حالت تاریک
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی:

اطلاع‌رسانی و تحلیل‌درست مأموریت رسانه‌های تمدنی است

اطلاع‌رسانی و تحلیل‌درست مأموریت رسانه‌های تمدنی است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: مأموریت رسانه‌های تمدنی در مقابل رسانه‌های فرمایشی، نمایشی و فرسایشی این است که باید به موقع اطلاع‌رسانی و درست تحلیل کنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، علی فرخنده شامگاه چهارشنبه در آیین گرامیداشت روز خبرنگار گفت: شناخت جایگاه اصحاب رسانه در دوران جنگ شناختی که یک حوزه ترکیبی را در دوران پست مدرنیسم شامل شده یک حقیقت است و کسانی که در حوزه آگاهی‌بخشی به مردم در خط مقدم مجاهدت می‌کنند.

وی ادامه داد: عصری که مدیریت اذهان جامعه و افکار عمومی یک اولویت برای نظام سلطه و امپراطوری رسانه‌ای غرب است و رشد تکنولوژی بر پیچیدگی این عرصه افزوده لذا اهمیت کار خبرنگاری که ماموریت جهاد تبییین و ماموریت بالا بردن قدرت شناخت مردم را در حوزه کاری خودش دارد یک اصل و مهم است که همه باید به آن توجه داشته باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب افزودک مأموریتی که مقام معظم رهبری در مقابل جنگ رسانه‌ای دشمن برای ما ترسیم کردند دو اصل است که باید در دستور کار رسانه‌ای‌ها قرار گرفته باشد و بیشتر مورد توجه قرار دهند.

فرخنده بیان کرد: رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند که در این عرصه شکستن محاصره تبلیغاتی دشمن و کاشتن نهال امید در دل خود و دیگران دو مقوله در گام دو انقلاب است لذا باید مأموریت ما هم بر اساس همین دو اصل پیش برود.

وی با بیان اینکه در دورانی که رسانه‌های فرمایشی و نمایشی در نظام بین الملل، دارند موضوعی را تیتر می‌کنند که حقایق را برای استعمار و استثمار بپوشانند، ادامه داد: البته در عقبه این رسانه‌ها ما در داخل کشور داریم که از آنان به عنوان رسانه‌های فرسایشی یاد می‌کنیم یعنی حرکت توفنده انقلاب را نمی‌بینند و دچار نوعی خودتحقیری هستند و احساس می‌کنند که ما دچار فرسایش شدیم و حال آنکه قطار توفنده انقلاب در حال پیشرفت و طی طریق آن حتی در حوزه ایمان و معنویت صعودی بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی تأکید کرد: اما مأموریت رسانه‌های تمدنی در مقابل رسانه‌های فرمایشی، نمایشی و فرسایشی این است که باید به موقع اطلاع‌رسانی و درست تحلیل کند و صحت، سرعت و دقت در نحوه و ارائه طریق و راه نشان دادن برای مردم در گام دوم انقلاب و نگاه تمدنی و فرا ملی و فرامرزی داشته باشد.

فرخنده در ادامه به برگزاری یادواره شهدای رسانه در استان و همچنین میزبانی دو جشنواره‌های مطبوعات در حوزه شرق کشور در طی دو سال اخیر اشاره کرد و گفت: اکنون این فضا برای استان فراهم شد که جشنواره ملی مطبوعات به میزبانی خراسان جنوبی برگزار شود و پیگیر هستیم که این اتفاق رقم بخورد.

وی از برگزاری اختتامیه اولین جشنواره ملی سواد رسانه جایزه پرفسور معتمدنژاد در شهریور ماه امسال خبر داد وافزود: تاکنون ۶۰۰ اثر از سطح کشور به دبیرخانه این جشنواره در استان ارسال شده اس.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه کارگاه‌های متعدد سواد رسانه هم با حضور اساتید مجرب در شهرستان‌ها برگزار شده است، ادامه داد:  امسال در آستانه اربعین شهدای خدمت، دو دستگاه اتوبوس از فعالان رسانه‌ای استان خراسان جنوی در قالب اردوی دو روزه به سفر مشهد مقدس اعزام شدند.

فرخندهدر ادامه به افزایش دو برابری واریز یارانه‌ها به مطبوعات و رسانه‌ها در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل آن اشاره کرد و گفت: نگاه ما هم توسعه رسانه‌های استان بوده و در این دو سال ۲۳ رسانه جدید  و ۴۳ سرپرستی روزنامه از روزنامه‌های ملی به جمع رسانه‌های استان اضافه شدند و مجوز فعالیت برای آنان صادر شده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۷۵ نفر از خبرنگاران استان جزو سامانه جامع رسانه‌های کشور بودند، گفت: امسال ۲۳۲ نفر از جمع خبرنگاران استان در این سامانه به عنوان خبرنگار رسمی به عضویت درآمدند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: امسال رسانه‌ها در بخش نماز، امر به معروف و نهی از منکر، زیست عفیفانه و مشترکین قدیمی مطبوعات استان مورد ارزیابی قرار گرفتند و رسانه‌های برتر تجلیل شدند.

وی خاطر نشان کرد: استانداری خراسان جنوبی هم رسانه‌های استان را در پنج حوزه «ترغیب مردم به مشارکت حداکثری در انتخابات»، «ترویج فرهنگ ایثار و شهادت»، «مسائل اجتماعی و جوانان»، «مطالبه‌گری و نقد منصفانه» و «به تصویر کشیدن و روایت درست حضور مردم در تشییع شهید آیت الله رئیسی و همراهانشان» مورد ارزیابی قرار داده که در پایان از پنج رسانه برتر تجلیل به عمل آمد.

قابل ذکر است؛ در همین راستا از آقای «مهدی کاظمی‌فرد»، سردبیر پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان» به عنوان رسانه برتر در حوزه به تصویر کشیدن و روایت درست حضور مردم در تشییع شهید آیت الله رئیسی و همراهانشان تجلیل و قدردانی شد.

انتهای خبر/10

اطلاع‌رسانی و تحلیل‌درست مأموریت رسانه‌های تمدنی است
اطلاع‌رسانی و تحلیل‌درست مأموریت رسانه‌های تمدنی است

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از