حالت تاریک
مسئول بسیج جامعه زنان خراسان جنوبی:

روایت‌های دفاع‌مقدس با زبان هنر به‌‌جوانان منتقل شود

روایت‌های دفاع‌مقدس با زبان هنر به‌‌جوانان منتقل شود

مسئول بسیج جامعه زنان خراسان جنوبی بر انتقال روایت‌های دفاع مقدس با زبان هنر به نسل جوان تأکید کرد و گفت: امروز جوانان به هویت‌بخشی و شناخت الگوهای صحیح و آشنایی بیشتر با منش مردان بزرگی همچون شهید چمران‌‌ها نیاز دارد..

فاطمه بصیری‌پور، مسئول بسیج جامعه زنان خراسان جنوبی در گفتگو با خاورستان اظهار کرد: دفاع مقدس سند زرینی  از عزت، شهامت، کرامت و مقاومت ملتی است که جان، مال و هر آنچه داشتند در طبق اخلاص گذاشتند برای حفظ این آب و خاک و در مقابله با رژیم بعث عراق، دنیای استکبار و قدرت‌هایی که بر علیه ایران اسلامی متحد شده بودند در جنگی نابرابر ایستادگی کردند و از کیان این آب و خاک دفاع کردند.


وی با بیان اینکه هفته دفاع مقدس برای مردم ایران همواره یادآور رشادت‌ها و فداکاری‌ها و مجاهدت  فرزندان غیور ایران اسلامی است که درس اخلاص، رشادت و ایستادگی را به‌خوبی معنا کردند افزود: آنچه قابل تامل است حضور جوانان و نوجوانان در دوران دفاع مقدس و در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل و نقش‌آفرینی موفق جوانان در بالاترین سطوح فرماندهی است.

 

نقش‌آفرینی زنان در دفاع مقدس
مسئول بسیج جامعه زنان خراسان جنوبی با مروری بر نقش‌آفرینی زنان با حفظ نجابت و کرامت در میدان های رزم، امدادرسانی به رزمندگان و پشتیبانی از جبهه‌ها خاطر نشان کرد: بانوان ایران اسلامی در طول هشت سال دفاع مقدس با حمایت، انگیزه‌سازی و امیدبخشی به همسران و فرزندان رزمنده خود، صبوری در شرایط سخت، بصیرت و زمان‌شناسی نقش مهم و اثربخشی در دفاع از میهن اسلامی ایفا کردند.



بصیری‌پور با تأکید بر اینکه ملت ایران اسلامی با مولفه‌هایی همچون ولایت‌مداری و تفکر شهادت‌طلبی برگرفته از مکتب عاشورا و شعار «هیهات من الذله»، دفاع مقدس را به سند عزت و مقاومت ملت تبدیل کردند، گفت: امروز صحنه به صحنه آن دوران نیاز به تحقیق و پژوهش دارد بخصوص معرفی مجاهدت سرداران بزرگ استان که شاید نسل نوجوان و جوان شناخت زیادی از سیره آنها نداشته باشند،  لذا باید روایت‌های دفاع مقدس را با بکارگیری همه ظرفیت‌ها و با زبان هنر و رسانه به بهترین نحو تصویرسازی کرد و به نسل امروز ارائه کنیم.


وی در ادامه اظهار داشت: علی‌رغم توطئه‌های فرهنگی دشمن هر روز شاهد رویش‌های جدیدی در بدنه نظام و انقلاب هستیم و نسل جوان ما امثال شهید آرمان علی وردی و شهید عجمیان‌ها ثابت کردند که بصیرت و آگاهی و پای کار بودن را مثل نسل اول انقلاب و دوران دفاع مقدس دارند.

 

نگاه فرامنطقه‌ای برای دفاع به وسعت جبهه مقاومت
مسئول بسیج جامعه زنان خراسان جنوبی بیان کرد: اگر در آن روز عرصه دفاع مقدس ما جبهه مرزهای داخلی کشور بود امروز نگاه فرامنطقه‌ای برای دفاع به وسعت جبهه مقاومت است و به تعبیر رهبر معظم انقلاب  تا تحقق تمدن اسلامی هم پیش خواهد رفت.


وی با بیان اینکه رشد آماری بانوان نخبه علمی، ورزشی، فرهنگی، قرآنی، اساتید، پزشکان ایران با قبل از انقلاب اسلامی قابل مقایسه نیست گفت: امروز جمعیت قابل توجهی از فرهیختگان کشور از قشر بانوان هستند که با حفظ عفت و کرامت دینی و انسانی خود در بالاترین سطوح اجتماعی قرار دارند و اینها نشان از دستاوردهای غنی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برای کرامت بانوان است.



بصیری‌پور در خصوص بازخوانی خاطرات و تحلیل سیره فرماندهان دفاع مقدس و ترویج روحیات آنها در بین نسل جوان، گفت: آنچه که امروز نسل جوان ما نیاز دارد هویت‌بخشی و شناخت الگوهای صحیح و آشنایی بیشتر با منش مردان بزرگی همچون شهید چمران‌‌ها است که در بالاترین درجات علمی، فکری و فرهنگی و اجتماعی جان خود را در کف دست گذاشتند و برای حفظ ارزش‌ها و آب و خاک این مرزوبوم در جبهه‌ها حاضر شدند.

 

نفوذ معنوی امام خمینی (ره) در بدنه‌ی مردم
وی به نفوذ معنوی حضرت امام خمینی (ره) در بدنه‌ی مردم اشاره کرد و گفت: بسیج مردمی در دفاع مقدس نقش ارزنده‌ای داشت و امروز هم صحنه‌هایی از تبلور و نقش‌آفرینی بسیجیان را در همه عرصه‌ها از محرومیت‌زدایی و کار جهادی، خدمت‌‌رسانی در سوانح و حوادث، آمادگی رزم، پیشتازی در عرصه علم و فناوری، نقش‌آفرینی فرهنگی و اجتماعی و سایر عرصه‌ها با همان محبت و دلبستگی همیشگی به ولایت  شاهد هستیم.


مسئول بسیج جامعه زنان خراسان جنوبی اضافه کرد: امروز ولی امر مسلمین به جهاد تبیین امر فرمودند و همه به‌ خصوص خواص جامعه باید مجاهدانه در این عرصه فعالیت کنند.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از