حالت تاریک
امام جمعه فردوس:

رئیس‌جمهور در تراز انقلاب؛ باید مردمی باشد

رئیس‌جمهور در تراز انقلاب؛ باید مردمی باشد

امام جمعه فردوس گفت: یک رئیس‌جمهور در تراز انقلاب؛ باید مردمی باشد، یعنی در بین مردم زندگی کرده باشد و نه درد مردم را دیده بلکه آن را لمس کرده باشد و برای رفع گرفتاری‌های مردم تلاش کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد شاکری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»،  در خصوص ویژگی‌های نامزد اصلح ریاست‌جمهوری، اظهارکرد: حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری بارها در مناسبت‌های مختلف و سخنرانی‌های متعدد ویژگی‌هایی را برای رئیس‌جمهور در طراز انقلاب اسلامی بیان فرموده‌اند که از‌جمله آن این است که به آرمان‌های انقلاب اسلامی مومن بوده و آنها را باور داشته و به آن پایبند باشد.
وی افزود: یکی از آرمان‌های انقلاب، مستقل بودن آن است به این معنی که سرسپرده ابرقدرت‌های زورگو نباشیم، البته باید با کشور‌های مختلف ارتباط برقرار کرد، اما وابسته به آنها نبود.
شاکری بیان کرد: شهید رئیسی ضمن اینکه به این شعار انقلاب پایبند بود، در‌عین‌حال شاهد ترافیک دیپلماتیک در تهران در زمان ایشان بودیم و خوشبختانه ارتباط بسیار زیادی با کشور‌های همسایه و غیر همسایه برقرار شد که برکاتش شامل حال کشور شد.
امام جمعه فردوس با بیان اینکه یک رئیس‌جمهور در طراز باید از روحیه شجاعت برخاسته از توکل بر خدا، عزت‌نفس، اعتماد به مردم و توان داخلی برخوردار باشد، گفت: البته شجاعت در میدان عمل؛ در جلسات و نشست‌های بین الملی و در برابر تهدیدات مستکبرین و در مقام دفاع از خواسته‌های مشروع مردم ایران خودش را نشان می‌دهد.
وی تصریح کرد: یک رئیس‌جمهور در طراز؛ باید مردمی باشد، یعنی در بین مردم زندگی کرده باشد و نه درد مردم را دیده بلکه آن را لمس کرده باشد و برای رفع گرفتاری‌های مردم تلاش کند.
او افزود: رئیس‌جمهور باید روحیه جهادی داشته و نه‌تنها تعطیلی برایش معنی نداشته باشد بلکه روز و شبش را هم نشناسد که خوشبختانه هر دو شهید بزرگوار یعنی شهیدان رجائی و رئیسی کاملا از این ویژگی‌ها و روحیات برخوردار بودند.
امام جمعه فردوس با اشاره به خدمات متعدد شهید رئیسی در سطح کشور و استان، گفت: یکی از برکات شهید جمهور در شهرستان فردوس قولی بود که او در خصوص ایجاد پست ۴۰۰ ولت برق داد و خودش هم در همان روز از طریق وزارت نیرو و مسئولین ذی ربط پیگیری کرد. بنده خودم شاهد تماس‌های این شهید بزرگوار در همان جلسه بودم که بحمدالله بعد از مدتی کلنگ این طرح‌زده شد و هم‌اکنون در حال پیگیری است.
شاکری ادامه داد: از دیگر خدمات موثر این شهید برای مردم، موضوع نهضت ساخت مسکن ملی بود که عقب افتادگی چندین‌ساله در بخش مسکن را که پیامد‌های زیادی از‌جمله گرانی قیمت مسکن و اجاره‌بهاء را ایجاد کرده بود، جبران کرد.

انتهای پیام/٧ 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از