حالت تاریک
نماینده مردم در مجلس تاکید کرد:

تبیین دفاع‌مقدس برای نسل‌جدید با زبان خودشان

تبیین دفاع‌مقدس برای نسل‌جدید با زبان خودشان

نماینده مردم سربیشه و نهبندان در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از راهکارهای که می‌توان نسل جوان را نسبت به آینده خودشان و کشور امیدوار کرد تبیین دوران دفاع مقدس نه با جملات کلیشه‌ای بلکه با زبان خود این نسل است.

مصطفی نخعی در گفتگو با خبرنگار خاورستان با اشاره به برکات و دستاوردهای دفاع مقدس گفت:دفاع مقدس ۸ ساله ما که در عمل بین ما و تمام استکبار جهانی بود خودش یک مکتب و فرهنگ است و سرشار از دلاوری‌ها، غیرت و ایثار و بسیاری از ارزش‌های اخلاقی است.

به گفته وی فرهنگ گران‌بهایی که از لابلای زندگی‌نامه شهدا و وصیت‌نامه آن‌ها می‌توان پیدا کرد امروز در مقایسه با سال‌های قبل گنجینه‌های خوبی از این آثار را در اختیار داریم و کتاب‌های خیلی خوبی نوشته شده و آثار هنری خوبی تولید شده گرچه هنوز تا ایده‌آل فاصله داریم.

 نماینده مردم در شهرستان‌های سربیشه و نهیندان تاکید کرد: باید بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری از زبان هنر برای تبیین و نشان‌دادن ارزش‌های دفاع مقدس که وجود داشت دلاوری‌ها و فداکاری‌هایی که وجود داشت به هر حال فاصله داریم باید خیلی کار کنیم تا نسل جوان و نوجوان ما دهه ۸۰ و ۹۰ برایشان تبیین شود خودشان این ارزش‌ها و آن چه آن دوران بوده را برایشان بازگو کنیم.

درس‌های دفاع مقدس

به گفته نخعی دفاع مقدس درس‌های بسیار زیادی داشت انقلاب به تازگی شکل گرفته بود و هنوز نوپا بود که دشمن با جنگ تحمیلی خواست این انقلاب را در سلطه خود درآورد اما در آن شرایطی که هنوز انقلاب استقرار نیافته و تثبیت نشده بود مردم مملکت از همه اقشار و از همه عقاید و گروها و جوانان هر کسی که کاری از دستش برمی‌آمد چه در خط مقدم و چه در پشتیبانی زن و مرد و جوان و پیر همه به میدان آمدند و به درخواست و مطالبه امام لبیک گفتند رفتند و مردانه جنگیدند و خون دادند اما خاک ندادند.

وی ادامه داد: آن غیرت را به خرج دادند و جنگ بسیار سختی بود و باعث شد که در واقع مردم اعتماد به نفس بیشتری به دست آوردند و چهره واقعی این استکبار جهانی که خیلی ادعاها را مطرح می‌کرد برای مردم روشن شد و اعتماد به نفس ملی افزایش یافت و یاد گرفتیم باید روی پای خودمان بایستیم.

نخعی تصریح کرد: همه افتخاراتی که الان در بخش پهبادی و تسلیحاتی داریم با تکیه بر توان داخلی است کشوری که روزی فشنگ به ما نمی‌دادند اما امروز این افتخار را داریم که تسلیحات با پیشرفته‌ترین امکانات که در اختیار داریم تولید می‌کنیم.

به گفته وی هر چند جوسازی بر علیه ما می‌کنند به عنوان مثال اکراین ادعا می‌کند که روسیه با پهبادهای ایران بر ما تسلط یافته که کاری به این ادعا نداریم و وزارت خارجه باید پاسخگو باشد به هر حال ترس و دلهره از تخصص و توان تسلیحاتی دانشمندان ایرانی در دل آن‌ها به وجود آمده و رونمایی‌هایی که در عرصه‌های موشک و پهبادی صورت می‌گیرد همه این‌ها از برکات دفاع ۸ ساله است.

تکیه بر توان داخلی

به گفته وی یاد گرفتیم روی پای خودمان بایستیم و مستقل باشیم بعد از جنگ‌ تحریم‌های شدیدی به کشور اعمال شد تحریم‌هایی که هر کشوری را در مدت کوتاهی فلج می‌شد ما روند رو به رشد با وجود تحریم تجربه کردیم و از این موضوع تجربیات بسیار زیادی را به دست آوردیم طوری که خود دشمنان ادعا می‌کنند برگشتیم فروش نفت به ۳/۵ میلیون بشکه در روز رسیده و مشکلی در این رابطه نداریم.

نماینده مردم در مجلس تصریح کرد: همه این ها به همت جوانان و متخصصان ایرانی با تکیه بر توان داخلی و اعتماد به نفس گران‌بهای دورات دفاع مقدس رخ داده است منتهی جوانان باید متوجه شوند هر چند بلاخره فضای رسانه‌ای دنیا در دست جبهه‌های مخالف است و به‌این موضوع رهبری بارها اشاره کردند که در فضای رسانه باید قوی‌تر عمل کنیم هرچند پیگیری‌هایی شده و دستاوردهایی هم به دست آمده اما به هر حال امپراطوری رسانه‌ای دنیا در دست صهیونیست‌هاست.

به گفته نخعی این‌ها در بیشتر مواقع دستاوردهای ما را بر عکس به عنوان نقطه ضعف نشان می دهند و دنبال این هستند که اعتقاد به نفس ملی را کاهش دهند نسل جوان ما را نسبت به آینده کشور و آینده خودشان بی تفاوت بار بیاورند طوری که احساس پوچی کنند و همه این‌ها را با کار رسانه‌ای انجام می‌دهند منتهی ما باید هوشیار باشیم.

وی تاکید کرد: یکی از راه‌های آن این است که دوران دفاع مقدس را برای نسل جدید تبیین کنیم آن هم نه با جملات کلیشه‌ای بلکه با زبان خودشان چرا که باید با هر نسل با زبان خودشان صحبت کرد آن‌‌گاه نتایج آن را هم خواهیم دید که همین نسل که مطالبه‌گر و پرسشگر هم است می تواند نقش آفرینی در آینده مملکت داشته باشند.

وی تاکید کرد: وظیفه داریم با یک کار جامعه شناسی دقیق همه موارد به نسل جدید منتقل شود آنگاه است که اعتماد به نفس ملی در آن‌ها به وجود می‌آید و به ایرانی بودن و ایستادگی خودشان افتخار می‌کنند. 

به گفته وی مسیر رشدی که طی شده، دستاوردهای به دست آمده و مسائل بزرگ باید بیان شود و حتی برخی از وصیت‌نامه‌های شهدا گنج‌هایی هستند که باید از آن‌ها بهره ببریم.

تبیین دفاع‌مقدس برای نسل‌جدید با زبان خودشان

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از