حالت تاریک
دبیر ستاد امنیت انتخابات خراسان‌جنوبی خبر داد:

تأمین امنیت‌انتخابات در خراسان‌جنوبی با ۲۲۰۰ پلیس

تأمین امنیت‌انتخابات در خراسان‌جنوبی با ۲۲۰۰ پلیس

دبیر ستاد امنیت انتخابات خراسان‌جنوبی گفت: بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ نفر از نیروی پلیس با محوریت فراجا امنیت شعب انتخابات ریاست جمهوری در استان را تامین می‌کنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«خاورستان»، محمدشریف گلچین امروز در برنامه صبحانه شبکه خاوران گفت: در حال حاضر کشور مهیای برگزاری زودهنگام چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری می‌باشد و چهار رکن سلامت، رقابت، امنیت و مشارکت توأمان در حوزه انتخابات مورد توجه است.

وی از شکل‌گیری ستاد امنیت انتخابات در استان خبر داد و افزود: علی‌رغم مرز مشترک با کشور افغانستان و کویری بودن استان اما تلاش می‌شود این تهدیدات را تبدیل به فرصت کنیم و امروز بسیاری از شاخص‌های امنیتی خراسان جنوبی بالا است.

دبیر ستاد امنیت انتخابات خراسان جنوبی بیان کرد: ۷۷۲ شعبه اخذ رای برای انتخابات ریاست جمهوری هشتم تیر در سراسر استان پیش‌بینی شده و کار حفاظت از شعب بر عهده ستاد امنیت انتخابات است.

گلچین ادامه داد: بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ نفر از نیروهای خدوم با محوریت فراجا امنیت شعب انتخابات ریاست جمهوری در استان را تامین می‌کنند.

مدیرکل دفتر امور امنیتی و انتظامی استانداری خراسان‌جنوبی عنوان کرد: همچنین ۲هزار و ۲۰۰ نفر هم به عنوان نیروی کمکی و پشتیبان برای تأمین امنیت انتخابات پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه مسئله خاص امنیتی در فضای استان خراسان جنوبی وجود ندارد، گفت: امیدواریم روز هشتم تیرماه نیز با همین سلامت و امنیت و آرامش خاطر، مردم عزیز استان به پای صندوق‌های رأی بیایند و در انتخابات مشارکت حداکثری داشته باشند.

گلچین با اشاره به رصد فضای مجازی در حوزه امنیت انتخابات، افزود: حفاظت‌ از مرز، امنیت خطوط ارتباطی و پایداری انرژی و تمام مولفه‌هایی که می‌تواند در حوزه انتخابات چالش ایجاد کند را دنبال می‌کنیم.

دبیر ستاد امنیت انتخابات استان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مشارکت در انتخابات امنیت‌ساز است، تأکید کرد: همه باید در حوزه امنیت احساس مسئولیت کنیم چون امنیت محصول مشارکت همگانی است و زمانی می‌توان امنیت را به نحو شایسته و مطلوب داشته باشیم که همه همکاری داشته باشند.

در پی شهادت آیت‌ الله سید ابراهیم رئیسی هشتمین رئیس‌ جمهوری اسلامی ایران و همراهانش در سانحه سقوط بالگرد که ۳۰ اردیبهشت امسال در سفر به استان آذربایجان شرقی به وقوع پیوست، انتخابات ریاست جمهوری باید بر اساس اصل ۱۳۱ قانون اساسی طی ۵۰ روز با تصمیم شورایی متشکل ار روسای قوه قضاییه و مقننه همچنین معاون اول رئیس‌ جمهور که سرپرستی دولت را بر عهده دارد، برگزار شود.

بر اساس تصمیم این شورا، انتخابات زودهنگام چهاردهمین دوره ریاست جمهوری برای انتخاب نهمین رئیس جمهور، هشتم تیر ۱۴۰۳ در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

 

انتهای خبر/10

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از