حالت تاریک
استاندار خراسان جنوبی:

توسعه معدنی استان با تقویت زیرساخت‌ها محقق می‌شود

توسعه معدنی استان با تقویت زیرساخت‌ها محقق می‌شود

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه توسعه معدنی با تقویت زیرساخت‌ها محقق می‌شود، گفت: اکنون به دلیل برخی محدودیت‌های اداری و عدم تامین منابع برای ایجاد زیرساخت‌ها نتوانسته‌ایم از ظرفیت‌های معدنی استان به خوبی استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«خاورستان»، جواد قناعت عصر امروز در دیدار با مشاور و دستیار وزیر صمت در امر مردمی‌سازی گفت: خراسان جنوبی در پتانسیل معدنی جزو چند استان اول در سطح کشور است.

وی افزود: ۸۵ درصد ماده معدنی بنتونیت کشور متعلق به این استان می‌باشد و همچنین ۷۶ درصد ذخایر زغال سنگ کشور در طبس است.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: اما به دلیل برخی محدودیت‌های اداری و عدم تامین منابع برای ایجاد زیرساخت‌ها نتوانسته‌ایم از ظرفیت‌های معدنی استان به خوبی استفاده کنیم.

قناعت با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم شاهد حضور هلدینگ‌ها و شرکت‌های بزرگ و راه‌اندای واحدهای فرآوری معدنی در استان بودیم و در حال خارج شدن از حالت خام‌فروشی هستیم، افزود: اما  هنوز با نقطه ایده‌آل در این زمینه بسیار فاصله داریم که برای استفاده بیشتر از این ظرفیت‌ها باید در برخی قوانین تجدیدنظر شود.

وی تصریح کرد: وزارت صمت باید ورود پیدا کند و از طرقی مجلس برخی از قوانین را به نفع استان تغییر دهد و برای مدتی اختیارات معادن را به خود استان‌ها تفویض کند تا شاهد توسعه معدنی باشیم.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به توسعه زیرساخت‌های برق خراسان جنوبی در دولت سیزدهم، گفت: در همین مدت سه پست ۴۰۰ کیلوولت برق دیگر به استان اضافه شد که ایجاد آن ظرفیت بسیار خوبی است که می‌تواند معادن استان را فعال کند.

قناعت با بیان اینکه تأمین زیرساخت‌ها از موضوعات اصلی است که باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد، افزود: اگر زیرساخت‌ها تأمین شود می‌توانیم بحث مردمی‌سازی را در حوزه معادن توسعه دهیم.

وی با اشاره به اینکه توسعه معدنی استان با تقویت زیرساخت‌ها محقق می‌شود، تأکید کرد: مردمی‌سازی اصلی‌ترین راهبرد در توسعه اقتصاد معدن است که استان آمادگی دارد در کنار وزارت صمت با استفاده از این ظرفیت، بسترها را برای حضور بیشتر سرمایه‌گذاران فراهم و از خام‌فروشی جلوگیری کند.

انتهای خبر/10

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از