حالت تاریک
نماینده مردم بیرجند در مجلس شورای اسلامی:

سازه قدرت اسرائیل از بین رفته است

سازه قدرت اسرائیل از بین رفته است

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: روشن ترین دلیل غیرقابل ترمیم بودن این شکست؛ این است که اسرائیل سازه ها و عوامل قدرت را از دست داده است.

حسین خسروی نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار خاورستان، با اشاره به عملیات طوفان الاقصی ضمن آرزوی پیروزی برای تمام مسلمانان بخصوص جنگ زدگان فلسطینی، اظهارکرد: ملت مظلوم فلسطین از سال 1948 میلادی و با اعلامیه وزیر وقت انگلیس، ضمن اینکه از موطن و آشیانه خود آواره شده اند، تا امروز مورد ظلم هم بوده اند.

وی افزود: طبیعی است که تراکم ظلم 75 ساله به فلسطینی های عزیز، از جمله ظلم به روح مسلمانان وتوهین های متعدد و مکرر به مسجد الاقصی و ناموس مسلمانان، باعث انفجار عقده های آنها شود که در 15 مهرماه توانستند عملیات طوفان الاقصی را شکل دهند.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: عملیات طوفان الاقصی از چند ماه قبل برای دفاع از خود و جلوگیری از ظلم مکرر، توسط فلسطینی ها برنامه ریزی شده بود. همچنین با آن همه ادعایی که اسرائیلی ها نسبت به نیروهای امنیتی خودشان دارند و از پوشش اطلاعاتی که با همکاری غربی ها، آمریکایی ها و انگلیسی ها دارند، کاملا غافلگیر شدند و نتوانستند شروع این عملیات را پیش بینی کنند.

وی با بیان اینکه فلسطینی که سالها دست خالی بود و از امکانات پایینی مثل سنگ استفاده می کرد، در این عملیات تنها در یک روز؛ حدود 5 هزار موشک شلیک کرد و سلاح های متنوعی را به کار برد که قابل توجه بود، گفت: بنابراین تصور می کنم که مقاومت فلسطین حداقل طی همین چند روز جنگ و در این عملیات، توانست اقتدار اسرائیل را بشکند، مهاجرت معکوس اسرائیل را رقم بزند و برای دفاع از حق خود، با اسیر گرفتن از اسرائیلی ها، امتیازاتی گرفته و زندانی های چندساله خود را آزاد کند.

خسروی ادامه داد: برهم زدن نسبت بین کشته ها یکی از اهدف دیگر فلسطینی ها بود و در حالی که در جنگ های گذشته و قبل تر از این عمیات، نسبت ها در تعداد کشته و اسیر خیلی متفاوت بود، بطوری که اگر صهیونیست ها صدها هزار نفر فلسطینی را می کشتند، فلسطینی ها به تعدادانگشتان دست از آنها کشته می گرفتند، ولی در این عملیات که تنها 5 روز از آن می گذرد و با تمام وحشی گری که اسرائیل داشته و طی دو سه شب اخیر بیش از 60 درصد کشته ها؛ کودکان و زنان مظلوم بوده اند، اما تعداد کشته ها و اسرای اسرائیل هم بالاست.

او افزود: این که این جنگ تا کی طول بکشد معلوم نیست، اما فلسطینی ها طی همین چند روز با یک عملیات تهاجمی و غافلگیرکننده به برخی اهداف نسبی رسیدند که امیدواریم با بیداری دولت ها و ملت های اسلامی و حمایت های مادی و معنوی، این جنگ زودتر به نفع فلسطینی ها پایان پذیرد.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه این عملیات به تلاش برخی کشورها برای عادی سازی روابط با اسرائیل پایان خواهد داد، گفت: عادی سازی روابطی که بر سرزبان ها و در اخبار اعلام می شود، خواسته دولت ها است و یقینا ملت ها علاقه ای به برقراری ارتباط با اسرائیلی ها نداشته و ندارند. حتی اخیرا یک نظرسنجی در عربستان انجام شده بود که بر اساس آن بیش از 85 درصد مردم از برقراری ارتباط با اسرائیل اظهار نارضایتی کرده بودند. همچنین در بازی های جام جهانی هم شاهد اعلام نفرت و برائت ورزشکاران و سایر مردم از اسرائیل بودیم که این موضوع نشان گر این است که مردم از این روابط رضایت ندارند. اما دولت ها هم اگر عاقل باشند،همانطور که مقام معظم رهبری فرمود و در میدان دیدیم، روی اسب بازنده نمی شود شرط بندی کرد.

خسروی با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری مبنی بر غیرقابل ترمیم بودن شکست اسرائیل در عملیات طوفان الاقصی، گفت: روشن ترین دلیل غیرقابل ترمیم بودن این شکست؛ این است که اسرائیل سازه ها و عوامل قدرت را از دست داده است. ارتش اسرائیل در جنگ های شش روزه سال 1967، قادر بود با چهار کشور عربی بجنگد، اما اکنون طی چند سال اخیر به خصوص عملیات طوفان الاقصی، دنیا متوجه شد که اسرائیل حتی قدرت استقامت در مقابل یک گروه محاصره شده با کمترین امکانات را هم ندارد چه برسد به ایستادگی در برابر قدرت های قبلی، در واقع سازه قدرت اسرائیل از بین رفته است.

وی ادامه داد: اگر گنبد آهنین را هم یکی از سازه های قدرت نسبی اسرائیل بدانیم، طی این عملیات مشخص شد که خیلی کارآیی ندارد. همچنین در حالی که اسرائیلی ها در تمام دنیا تبلیغ کرده بودند که اشراف اطلاعات خیلی بالایی دارند، اما در این عملیات کاملا غافلگیر شدند و حتی بعضی از افسران کارکشته آنها هم در خانه هایشان و با لباس خواب اسیر شدند.

اعتماد به آمریکا در خود اسرائیل هم از بین رفته است

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مهم ترین دلیلی که اسرائیلی ها نمی توانند این شکست را ترمیم کنند، این بود که با هر شیوه ای بخصوص تبلیغات رسانه ای، اعتماد به آمریکا را جا انداخته بودند، اما حالا با این شکست، خود اسرائیلی های ساکن هم اعتماد به آمریکا را از دست داده اند و بر عکس اعتماد به فلسطینی ها و جریان مقاومت بالا رفته است.

وی عنوان کرد: در حالی که اسرائیل زحمت زیادی کشیده بود تا یهودی ها را به سرزمین های اشغالی بکشاند، اما حالا موج مهاجرت معکوس شروع شده و در حالی که اکنون به دلیل شرایط جنگی، خود کشورها شهروندانشان را از اسرائیل خارج می کنند، اما قطعا بعد از ایجاد شدن امنیت نسبی در روزهای آینده، خواهیم دید که خود اسرائیلی هایی هم که در سرزمین های اشغالی مقیم شدند، در اولین فرصت از این منطقه خارج و فلسطین اشغالی را تخلیه خواهند کرد که این برخلاف سیاست های اسرائیل است.

خسروی با اشاره به عملیات روانی صهیونیست ها در خصوص اینکه این عملیات کار ایران بوده است، گفت: در این خصوص؛ اولین، آخرین و صادقانه ترین جواب؛ همان پاسخ رهبر انقلاب است که صادقانه اعلام کردند که جمهوری اسلامی در این عملیات نقشی نداشته و آشکارا اعلام کردند که هرجا لازم به کمک باشد، از جریان مقاومت و فلسطین پشتیبانی می کنیم. البته خود جبهه دشمن هم به طور رسمی اعلام کرد که سند رسمی از دخالت جمهوری اسلامی در انجام این عملیات وجود ندارد.

او افزود: همچنین تمام دنیا شاهد حمایت معنوی ملت ایران از فلسطین بودند و دیدند که با حضور در صحنه های مختلف، راهپیمایی و دعا کردند و به لحاظ معنوی پشتیبان جریان مقاومت بوده و خواهند بود. همچنین مقام معظم رهبری در این خصوص متواضعانه فرمودند که به پیشانی و بازوان جوانان فلسطینی بوسه می زنیم.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از علت های اینکه صهیونیست ها می خواهند از نظر روانی دخالت جمهوری اسلامی در این عملیات را مطرح کنند، دشمنی دیرینه و کینه عمیق آنها نسبت به ایران است. در حالی که بر اساس آیات قرآن؛ شدیدترین دشمنان اسلام و مومنان، یهودی ها هستند که امروز شاهد حضور جریان افراطی صهیونیست ها هستیم که می خواهند با دادن آدرس غلط، جبهه مقاومت و توانمندی آنها را تضعیف کرده و به اهداف خبیثانه خود برسند.

 

انتهای پیام/7

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از