حالت تاریک
معاون هماهنگی امور اقتصادی خراسان جنوبی اعلام کرد:

تامین ۵۵۹تن اقلام موردنیاز هیئات مذهبی خراسان‌جنوبی

تامین ۵۵۹تن اقلام موردنیاز هیئات مذهبی خراسان‌جنوبی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: برای تامین کالا‌های اساسی مورد نیاز هیات مذهبی استان در ایام محرم و صفر امسال ۵۵۹ تن برنج، گوشت و شکر تدارک دیده شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«خاورستان»، مهدی جعفری امروز در کمیسیون تنظیم بازار استان گفت: اقلام مورد‌ نیاز ویژه محرم و صفر هیئت‌های مذهبی و اشخاصی که نذورات دارند در اختیار سازمان تبلیغات اسلامی قرار می‌گیرد.

وی از تخصیص ۲۱۰ تن برنج، ۶۹ تن شکر، ۲۰۰ تن مرغ و ۸۰ تن گوشت قرمز در استان برای توزیع بین هیات‌های مذهبی ویژه محروم و صفر خبر داد و افزود: مسئولان هیأت‌های مذهبی استان برای دریافت این اقلام می‌توانند به سامانه سمپات مراجعه و در این سامانه بر اساس سهمیه اعلام‌ شده، درخواست خود را ثبت کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: اکنون در بازار در حالت پایداری است و هیچ کمبودی نیست و قیمت‌ها هم نسبت به جلسه قبل کاهشی داشته است.

جعفری ادامه داد: هرگونه افزایش در حوزه میادین عرضه میوه و تره‌بار استان باید با مجوز کمیسیون تنظیم بازار استان باشد.

وی با اشاره به خرید ۱۷ هزار و ۶۰۰ تن گندم در استان، تصریح کرد: این میزان خرید گندم نسبت به سال قبل افزایش یافته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه پرداخت مطالبات گندم‌کاران براساس تاریخ تحویل و به صورت کشوری انجام می‌شود، گفت: اما مکاتبات و پیگیری‌ها لازم از سمت استان برای پرداخت به موقع مطالبات انجام شد.

جعفری عنوان کرد: آرد مورد نیاز شهرستان‌ها برای این ایام ماه محرم و صفر تامین شده تا مردم برای تامین آرد مشکلی نداشته باشند‌.

معاون بازرسی و حمایت از مصرف‌کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی هم گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون پنج هزار ۱۱۹ مورد بازرسی توسط ۲۲ بازرس و ۱۱ تیم در استان انجام شده‌است.

 علی سرگلزایی افزود: در این بازرسی‌ها ۲۸۰ پرونده به ارزش ۴۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در استان تشکیل شده است.

 وی با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم و افزایش تقاضا برای اقلام مصرفی مورد نیاز در این ایام بیان کرد: به منظور جلوگیری از افزایش غیر منطقی قیمت‌ها، استمرار نظارت و بازرسی در سطح استان طرح نظارتی ویژه ماه محرم از تاریخ ۱۹ تیرماه آغاز شده و تا ۱۹ مردادماه ادامه دارد. 

انتهای خبر/۱۰

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از