حالت تاریک
فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی:

جریاناتی نمی‌خواهد فرهنگ دفاع مقدس اشاعه پیدا کند

جریاناتی نمی‌خواهد فرهنگ دفاع مقدس اشاعه پیدا کند

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی گفت: علی‌رغم اینکه الگوهای موفقی در دفاع مقدس داشتیم متاسفانه جریاناتی نمی‌خواهد فرهنگ دفاع مقدس اشاعه پیدا کند.

به گزارش خاورستان، سردار محمدرضا مهدوی روز پنجشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: در این جلسه رزمندگان غیوری حضور دارند که در مجموعه نیروهای مسلح مشغول به انجام وظیفه و دفاع از ارزش‌های اسلامی در این خطه هستند.

 

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با اشاره به هفته دفاع مقدس گفت: شاید سال‌ها از دوران دفاع مقدس می‌گذرد اما هنوز جهاد و آن روحیه جهادی در نیروهای مسلح همچنان ادامه دارد.

 

وی ییان کرد: استکبار جهانی و دشمنان خبیث و ملعون انقلاب اسلامی همچنان به خباثت‌های خود در قبال جمهوری اسلامی ادامه می دهند و هر روز با ترفند و تغییر در روش‌های خود به دنبال براندازی نظام هستند.

 

سردار مهدوی با بیان اینکه حضور میدانی و روحیه شهادت‌طلبی و ایثار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی تداوم خواهد داشت، افزود: آن چه بعد از توکل به خدا و ایمان نیروها توانسته در مقابل استکبار بایستد همین موضوع حضور میدانی و روحیه شهادت‌طلبی است.

 

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی در ادامه گفت: این روزها شاهد هستیم که نیروی فراجا هر روز شهدای بسیاری را تقدیم جمهوری اسلامی می کنند و این موضوع بیانگر این است که همچنان رزمندگان روحیه جهادی خود را حفظ کرده‌اند و در برابر استکبار ایستادگی می‌کنند.

 

وی ادامه داد: اگر امروز استکبار نمی‌تواند طرح‌های خود را اجرا کند به واسطه شهادت‌ها و جهادی عمل کردن نیروهای مسلح است و در این خطه مقتدرانه ایستاده‌اند و شیاطینی که به دنبال ناامنی در مرزهای جمهوری اسلامی بودند به واسطه نیروهای مسلح نتوانستند کاری را جلو ببرند.

 

سردار مهدوی بیان کرد: با وحدت و همدلی و هم‌افزایی در بین نیروهای مسلح و هوشیاری مردم توانسته ایم طرح‌های دشمن و استکبار را همچون گذشته نقش بر آب کنیم.

 

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه استکبار جهانی در ابتدای انقلاب جنگ نابرابری را تحمیل کرد، افزود: در این جنگ همه دنیا یک طرف و ایران به تنهایی در یک طرف قرار داشت و آن چه که باعث شد در این جنگ دشمن به اهداف خود نرسد چهار عنصر «ایمان، جهاد، استقامت و شهادت» بود.

 

وی در ادامه گفت: امروز هم این چهار عنصر دشمنان را مایوس کرده است و سدی فولادی و آهنین است که در برابر رسیدن دشمن به اهدافش قرار دارد.

 

سردار مهدوی با بیان اینکه مردمی شدن جنگ سبب تقویت نیروهای مسلح شد، ادامه داد: همه کشور در مقابل استکبار ایستادند و حضور مردم در کنار نیروهای مسلح اثرات بسیار خوبی به دنبال داشت و به عنوان یک الگو انتخاب شد.

 

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی عنوان کرد: هشت سال مقاومت با همه فراز و نشیب‌ها پیروزی جمهوری اسلامی را به دنبال داشت و بعد از جنگ نیروهای مسلح در کنار دولتمردان در تمامی صحنه‌ها قرار گرفتند.

 

وی افزود: نیروهای مسلح علاوه بر این نسبت به توسعه و پیشرفت و بازسازی و توانمندسازی خود اقداماتی انجام داده است و امروز شاهد حاصل شدن پیشرفت‌های خوبی در حوزه دفاعی و نظامی هستیم و جز چند کشور اول دنیا قرار داریم.

 

سردار مهدوی در ادامه گفت: امروز نیروهای مسلح توانسته است یک قدرت بازدارندگی نه تنها در کشور بلکه در منطقه ایجاد کند و می‌دانند که بدون جمهوری اسلامی هر اقدامی با شکست مواجه رو به رو می‌شود.

 

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی در پایان عنوان کرد: روحیه جهادی و خودباوری الگوی موفقیتی است که امروز کشور به آن نیاز دارد و باید بر اساس آن حرکت کنیم و علی‌رغم اینکه الگوهای موفقی در دفاع مقدس داشتیم متاسفانه جریاناتی نمی‌خواهد فرهنگ دفاع مقدس اشاعه پیدا کند و متاسفانه به فرهنگ ایثار و شهادت کم‌توجهی می‌شود و دستگاه‌های فرهنگی باید بر روی این موضوع بیشتر تمرکز کنند.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از