حالت تاریک
از سال آینده؛

آرد خام روستایی براساس سامانه نانی‌نو توزیع می‌شود

آرد خام روستایی براساس سامانه نانی‌نو توزیع می‌شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: آرد خام روستایی در سال ۱۴۰۳ براساس سامانه نانی‌نو توزیع می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، جواد اشرفی امروز در کارگروه ساماندهی گندم، آرد و نان استان اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون پنج هزار و ۲۹ مورد بازرسی از واحدهای نانوایی استان انجام ‌شد که منجر به تشکیل ۳۵۹ پرونده تخلف شده است.

وی افزود: با توجه به ایام پایانی سال و عید نوروز و ماه مبارک رمضان، برنامه تشدید نظارت بر فعالیت و عملکرد نانوایی‌های سطح استان در دستور کار قرار می‌گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در آینده نزدیک اطلاعات آرد خام‌بگیران روستایی و عشایری با عنوان طرح مدیریت هوشمند توزیع و عرضه آرد خام در سامانه یکپارچه مدیریت آرد ثبت خواهد شد، افزود: تاکنون ۴۰ درصد از نمایندگان، اطلاعات هویتی دریافت‌کنندگان نهایی (خانوارهای روستایی و عشایری) را در سامانه ثبت کرده‌اند.

اشرفی بیان کرد: باید مابقی نمایندگان نیز سریعتر نسبت به ثبت مشخصات خانوارهای روستایی در سامانه یکپارچه مدیریت آرد اقدام کنند تا در سال ۱۴۰۳ توزیع آرد خام روستایی را مبتنی بر سامانه نانی‌نو داشته باشیم که حق و حقوق روستاییان رعایت شود و دغدغه‌ای برای تأمین آرد و کسر سهمیه نداشته باشند.

وی در ادامه گفت: هرگونه تصمیم‌گیری در خصوص افزایش و کاهش سهمیه آرد واحدهای نانوایی باید در کارگروه‌های شهرستانی صورت گیرد.

اشرفی با لزوم مجهز شدن همه نانوایی‌ها استان به دستگاه نانی‌نو (نظارت هوشمند بر نانوایی‌ها) تأکید کرد و افزود: تاکنون نانوایی‌های نوع یک(یارانه‌ای) و نوع ۲(نیمه یارانه‌ای) به این دستگاه مجهز شدند اما از ۳۶ واحد نانوایی‌ نوع ۶ (آزادپز) تعداد هشت مورد به دستگاه نانی‌نو مجهز شدند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: ۲۸ نانوایی آزادپز باقی‌مانده باید تا پایان بهمن‌ماه به دستگاه کارت‌خوان هوشمند(سامانه نانی‌نو) مجهز شوند.

وی به طرح رتبه‌بندی نانوایی‌های استان با نشان تجاری بر حسب کیفیت نان اشاره کرد و افزود: در این طرح، رتبه‌بندی با تاییدیه استاندارد برای نانوایی‌ها انجام می‌شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از