حالت تاریک
امام جمعه قاین:

خدمات مستمر بسیج درجغرافیای ایران و مستضعفین جهان

خدمات مستمر بسیج درجغرافیای ایران و مستضعفین جهان

امام جمعه قاین گفت: بسیج از ابتدای تشکیل تا هم اکنون که 44 سال از عمر آن می گذرد، خدمات مستمری را فقط برای رضای خدا در کل جغرافیای ایران و حتی جغرافیای اسلام و مستضعفین جهان به انجام رسانده است.

حجت الاسلام والمسلمین علی رحمانی امام جمعه قاین به مناسبت هفته بسیج در گفتکو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، اظهارکرد: هنر یک انقلاب قبل از ایجاد تحول اقتصادی، علمی، نظامی و ...؛ تحولی است که در روح و جان مردم ایجاد کند، به این معنی که انقلاب فکری، معنوی، دینی و فطری در مردم به وجود بیاید، بطوری که تفریح و تفرج را رها کره و برای خدمت به مردم و محرومین به نقاط دوردست رفته و از این خدمت و انجام کار، لذت هم ببرند که در واقع بسیج یک چنین انقلابی است.

وی افزود: مجموعه بسیج یک مجموعه سازندگی است که از همان زمانی که امام خمینی(ره) دستور تشکیل این نهاد را داد تا هم اکنون که 44 سال از عمر آن می گذرد، خدمات مستمری را فقط برای رضای خدا در کل جغرافیای ایران و حتی جغرافیای اسلام و مستضعفین جهان به انجام رسانده است.

امام جمعه قاین گفت: تمام اقدامات بسیج مبارک است، چرا که همراه با همه این اقدامات و خدمات، ایثارگری، مساوات، مهرورزی و محبت هم وجود دارد.

وی بیان کرد: افرادی در گروه های جهادی بسیج حضور دارند که دارای تحصیلات بالا و حقوق های خوب هستند، اما به جای اینکه اوقات فراغت خود را با خانواده و در تفریح باشند، وقتشان را در اختیار رسیدگی به امور محرومین و مستضعفین قرار داده و فعالیت های عمرانی انجام می دهند.

رحمانی ادامه داد: در همین شهر قاین و یا استان خراسان جنوبی گروه های بسیجی سازندگی بسیار فراوانی وجود دارد که شاید از حضور گروه های جهادی دیگر اطلاعی ندارند و تصور می کنند فقط خودشان مسئولیت حل مشکلات کل محرومین را عهده دار هستند و با نهایت پیگیری و ایثارگری، مشکلات را گره گشایی می کنند.

وی با تاکید بر لزوم الگوگیری از شجره طیبه بسیج، اظهارکرد: انسان ها در سن و سال و هر موقعیت حرفه و صنفی، نیاز به الگو دارند و خداوند هم از آنجا که راه ارضا و اشباع تمام امیال انسان را خلق و معرفی کرده، در میل به الگوگیری هم کوتاهی نکرده و پیغمبر را بهترین الگو قرار داده است که این الگو مثل یک قهرمان میدان کشتی یا ستاره سینما نیست که بعدا با رفتارهایی، باعث پشیمانی افراد شود.

امام جمعه قاین با اشاره به اینکه از صدر اسلام تاکنون نیز همواره روحیه بسیجی، سازندگی ها و ایثارگری ها را وجود داشته است، گفت: امروز بیش از 10 و نیم میلیون نفر از مردم ایران در پویش طوفان الاقصی برای عزیمت به فلسطین و دفاع از فلسطینی ها ثبت نام کردند که این روحیه؛ روحیه بسیار خوبی است.

رحمانی بیان کرد: در خطبه های نماز جمعه  این هفته که به مناسبت هفته بسیج، میز خدمتی برگزار شده بود، یکی از مهندسین که موقعیت بسیار خوبی هم داشت، استدعا داشت که برای کمک به فلسطین اعزام شود که این موضوع حاکی از نهایت ایثارگری است.

وی گفت: روحیه بسیجی که در ایران اتفاق افتاد، در تحلیل هیچ سیاستمدار مادی گرا و دنیا طلبی نمی گنجد و هیچ کس نمی تواند این روحیه را تهدید کند.

امام جمعه قاین تصریح کرد: خوشبختانه این روحیه به سایر نقاط جهان هم سرایت و رخ نموده است، همانطور که مردم کوبا با حضور رئیس جمهورش چفیه فلسطین را روی دوش انداخته و از او دفاع می کنند، در دانشگاه هاروارد آمریکا و بسیاری از دانشگاه های ایالات مختلف آن، نمادهای فلسطین به نمایش گذاشته می شود و جوانان آن برای دفاع از فلسطین شعار می دهند، در ترکیه و انگلستان و سایر کشورها نیز، این بسیج به راه افتاده و باعث شده که نتانیاهو و کشورش منفورترین فرد و کشور شناخته شوند.

او افزود: همچنین ارسال تریلی های متعدد مواد غذایی و سایر کمک ها به غزه نیز، مدیون روحیه تحول و بسیجی است.

 

انتهای خبر/7

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از