حالت تاریک
رئیس دانشگاه پیام‌نور خراسان‌جنوبی عنوان‌کرد:

تقارن بهارقرآن و طبیعت فرصت خودشناسی و خداشناسی

تقارن بهارقرآن و طبیعت فرصت خودشناسی و خداشناسی

رئیس دانشگاه پیام‌نور خراسان جنوبی گفت: تقارن دو بهار قرآن و طبیعت فرصتی در جهت خودشناسی ،خداشناسی و تحول روحی در انسان بود.

محمد شبانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، در خصوص ماه مبارک رمضان گفت: ماه رمضان ماه برکت و رحمت و آمرزش گناهان است، روز‌ها و شب‌های این ماه مبارک بالا‌ترین روز و شب‌ها و ساعاتش بهترین و برترین ساعات است که خواب و نفس‌های روزه‌داران هم حکم عبادت و حسنه دارد.

وی با اشاره به معنویتی که در این ماه ایجاد می‌شود، افزود: از آن جایی که روزه باعث نزدیک شدن هر چه بیشتر به پرودگار می‌گردد، ماه مبارک رمضان باعث می‌شود زنگار‌ها و آلودگی‌های گناه از چهره جامعه اسلامی پاک و حضور مومنان در مساجد به‌عنوان پایگاه‌های پیوند‌دهنده وحدت مسلمین پررنگ‌تر شود و همین باعث خود‌سازی و سالم‌سازی فضای جامعه می‌شود.

رئیس دانشگاه پیام نور خراسان جنوبی با اشاره به مهربانی و افزایش کمک‌های مومنانه در این ماه، بیان کرد: در ماه مبارک رمضان انسان بایستی با نیتی خالص و دلی پاک و زدوده از آلودگی به سوی خدا بیاید و گرسنگی و تشنگی این ماه نیز یادآور روز قیامت و درک متقابل انسان‌های نیازمند در راستای تحقق جامعه‌ای آرمانی با مکتب اسلام‌گرا است.

شبانی افزود: در این ماه مسلمانان بیشتر به فقرا و انسان‌های نیازمند بخشش و کمک می‌کنند و چون روزه بهترین وسیله نزدیکی و قرب به پرودگار است، خلوص در کار و مهربان بودن با دیگران نوعی خود‌سازی و تهذیب نفس می‌باشد.

وی ادامه داد: سفره‌هایی که به برکت ماه مبارک رمضان در مساجد و منازل پهن می‌شود، سفره‌هایی است که مومنان را با محوریت صله رحم و با خبر بودن از احوال همدیگر و تقویت حس انسان‌دوستانه به دور خود جمع می‌کند، سفره‌هایی ساده و بی‌آلایش که در آن از چشم و هم چشمی خبری نیست و سادگی اولویت آن است.

او عنوان کرد: چه خوب که این سفره‌های افطاری ساده در این ماه مبارک گسترانیده شد چرا که منش و روش مولایمان حضرت علی علیه‌السلام همین است و ما مسلمان نیز باید به‌عنوان یک شیعه و پیرو واقعی باید ادامه‌دهنده این مکتب باشیم.

رئیس دانشگاه پیام نور خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در ماه رمضان شاهد روزه‌دار بودن افراد از طیف‌ها و تیپ‌های مختلف مردم بودیم، اظهار کرد: هر انسانی به طور فطری هر گاه در معرض مشکلات و سختی‌ها قرار می‌گیرد، فطرتا خدا را یاد می‌کند، لذا فرد در هر وضعیتی و با هر‌گونه اعتقادی به سمت خدا گرایش دارد و از خدا یاری و کمک می‌جوید.

وی با بیان اینکه تشویق نوجوانانی که به سن تکلیف رسیده‌اند به روزه داری و آشنایی آنها با تکالیف الهی بیشتر از مدارس برعهده‌ی خانواده‌ها است، گفت: از ابتدا باید محیط خانواده، فرزندان را آماده و نسبت به مسایل دینی آشنا کند. جوان و نوجوان به‌واسطه‌ی پاکی و خلوصش زمینه برای رشد بیشتر معنوی را دارد.

شبانی یادآور شد: امسال هم زمان شدن بهار قرآن و عید نوروز، شادی مومنان را صد چندان کرد چرا که تقارن این دو بهار فرصتی در جهت خودشناسی، خداشناسی و تحول روحی در انسان بود.

وی با اشاره به اینکه تقارن این دو بهار فرصتی برای تازگی و نو شدن قلب و دل انسان از آلودگی‌های دنیا بود، بیان کرد: دگرگونی طبیعت تداعی گر عظمت و ابهت پرودگار قادر جهان است و اینک که ماه مبارک رمضان ساعات و لحظات پایانی خود را می‌گذارند، خوش به سعادت آن بنده‌های مومنی است که توشه‌ای برای خود برداشته‌اند.

 

انتهای پیام/۷

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از