایران در همین راستا بود چون مستکبران به دنبال نظم نوین جهانی بودند و می‌خواستند فرهنگ منحط غربی را گسترش دهند که امام راحل پیامبرگونه آمد و امت با آگاهی و تکیه بر فرهنگ اسلامی کار را پیش بردند.

وی بیان کرد:علی‌رغم برخی از مشکلاتی که وجود دارد اما امروز ما به دنبال حفظ جبهه مقاومت هستیم و امریکا و اروپا به برکت انقلاب اسلامی رسوا شده است‌.

مختاری تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران بر پایه سه عنصر فرهنگ اسلام ناب محمدی، ولایت و مردم مومن و انقلابی به این جایگاه رفیع رسیده است.

امام جمعه موقت بیرجند افزود: امروز هم راه تعالی و عزت و عظمت کشور همین است و دولت باید به تقویت و گسترش این سه پایه باشد.

وی با اشاره به وظیفه ملی و شرعی برای حمایت از رئیس جمهور، عنوان کرد: از ایشان تشکر می‌کنیم که با چینش کابینه دولت تا حدودی شعار «وفاق ملی» را تحقق بخشید.

مختاری در ادامه گفت: از رئیس جمهور  و دولت چهاردهم درخواست داریم به پاس حمایت از مردم و رهبر معظم انقلاب و مجلس اسلامی تلاش کنند در انتصابات به گونه‌ای عمل کنند که وفاق ملی را ببینیم و تحت تاثیر جریان خاص قرار نگیرند. 

امام جمعه موقت بیرجند متذکر شد: اگر مردم احساس کنند فتنه‌گرانی می‌خواهند از رئیس جمهور عبور کنند، باید بدانند که مردم دست و پای آنان را کوتاه خواهند کرد.

وی در ادامه گفت: رئیس جمهور و قوه مجریه وظیفه دارد به بحث تقوای سیاسی و اجتماعی و راهبرد شرعیت در اداره اجتماع توجه داشته باشند.

مختاری با بیان اینکه عرصه اجتماع باید پاک باشد و راهبرد دولت باید رعایت تقوای الهی در صحنه اجتماع باشد، تصریح کرد: عفاف و حجاب عمومی از ضروریات اسلام است لذا از دولت درخواست داریم نسبت به توصیه مقام معظم رهبری مبنی بر راهبرد شرعیت برای اداره اجتماع را همیشه مدنظر داشته باشند.

مختاری با اشاره به حمایت برخی افراد از فتنه ۱۴۰۱ و عدم ابراز پشیمانی در این زمینه، بیان کرد: چنین افرادی که به مواضع اسلام و نظام پایبند نیستند نباید در مناصب و مسئولیت‌ها قرار بگیرند چون این افراد جایگاهی در نظام اسلامی مبتنی بر خون‌های پاک شهدا ندارند.

 

انتهای خبر/10

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از