حالت تاریک
امام جمعه نهبندان:

سعه‌صدر یکی از ویژگی‌های مکتب شهید سلیمانی است

سعه‌صدر یکی از ویژگی‌های مکتب شهید سلیمانی است

امام جمعه نهبندان گفت:یکی از ویژگی‌های مکتب سردار سلیمانی سعه صدر بود که این روزها و به دنبال جریانات اتفاق افتاده باید به آن توجه بیشتری شود.

 احمد نجمی‌پور در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی  «خاورستان»، در تبیین کارآمدی مکتب مقاومت گفت: اولین درس‌ مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی مصداق آیه قرآن «اشداءُ علی الکفّارِ رحماءُ بینَهم» است به این معنا افرادی که در خط خدا، پیغمبر و قرآن و اهل بیت هستند نسبت به کفار و منافقین شدت عمل نشان می‌دهند که آیات جهاد هم به همین اشاره می‌کند و قرآن خطاب به پیامبر می‌فرماید هرگز قدرت‌های یهود و نصارا از تو راضی نمی‌شود مگر از آیین آن‌ها پیروی کنید.

به گفته وی نسبت به کفار، آمریکا و اسرائيل بالاترین مجازات را در نظر می‌گیرد و دومین نکته‌ای که باید در مکتب شهید سلیمانی مورد توجه قرار گیرد داشتن سعه صدر است ایشان بسیار نسبت به مسائل انقلاب اسلامی سعه صدر داشتند و زود عصبانی نمی شدند بسیار دلسوز بودند‌.

امام جمعه نهبندان افزود:سردار سلیمانی با آن که نظامی بود و قدرت بالایی در اختیار داشت،‌ اما هیچ‌گاه از دایره تعامل و گفتگو و گشادگی سینه با دیگران، خارج نشد و کوشید تا از همه ظرفیتی که در نظام اسلامی بود و همه نیروها از هر جناحی، برای تقویت نظام بهره گیرد. 

 نجمی‌پور ادامه داد: در صحنه نبرد و جبهه مقاومت نیز با سعه صدر از همه ظرفیت این جبهه بهره گرفت و با هر کس که به نحوی آن را با مشکل روبرو می‌ساخت، برخورد می‌کرد. 

به گفته وی شهید سلیمانی یک شخصیتی بودند که دلسوزانه هم زندگی کردند و برای شهیدشدن لحظه شماری می‌کردند و شهیدانه هم زندگی کردند آرزوی شهادت داشتند که خداوند توفیق هم به ایشان داد شخصیتشان طوری بود که حوزه متشرعی داشت حلال و حرام را بسیار رعایت می‌کردند و در نهایت هم خداوند به ایشان این توفیق را داد.

وی تصریح کرد: نکته سوم از شاخص‌های شهید سلیمانی ایثار و از خودگذشتگی است که برای تک تک ما شهید می‌تواند الگو باشد و در نهایت جان خود را برای نظام و انقلاب فدا کردند.

وی اظهار کرد:شهید سلیمانی بعد از شهادت شهید حججی در سخنانی اعلام کردند که کمتر از ۳ ماه داعش از بین خواهد رفت ما معتقدیم که براندازی داعش که به دست آمریکا و اسرائیل و خیلی از کشورهای منطقه برای حذف ایران، سوریه و عراق به وجود آمد با اراده حاج قاسم انجام شد.

به گفته وی در حقیقت حاج قاسم آمریکا و اسرائیل را نابود کرد استکبار هم چون زوال و نابودی خودش را حاج قاسم می‌دانست با دستور مستقیم ترامپ عملیات ترور را انجام داد.

وی خاطرنشان کرد: نکته دوم ترور زائران حاج قاسم هم به نوعی انتقام‌گیری از شخص حاج قاسم بود ماهیت تروری که در کرمان اتفاق افتاده بود ارزش چریکی و نظامی ندارد اگر هدف از این ترورهای کور جداکردن مردم از انقلاب و نظام و حاج قاسم است کور خوانده‌اند چون سال آینده جمعیت بیشتری در این مراسم شرکت خواهند کرد همانطور که بعد ترور جمعیت زائر سر قبر حاج قاسم چند برابر شد و جمعیت زیادی در تشییع جنازه شهدا شرکت کردند.

به گفته وی یکی از اهدافی که دشمن از این ترور دنبال می‌کرد القای شکست امنیتی که جمهوری اسلامی کجا بودند چرا جلوی آن‌ها را نگرفتند.

وی ادامه داد: با هدف ناکارآمدی نهادهای امنیتی در فضای رسانه‌ای مطرح شد در صورتی که فعالیت‌های دستگاه‌های امنیتی بخش مهم آن سری است و این که آن را امنیتی بکنند بعد از پروژه شکست آشوب سال گذشته هدفشان انتخابات است می‌خواهند امنیت انتخابات را زیرسوال ببرند این پروژه‌ای است که دشمن کار می‌کند.

به گفته حجت‌الاسلام نجمی‌پور افزون بر این شکست غزه را سرپوش بگذارند امروز تمام تنفرها در همه دنیا حتی در قلب آمریکا و اروپامتوجه آمریکا و رژیم صیهونیستی است که عامل اصلی جنایت در غزه است آن‌ها که دستشان آغشته به خون مردم غزه است و همان چنگال خون ریز زائران مزار حاج قاسم می‌شوند.

وی تصریح کرد: دو استراتژی خیلی مهم برای جبهه مقاومت وجود دارد یکی فرسایشی کردن جنگ غزه است که حادثه کرمان نشان داد التهابی در اسرائیل وجود دارد که می‌خواهند جنگ فرسایشی شود و نکته دوم دخالت نداشتن مستقیم جمهوری اسلامی به عنوان مغز متفکر جبهه مقاومت در فضای مجازی است.

وی ادامه داد: این روزها ‌چه مخالفان و چه موافقان انقلاب این سئوال را مطرح می‌کنند که چرا ایران پاسخ سخت نمی‌دهد حضرت آقا فرمودند که این حادثه پاسخ سخت را در پی خواهد داشت.

به گفته وی در پاسخ به این سئوال چرا ایران به صورت مستقیم وارد جنگ با ایران نمی‌شود نباید فراموش کنیم که شکست اسرائیل بیشتر از این که نظامی باشد از بین رفتن اعتبارش است وجهه جهانی‌اش است اسرائیلی که کشور پر مدعایی است این همه امکانات دارند ارتش قوی دارند بدشان نمیاد وارد جنگ با ایران شوند و جنگ غزه را تخت‌الشعاع این جنگ قرار دهد و آمریکا هم پشت اسرائیل قرار گیرد و جبهه مقاومت هم بیاد یک جنگ جهانی سومی اتفاق بیفتد.

وی ادامه داد: لذا ترور شهید رضی موسوی و شهادت صالح العاروری و ترور مردم کرمان همه در یک راستا است می خواهند مردم ایران را عصبانی و وارد مستقیم جنگ با اسرائیل شود که این را حضرت آقا به زیبایی مدیریت خواهند کرد.

 ‌ نجمی‌پور ادامه داد: به هر حال با قدرت رسانه‌ای می خواهند کاری بکنند که‌ ورشکستگی را به نام ایران تمام کنند از این جهت موضوع مهمی است که مورد توجه همه باید قرار گیرد که در این مسئله نباید شتاب زدگی اتفاق افتد.

به گفته وی در همه این مسائل هدف اصلی جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت آزادی قدس شریف و نابودی اسرائیل است که در طول تاریخ اسلامی همین هدف بوده است لذا امروز دشمن هم از حضور حاج قاسم می ترسید و الان هم از یاد حاج قاسم می‌ترسد از مشی حاج قاسم هم می‌ترسد نمی‌داند که حاج قاسم نامش در قلوب مردم نقش بسته لذا با این کارها نمی‌توانند به اهدافشان برسند.

وی تصریح کرد: به هر حال آمریکا و اسرائیل بدانند که موتوری که آن‌ها روشن کردند با اراده ایرانیان خاموش می‌شود و همه گروهک‌ها اعم از معاندین، اپوزیسیون، سلطنت طلب، منافق، پژواک، داعش،کومله و پرورش یافته کشورهای عربی هستند بدانند که آرزوی این که با ترورهای کور بتوانند ایران را به زانو دربیاورند به گور خواهند برد.

وی ادامه داد: مسئله بعدی هم این است که انتقام که این روزها در فضای رسانه‌ای مطرح می شود انتقام حق است اما یادمان باشد که باید فهم درستی از انتقام داشته باشیم میدان مبارزه را گم نکنیم.

وی تصریح کرد: هر کدام از ما باید کاری انجام دهیم که قدرت ذهن‌ها و اراده‌ها را در نظر بگیریم دشمن از فضای رسانه‌ای و مجازی استفاده کرده و خون پاک عزیزان ما را داره میریزه و به دنبال تضعیف اراده ملت است نماد و هویتی و قهرمان ملی ما را تحقیر می کند لذا مراقبت کنیم با طعنه و کنایه به نظام اهداف دشمن را محقق نکنیم و در پازل آن‌ها بازی نکنیم خود تحقیری نکنیم پروژه آن‌ها را تکمیل نکنیم.

به گفته وی نکته بعدی شناخت دشمن است آنهایی که در فضای رسانه‌ای کار می‌کنند این‌ها را باید تبیین کنند که اگر قرار است واکنشی ایران باشد نباید با شتاب اتفاق بیفتد انتقام باید منجر به بازدارانگی شود این انتقام ارزش دارد و انتقام یک امر قطعی باید اتفاق بیفتد فقط جنگ نظامی نباشد مهم تر از آن در فضای مجازی است و نگذاریم در نقشه کلان دشمن موفق شود.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از