حالت تاریک
مدیرکل سیاست گذاری و اقتصاد بخش تعاون عنوان‌کرد:

تسهیلات به تعاونی‌های با اولویت نیروگاه‌های خورشیدی

تسهیلات به تعاونی‌های با اولویت نیروگاه‌های خورشیدی

مدیرکل سیاست گذاری و اقتصاد بخش تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با توجه به موقعیت ارائه تسهیلات به تعاونی‌های خراسان‌جنوبی با ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی در اولویت قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خاورستان، شیخی در جلسه مشترک مدیران ستادی وزارت تعاون و بانک توسعه تعاون با مدیران حوزه تعاون خراسان‌جنوبی گفت: ۱۲ هزار ناترازی برق در کشور وجود دارد که در خراسان‌جنوبی با توجه‌ به‌ منابع خورشیدی توقع داریم به شدت نیروگاه خورشیدی در دستور کار قرار گیرد.

به گفته وی ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی کم هزینه و زودبازده است و می‌توانید از طریق کمیته امداد و بهزیستی با انعقاد تفاهم نامه‌هایی تسهیلات قرض الحسنه را پیگیری کنید.

 وی که از وضعیت جذب منابع توسط بانک توسعه تعاون استان رضایت داشت ادامه داد: در سفر به استان طرح‌های بسیار خوب و ارزشمندی را بازدید کردیم که البته نواقصی هم وجود داشت که با مشاوره بانک‌ها مرتفع می‌شود.

به گفته وی در بخش تفاهم‌نامه امسال با ۳۰۰درصد رشد ۸ هزار تا بسته شده و در دولت سیزدهم ۸۱ همت به بخش تعاون تسهیلات پرداخت شده است .

وی ادامه داد: در خراسان‌جنوبی 

سال گذشته ۳۱۰ میلیارد تومان از سایر بانک‌ها به تعاون و ۴۰ همت سال گذشته به تعاون استان پرداخت شده است.

وی اظهار کرد: تعاون بخش بزرگی است هر چند به حقش نرسیده و رشدی که باید نداشته است اما با پیگیری‌های و جدیدیتی که به وجود آمده در آينده نزدیک توسعه استان‌ها را شاهد هستیم.

وی ادامه داد:برای امسال ۷۷ میلیارد و‌۸۰۰ میلیون تومان و ۱۴ میلیارد تومان در بخش مسکن به خراسان‌جنوبی تخصیص داده شده که توقع داریم هر چه سریعتر طرح‌ها را به بانک ارائه کنند و همانند سال گذشته جزو برترین‌ها باشید.

 وی با تاکید بر این که ۲۵ درصد اعتبارات استان در ۹بخش تعاون باید باشد افزود: یکی از اضلاع توسعه بخش منابع است و برای جذب منابع باید با جدیت پیگیری کنید.

وی خواستار راه‌اندازی شهرک تخصصی تعاون در یکی از شهرستان‌های استان شد و افزود:جلسات شورای عالی تعاون‌ را به صورت مستمر انجام‌ شود و زنجیره ارزش باید ۴ تا تشکیل دهید.

وی بورسی کردن شرکت‌ها با افزایش سرمایه‌ها به ۲۸ میلیارد تومان و احیای تعاونی ها راکد را از دیگر درخواست‌ها در حوزه تعاونی مطرح و افزود: امسال ۶۰ همت قرار است بخش تعاونی‌ جذب کنند و ماهیانه آموزش صورت‌های مالی به تعاونی‌ها را مد نظر قرار دهید.

محمدی مدیر امور اعتباری بانک توسعه تعاون هم با رضایت از عملکرد بانک توسعه تعاون خراسان‌جنوبی گفت: این بانک از هدف‌گذاری انجام شده فراتر عمل کرده است.

به گفته وی اقدامات زیربنایی خوبی صورت گرفته فقط باتوجه به همجواری استان با کرمان و سایر استان‌ها ارزآور باشند چرا که امروز تامین مالی به صورت بانک محور نیست.

وی هم چنین وعده‌هایی برای تامین منابع مالی برای برگزاری دوره‌های آموزشی و تسهیلات مسکن کارگران ساختمانی ارائه کرد.

عبادی مدیرکل ارزیابی بخش تعاون نیز گفت: خراسان‌جنوبی در مسکن جهش جزو بهترین استان‌ها است ۲ هزار و ۶۹۷ واحد سهمیه استان بوده که ۱۷۰۸ واحد در عملیات ساخت و ساز قرار گرفته و در این زمینه پیشگام است.

وی ادامه داد: با توجه به این که هنوز ۲۷ هزار واحد مسکن مهر در کشور تکمیل نشده به هر تعاونی اجازه ساخت و ساز داده نمی‌شود.

به گفته وی در زمینه حسابرسی از تعاونی‌ها با توجه به نداشتن شعبه جامعه حسابرسان در برخی استان‌ها از کارشناسان رسمی استفاده شود.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از