حالت تاریک
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی:

در هیچ شهرستانی محدودیتی برای واگذاری زمین نداریم

در هیچ شهرستانی محدودیتی برای واگذاری زمین نداریم

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: در هیچ کدام از شهرهای استان محدودیتی برای واگذاری زمین نداریم.

به گزارش خاورستان، علیرضا عباس زاده در جمع خبرنگاران اظهار کرد: قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ضرورتی مهم و حیاتی بود و با توجه به شرایطی که برای کشور متصور است این قانون نیاز بود تا به همه مردم در این خصوص هشدار داده شود.

به گفته وی؛ جمعیت از مهمترین مباحث اجتماعی و اقتصادی است و استحکام و اقتدار هر جامعه به زیر ساخت جمعیت و باز توزیع آن در پراکندگی و عرصه های جغرافیای هر منطقه مرتبط می باشد.

وی با بیان اینکه بدون جمعیت و نیروی انسانی صحبت از توان علمی و سرمایه های مادی و معنوی در دستیابی به توسعه و پیشرفت بی معنی است، افزود: در حوزه اقتدار ملی و مدیریت، جمعیت جزو مباحث اساسی و کلیدی است، امروز وقتی صحبت از ایران قوی می کنیم باید بدانیم ایران قوی بدون یک جمعیت پویا، مولد و بالنده معنا ندارد.

معاون استاندار گفت: خطر کم بودن و پیر شدن جمعیت هویت، اصل، ریشه و بنیان ما را هدف می گیرد، بنابراین در سال های اخیر مباحث زیادی در خصوص جوانی جمعیت مطرح شد و مجلس قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را مصوب کرد.

عباس زاده افزود: قانون حمایت از خانواده و  جوانی جمعیت در کشور با قدرت و به طور جدی در حال اجراست و شعار «ایران جوان بمان» را که همه تکرار می کنند، نیازمند اقدام عملی است.

وی با بیان اینکه ما باید برای هویت دینی و ملی و برای ساخت ایران قوی آماده شویم، تصریح کرد: قانون جوانی جمعیت و طرح نهضت ملی مسکن از بخش های مهمی است که به عنوان یکی از مشوق فرزند آوری مورد نظر دولت سیزدهم قرار گرفت.

به گفته وی؛ مسکن موضوع اولویت دار در مدیریت خانواده است و 40 درصد هزینه های سبد خانوار مربوط به مسکن می باشد.

معاون استاندار ادامه داد: طرح نهضت ملی مسکن برای تأمین مسکن خانوارهای ایرانی در دولت سیزدهم پیش بینی و در سراسر کشور اجرا شد، در کنار این طرح، قانون جوانی جمعیت هم پیش بینی شد تا برای خانواده های دارای سه فرزند و بیشتر یک واحد مسکونی و یا زمین تأمین شود.

عباس زاده با بیان اینکه در چندین نوبت زمین هایی به خانواده های دارای سه فرزند به بالا در تمامی شهرستان ها واگذار شده، ادامه داد: به خانواده هایی هم که مسکن دارند زمین تشویقی اهدا می شود و مالکین می توانند این زمین ها را در راستای هزینه های خانواده بفروشند.

وی از ثبت نام حدود 11 هزار نفر در طرح جوانی جمعیت در استان خبر داد و گفت: از این تعداد 6 هزار نفر واجد شرایط واگذاری زمین شده اند و توانستند مدارک خود را در سامانه مبنی بر اینکه سه یا چهار فرزند زیر 20 سال دارند و آخرین تولد فرزندشان آبان ماه 1400 است را ارائه دهند.

به گفته وی؛ از این 6 هزار نفر متقاضی به پنج هزار و 270 نفر زمین واگذار شده و مابقی در دستور کار است، عمده عدم واگذاری ها مربوط به شهر بیرجند است و منتظر الحاق اراضی دولت هستیم، اراضی در شورای برنامه ریزی مصوب شده و مشاور در حال برداشت اراضی است و ظرف یک ماه آینده طرح تفکیکی آن آماده و واگذار خواهد شد.

معاون استاندار گفت: عمده الحاقات در اراضی پادگان 04 سابق و در امتداد سایت زعفرانیه خواهد بود.

عباس زاده با بیان اینکه در قانون جوانی جمعیت، هزینه آماده سازی اراضی به عهده متقاضیان است و 40 میلیون اولیه هم برای همین دریافت می شود، افزود: آنهایی که سه فرزند مشمول قانون دارند، یک واحد مسکونی دریافت می کنند و ربطی به فرم "ج" قرمز و سبز هم ندارد، این افراد باید هزینه آماده سازی را بنا به قیمت کارشناسی روز که 100 تا 120 میلیون تومان است، از دو سال آینده در قالب یک قسط هشت ساله (ماهانه حدود یک و نیم میلیون تومان) پرداخت کنند.

وی با ذکر این نکته که قانون خانواده های چهار فرزندی یا بیشتر را از پرداخت هزینه آماده سازی معاف کرده، اظهار داشت: در هیچ کدام از شهرهای استان محدودیتی برای واگذاری نداریم و زمین ها به سرعت واگذار خواهد شد.

معاون استاندار گفت: برای متقاضیان طرح های نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت که به هر دلیل رغبتی به استفاده از واحدهای طبقاتی در شهر بیرجند را ندارند، این امکان فراهم شده تا در چندین روستای اطراف بیرجند زمین ویلایی و خود مالکی دریافت نمایند.

عباس زاده ادامه داد: واگذاری زمین به صورت ویلایی در شهر خوسف هم قبلاً به متقاضیان پیشنهاد شده و ظرف دو هفته آینده ظرفیت جدید انبوه سازی در سایت زعفرانیه برای دو هزار نفر باز خواهد شد.

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از