حالت تاریک
استاندار خراسان جنوبی:

تاخیر در مبادله موافقت‌نامه پذیرفتنی نیست

تاخیر در مبادله موافقت‌نامه پذیرفتنی نیست

استاندار خراسان جنوبی مدیران ضعیف در جذب اعتبارات و مبادله موافقت‌نامه‌ها را توبیخ کرد و گفت: در سال جاری از اعتبار دستگاه‌های آخر جدول جذب کسر و به دستگاه‌های صدر جدول اضافه شود.

به گزارش خاورستان، جواد قناعت روز پنجشنبه در ششمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: نابودی نظام جمهوری اسلامی مهمترین هدف صدام در جنگ تحمیلی هشت سال علیه ایران بود.

 

استاندار خراسان جنوبی به تبیین دستاوردهای دوران دفاع مقدس پرداخت و گفت: مهمترین دستاورد این بود که ملت ایران توانایی‌های خود را کشف کرد و دشمن هم این توانایی ملت ایران را شناخت.

 

وی با بیان اینکه امنیت و ایمنی از جنگ‌های احتمالی را از دیگر دستاوردهای دفاع مقدس دانست و افزود: همچنین مرزهای فکری و معرفتی انقلاب اسلامی هم گسترش یافته است و با اینکه در منطقه دخالتی نداریم اما با حضور معنوی خود پیام انقلاب را به شکل نرم منتقل می‌کنیم.

 

قناعت با اشاره به برگزاری رژه نیروهای مسلح استان به مناسبت هفته دفاع مقدس عنوان کرد: این مراسم فردا ساعت ۸ صبح در بلوار پیامبر اعظم (ص) شهرستان بیرجند برگزار می‌شود.

 

وی در ادامه به سخنرانی رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل اشاره کرد مبنی بر اینکه معادله سلطه غربی برای جهان دیگر جواب نمی‌دهد و ادامه داد: جهان در حال گذار بازگشت‌ناپذیر به نظم نوظهور است و پروژه آمریکایی‌کردن جهان شکست خورده است.

 

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه در دو سال اخیر در کشور و این استان شاهد اقدامات شاخصی توسط دولت سیزدهم بودیم‌، عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب نیز ضمن تمجید از اقدامات دو سال گذشته یکی از نکات قوت دولت سیزدهم را عدم قربانی کردن فردا به پای امروز دانستند.

 

وی  با بیان اینکه در خصوص مبادله موافقت‌نامه‌ها در سال گذشته برخی از دستگاه‌های اجرایی با کندی عمل کردند که قابل قبول نیست، تأکید کرد: انتظار است در سال 1402 شاهد این اتفاق نباشیم و حالت عادی گذشته شکسته شود و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان در این زمینه پوست اندازی کرده و با قید فوریت نسبت به مبادله موافقت‌نامه‌ها با سازمان برنامه و بودجه اقدام کنند.

 

قناعت بر حرکت جهادی در جذب اعتبارات استان تاکید کرد و افزود: برای سال جاری با توجه به جدول جذب هر دستگاهی در آخر جدول بود از اعتبار آنها کسر و به دستگاه‌های صدر جدول اضافه خواهد شد.

 

استاندار با اشاره به اینکه در جذب منابع ملی از محل موافقت‌نامه استان با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) باید با جدیت عمل شود، گفت: برگشت اعتبارات سال مالی 1401 از جانب هیچ دستگاه اجرایی قابل پذیرش نیست و انتظار می‌رود در سال جاری شاهد برگشت اعتبارات از استان نباشیم.

 

وی بیان کرد: مدیران استان منابع ملی را برای اجرایی شدن مصوبات سفرهای رئیس جمهور به خراسان جنوبی را پیگیری کنند و مستندسازی لازم را در دستور کار قرار دهند.

 

قناعت با بیان اینکه حمایت از پیمانکاران بومی و ظرفیت‌های داخلی مورد تأیید اداره کل استاندارد باید در دستور کار دستگاه‌های اجرایی استان باشد، ادامه داد: از جلسه آینده گزارش اقدامات دستگاه‌های اجرایی به صورت دوره‌ای و به نوبت در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان ارائه شود.

 

وی بر فعال بودن و برگزاری جلسات ماهیانه کارگروه‌های چهارگانه ذیل شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تأکید کرد و افزود: قانون برنامه ششم توسعه تا پایان سال جاری تمدید شد و تدوین برنامه هفتم توسعه نیز در حال انجام است که انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی پیشنهادات خود برای تدوین برنامه توسعه هفتم را ارائه دهند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از