حالت تاریک
فرمانده سپاه زیرکوه:

اهتزاز پرچم استکبارستیزی در عالم توسط سپاه پاسداران

اهتزاز پرچم استکبارستیزی در عالم توسط سپاه پاسداران

فرمانده سپاه زیرکوه گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تکیه بر مکتب عاشورا حماسه‌های ماندگاری رقم‌زده و با نقش‌آفرینی‌های موثر، پرچم استکبارستیزی را در سراسر عالم به اهتزاز درآورده است.

محسن کاری به مناسبت در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان» اظهارکرد: بر اساس تجربه تاریخی، همان موقع که انقلاب پیروز شد، مشخص شد که شیطنت‌ها و توطئه‌ها در حال آشکار شدن است و تلاش دشمنان این ملت و در راس آنها آمریکایی‌ها، رژیم صهیونیستی، دولت‌های مرتجع در منطقه و بقایای رژیم گذشته این بود که اولا انقلاب پیروز نشود و بعد هم که پیروز شد، از همان ابتدا تلاش کردند با بی‌ثبات و ناآرام‌سازی، بمب‌گذاری، ایجاد هرج‌و‌مرج، ترور و مجموعه‌ای از اقدامات، اساسا نگذارند انقلاب ما، به یک ماه هم برسد.

وی افزود: در چنین فضا و شرایطی بود که کمیته‌های مردمی شکل گرفت و نیرو‌هایی که مدافع این انقلاب بودند، سازماندهی شدند و در‌نهایت با دوراندیشی حکیمانه‌ای که حضرت امام (ره) داشتند، در دوم اردیبهشت سال ۵٨ فرمان تاسیس سپاه صادر می‌شود و در قانون اساسی هم جای خود را پیدا می‌کند.

او بیان کرد: با گذشت ۴۵ سال از عمر انقلاب و کارویژه‌های سپاه، نقش‌آفرینی‌ها، حماسه‌آفرینی‌ها، رشادت‌ها، شهادت‌ها و ایثارگری‌ها نشان داد که آن تدبیر حکیمانه امام (ره) به اقتضای ضرورت‌ها بود.

فرمانده سپاه زیرکوه تصریح کرد: جمهوری اسلامی امروز کشوری است که دشمنانش با زبان و ادبیات خود تهدید می‌کنند، اما جرات این را ندارند که تهدید خود را عملیاتی کنند، یا اگر اقدامی انجام دادند، بلافاصله با ضربه‌های متقابل پاسخ را دریافت می‌کنند و زمین‌گیر می‌شوند. این به این معنا است که امروز ملت ایران، در زمینه دفاعی به یک نوع اقتداری دسترسی پیدا کرده که می‌توانیم بگوییم در موقعیت بازدارندگی دفاعی و نظامی قرار دارد، به گونه‌ای که دشمنان، جرات اقدام علیه جمهوری اسلامی را ندارند، اگر هم بخواهند اقداماتی را انجام دهند، پاسخ سختی را در لحظه دریافت خواهند کرد.

کاری گفت: ایجاد بازدارندگی دفاعی جمهوری اسلامی ایران و جرات نداشتن دشمن برای اقدام نظامی به این معنی است که این‌قدرت بازدارندگی دفاعی وجود دارد؛ البته مجموعه‌ای از عوامل دست به‌دست هم می‌دهند که یک ملت و نظام سیاسی به مرحله‌ای از قدرت دفاعی در سطح بازدارندگی برسد.

وی ادامه داد: در این میان سپاه پاسداران، در کنار دیگر نیرو‌های مسلح و بسیج مردمی و در راس آن، رهبری حکیم ما که جایگاه فرماندهی معظم کل قوا را دارند و تجارب ما در دفاع مقدس و نهادینه شدن فرهنگ مقاومت در بین ملت، همگی دست به‌دست هم می‌دهند و ملت را در چنین جایگاهی قرار می‌دهد که دشمن جرات نمی‌کند دست‌اندازی کند.

کاری تصریح کرد: وقتی رئوس اصلی عناصر و مولفه‌های قدرت بازدارندگی را مطرح می‌کنیم، یکی از آنها ملت و جغرافیا و دیگری بحث اقتدار نظامی و موشکی است؛ اگر امروز آمریکایی‌ها فشار می‌آورند و تحریم می‌کنند و مرتب می‌گویند برنامه موشکی ایران باید مورد مذاکره قرار گیرد، به این دلیل است که دشمن می‌داند سهم اقتدار و توان موشکی در کنار مولفه‌های دیگر برای پاسخگویی، سهم بسیار بالایی است.

او تاکید کرد: یکی از عوامل اصلی تاثیرگذار در ایجاد این بازدارندگی ملت ایران در مقابل تهدید‌ها و دشمنان خود، نفوذ راهبردی جمهوری اسلامی در منطقه است.

فرمانده سپاه زیرکوه با بیان اینکه وضعیت کشورمان امروز به گونه‌ای است که می‌توانیم روی زمین تا مدیترانه و تا مرز‌های رژیم صهیونیستی، با متحدینی که داریم جلو برویم، گفت: سهم سپاه پاسداران در اینکه جمهوری اسلامی، امروز در چنین جایگاهی قرار دارد، سهم بالایی است؛ نیروی قدس سپاه با پرچمداری و فرماندهی شهید والامقام سپهد شهید حاج قاسم سلیمانی، در طول دو دهه گذشته توطئه‌های بسیاری را در منطقه خنثی کرد، به گونه‌ای که اگر خنثی نمی‌شد، وضعیت امروز کشور ما می‌توانست شبیه عراق و سوریه باشد.

کاری عنوان کرد: سپاه یک نهاد انقلابی است که بعد نهادی، به‌بعد سازمانی غلبه دارد، یعنی این نهاد انقلابی باید به لحاظ ساختار و سازمان، انعطاف داشته باشد و در هر مقطعی به اقتضاء نیاز انقلاب، ماموریت را بپذیرد و اجرا کند.

وی اظهارکرد: در‌واقع وقتی دشمنی دشمنان در مباحث نظامی به‌جایی نرسید، در حوزه اقتصادی سرمایه‌گذاری کردند که ایران را در تنگنا و تحریم قرار دهند تا اقتصاد ایران، از درون فرو بپاشد و انقلاب، شکست بخورد. در اینجا سپاهی که در دوران دفاع مقدس حماسه آفریده بود، باید در حوزه اقتصاد نیز نقش‌آفرینی کند، نه به‌عنوان درآمد اقتصادی و سوداگری، بلکه برای مقابله با تهدید‌ها، فشار‌های اقتصادی و جنگ اقتصادی.

فرمانده سپاه زیرکوه بیان کرد: سپاه، برای سازندگی کشور و مقابله با فشار‌ها و پیشبرد کشور ماموریت اقتصادی دارد، برای مقابله با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم، ماموریت فرهنگی دارد و اگر جایی تهدید سیاسی باشد، ماموریت سیاسی دارد، اما سپاه، حزب و گروه سیاسی نیست، ولی ماموریت‌های سپاه، ماهیت امنیتی، نظامی، اقتصادی و فرهنگی دارد که به اقتضای رسالت محور بودن سپاه است؛ یعنی سپاه، نهاد انقلابیِ رسالت محور است که رسالت آن، پاسداری از انقلاب است، انقلابی که برای مردم است و دشمن می‌خواهد این انقلاب را از چنگ ملت خارج کند و ملت را به یک ملت تحت سلطه تبدیل کند اما تا مادامی‌که روح و تفکر انقلابی، در ملت ما باشد، ملت تن به سلطه آمریکا نمی‌دهد.

وی با بیان اینکه سپاه بعد از دوران دفاع مقدس در حوزه اقتصادی، بدون استثنا هر کمکی را که توانسته به همه دولت‌ها انجام داده است، گفت: سپاه پاسداران در حوزه سازندگی به دولت کمک می‌کند و در جایی که دولت می‌خواهد این کار انجام گیرد مثل احداث مجمتع‌های بزرگ، پالایشگاه یا خطوط ریلی کمک می‌کند و اینطور نیست که خود سپاه وارد شود و شروع به برنامه‌ریزی و فعالیت کند، هر جایی که درخواست شده، سپاه اقدام کرده است.

کاری اظهارکرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تکیه بر مکتب عاشورا در عرصه‌های ولایتمداری، انقلابی‌گری، مقاومت، پایداری، مبارزه با ظالمان و مفسدان و خدمت صادقانه به مردم، جلوه‌های شکوهمند و حماسه‌های ماندگاری رقم‌زده و با نقش‌آفرینی‌های موثر، پرچم استکبارستیزی را در سراسر عالم به اهتزاز درآورده است.

وی تاکید کرد: سپاه پاسداران نشان داده که در راه تحقق آرمان‌های الهی و تقویت کامل بنیه دفاعی جمهوری‌اسلامی ایران و در راستای انجام ماموریت‌های خود برای مبارزه با انواع توطئه‌های دشمنان انقلاب اسلامی در میدان‌های مختلف از جنگ سخت و نیمه‌سخت تا جنگ نرم، کرونا و شبیخون فرهنگی حاضر بوده است به طوری‌که در این راه لباس سبز پاسداران انقلاب اسلامی به اقتضای زمان و نیاز جامعه در دفاع مقدس و پاسداری از حرم اهل‌بیت و نگهبانی از امنیت مرز‌های کشور و در خدمت به مردم، روزی آغشته به خون بوده و روز دیگر با خاک میدان سازندگی و محرومیت‌زدایی آمیخته و در برهه‌ای هم به مواد ضدعفونی در عرصه دفاع از سلامت جامعه آغشته شده که نشان از وفاداری به آرمان‌های انقلاب و ارزش‌های اسلامی و انسانی دارد.

کاری تصریح کرد: هم‌اکنون نیز ایمان به ادامه حرکت در این صراط خدمت و مهرورزی، هر روز بیش‌از‌پیش در وجود جوانان سپاهی شعله‌ور می‌شود و عاقبت این راه، همان وعده خداوند است که می‌فرماید: «فان حزب الله هم الغالبون».

انتهای پیام/٧.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از