حالت تاریک
امام جمعه فردوس:

رسانه‌های انقلابی اولین راویان فضای مجازی باشند

رسانه‌های انقلابی اولین راویان فضای مجازی باشند

امام جمعه فردوس گفت: رسانه‌های انقلابی و فعالان فضای مجازی اولین افرادی باشند که از یک اتفاقی که پیرامونشان می‌افتد، روایت‌سازی می‌کنند تا صحیح‌ترین روایت‌ها به مردم برسد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدشاکری امام جمعه فردوس در گفتگو با خبرنگار خاورستان، اظهارکرد: در جنگ ترکیبی و اخیر دشمن بیشتر مسئله‌ی شناختی و ادراکی مردم را هدف قرار داده و زمانی‌که شناخت و درک مردم بالا رفت؛ همان بصیرتی است که چند سال پیش رهبر انقلاب فرمودند؛ طبیعتا آن چیزی را که دشمن به دنبالش است خنثی می‌کند.

بصیرت مردم از شرایط کنونی جامعه بالا رفته است

وی تاکیدکرد: بزرگترین عاملی که باعث می‌شود دشمن به هدفش برسد جهل است و این‌که قدرت درک مردم در هرشرایط، اوضاع و اتفاقاتی که صورت می‌گیرد پایین باشد اما در این یکی دو سال قدرت تحلیل، بصیرت و روشن‌فکری مردم بالا رفت از این رو توطئه‌ی دشمن خنثی شد.

امام جمعه فردوس بیان‌کرد: در جنگ روایت‌ها اولین روایتی را که مطرح شود بیشترین تاثیر را می‌گذارد مثلا در قضیه‌ی فوت خانم مهسا امینی علت این آشوب‌ها به وجود آمد و اتفاقاتی که در ایران رقم خورد به خاطر این بود که اولین روایت را رسانه‌های معاند داشتند اما همین شرایط در اتفاقات دیگری مانند اتفاقات چندی پیش که رقم خورد روایت اول توسط رسانه‌های خودی صورت گرفت ما توانستیم جلوی توطئه‌ی دشمن را بگیریم از این روهر چقدر رسانه‌ی ما به‌عنوان اولین، روایت ساز باشد به همان اندازه و نسبت، اثر بخشی ما بیشتر خواهد بود.

رسانه‌های انقلابی اولین روایان فضای مجازی باشند

حجت‌الاسلام شاکری یادآورشد: من دوتا توصیه ونکته به رسانه‌های انقلابی و فعالان فضای مجازی در بی اعتبارسازی جریان دروغ دارم که سعی کنند اولین افرادی باشند که از یک اتفاقی که پیرامونشان می‌افتد، روایت‌سازی می‌کنند که قطعا چون رسانه‌های انقلابی هستند صحیح‌ترین روایت و بهترین روایت را خواهند داشت و برای مردم اعتمادسازی خواهند کرد.

وی افزود: باید قبل از این‌که دشمن در صحنه ورود پیدا کند و مشغول روایت‌سازی شود جریان انقلاب ورود پیدا کرده و روایت درست و صحیح را برای مردم تبیین کنند.

شناخت ما نسبت به مسائل جامعه‌شناسی توطئه‌ی دشمن را خنثی می‌کند

امام جمعه فردوس دومین نکته مورد توجه در بی اعتبارکردن جریان دروغ را در نحوه‌ی روایت کردن دانست و یادآورشد: هر چقدر ما به مسائل جامعه‌شناسی، روانشناسی و روش‌های جدید روایت کردن آشنا باشیم طبیعتا روش روایت ما خیلی بهتر خواهد بود اگر این دو نکته را رعایت کنیم هم به اهداف خودمان خواهیم رسید و هم توطئه‌ی دشمن خنثی خواهد شد.

انتهای خبر/ 5

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از