حالت تاریک
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان‌جنوبی:

شهیدسلیمانی شناسنامه امت واحد اسلامی در جهان است

شهیدسلیمانی شناسنامه امت واحد اسلامی در جهان است

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان‌جنوبی گفت: شهید سلیمانی با درایتی که داشت همه کشورهای اسلامی را امت واحد کرد و این نگاه بسیار خطرناک برای جبهه استکبار است.

ابوالفضل نوفرستی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، به اصل موضوع شهادت، جهاد در اسلام و نگاهی که اسلام به شهادت دارد، اشاره کرد و گفت: شهادت از نگاه اسلام یک مسیری است که همه انبیاء و اوصیاء این آرزو را داشتند.

وی ادامه‌داد: وقتی موضوع شهادت مطرح باشد؛ انسان‌ها در هر طرفی که باشند، بکشند و یا کشته شوند به فوز شهادت نایل آمدند؛ از این ترسی ندارند و این امتیاز ویژه‌ای است که واقعا مسلمان‌‌ها نسبت به بقیه دارند.

مدیرکل بنیادشهید وامورایثارگران خراسان‌جنوبی خاطرنشان‌کرد: شهید سلیمانی رضوان‌الله‌علیه از شهدایی هستند که عمر خود را در راه جهاد در راه خدا، آن هم با کمال اخلاص گذاشتند و هر جایی که احساس تکلیف کرده حضور پیدا کردند.

نوفرستی اضافه‌کرد: شهید سلیمانی در دوران دفاع مقدس و زمانی که در منطقه‌ی شرق کشور به مشکلات امنیتی برخورد کرد باز این شهید بزرگوار احساس تکلیف کردند و در زمان مقابله با استکبار جهانی و دفاع از مردم مظلوم  وارد میدان شدند.

وی یادآورشد: شهید سلیمانی فرمودند «من زمانی اسلحه به دست گرفتم که دیدم مظلومین قتل عام می‌شوند و زنان و کودکان، توسط استکبار به خاک و خون کشیده می‌شوند» و این عمل به تکلیف است.

تبدیل شدن همه اسلام به امت واحده رمز موفقیت حاج قاسم است

مدیرکل بنیادشهید وامورایثارگران خراسان‌جنوبی موفقیت سردار دل‌ها را در نوع نگاه ایشان به جوامع اسلامی دانست و گفت: ایشان معتقد بودند که باید مسلمانان تبدیل به امت واحد شوند و واقعا توفیقات بسیار زیادی را در این جهت داشتند که جبهه‌ی مقاومت را به وجود آوردند و این جبهه می‌گوید ما همه یک امت هستیم و یک امام داریم و لذا از همه‌ی کسانی که در جبهه‌ی مقاومت حضور دارند آن‌هایی که در سطح عالی هستند به‌عنوان فرمانده یا  راهبر و آن‌هایی که به عنوان سرباز در این جبهه هستند به این نوع نگاه احترام گذاشتند و این رمز موفقیت حاج قاسم این بود.

نوفرستی ضمن تاکید بر این‌که در نگاه حاج قاسم زمانی که می‌خواهد امت اسلامی شکل بگیرد، مرزهای جغرافیایی معنایی ندارد، خاطرنشان‌کرد: توطئه استکبار بود که مرزبندی برای کشورهای یمن، سوریه، عراق، لبنان و فلسطین انجام داد و لذا شعار « نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران» مشکلش تفکراتی بود که  بین ملیت‌‌ها قائل شدند مثلا ایرانی، یمنی و عراقی نام برده می‌شد اما حاج قاسم این نگاه را بین‌المللی و امت اسلامی کرد.

نگاه امت واحد اسلامی برای استکبار خطرناک است

وی خاطرنشان‌کرد: در جریان اخیر کرمان می‌بینید که حدود 15 نفر از عزیزان افغانستانی که به شهادت رسیدند اهل سنت بودند و این نگاه به نگاه امت اسلامی برمی‌گردد و نگاه بسیار خطرناک برای جبهه‌ی استکبار است.

مدیرکل بنیادشهید وامورایثارگران خراسان‌جنوبی گفت: نگاه امت اسلامی بعد از انقلاب اسلامی شکل گرفت اما شهید سلیمانی بود که این نگاه را در عرصه‌ی میدان و عمل، گسترش داد و این نگاه برای دشمن بسیار خطرناک است از این رو نتوانستند حاج قاسم را تحمل کنند.

نوفرستی تصریح‌کرد: حاج قاسم کسی است که تمام نقشه‌های استکباری که در اتاق‌های فکر استکبار برای جهان اسلام و خصوصا غرب آسیا ریخته می‌شد را خنثی می‌کرد از این رو چنین چهره‌ای، در بین 10 فرمانده ارشد نظامی دنیا، به‌عنوان اولین فرمانده موفق نظامی شناخته می‌شود.

وی با اشاره به این‌که خیلی افراد در دنیا هستند که درجه نظامی‌شان از ایشان بالاتر است اما چرا حاج قاسم در دنیا برتر شناخته می‌شود؟، گفت: نوع نگاه حاج قاسم و همگرایی که ایشان به وجود آوردند، نوع استراتژی که داشتند؛ این‌ها همه دلیل بر اهمیت شخصیت ایشان بود که استکبار جهانی ابتدا به‌دنبال ترور شخصیت ایشان برآمدند که لذا در دوران دفاع از حرم، می‌گفتند علت مشکلات و گرانی جامعه ایرانی، حاج قاسم است.

مدیرکل بنیادشهید وامورایثارگران خراسان‌جنوبی ترور شخصیت حاج قاسم را جزو اهداف شیطانی دشمن دانست و افزود: بعد از ترور شخصیت، ترور فیزیکی حاج قاسم را در دستور کار قرار دادند که نوع نگاه ایشان باعث شد که مورد کینه استکبار قرار بگیرد.

نوفرستی ضمن تاکید بر این‌که حاج قاسم با شهادت خودش آبروی نداشته‌ی جبهه‌ی استکبار را از بین برد، گفت: تمام استکبار از جمله آمریکا، اسرائیل و ایادی آنها در منطقه با هم متحد شدند که حاج قاسم را ترور کنند و از بین ببرند اما با این کار، آبروی خودشان را بردند.

دفاع مردم در قلب کشورهای اروپایی از جبهه مقاومت بدترین شکست برای جبهه کفر است

وی خاطرنشان‌کرد: از زمانی که حاج قاسم به شهادت رسید، انحلال و رو به شکست بودن جبهه‌ی کفر را مشاهده می‌کنیم؛ این اتفاقی است که دنیا دارد اذعان می‌کند و نمونه‌ی بارز آن حضور مردم و سراسر دنیا و یا حتی در قلب آمریکا و کشورهای اروپایی، از اهداف حاج قاسم و جبهه مقاومت دفاع می‌کنند و این بدترین شکست برای جبهه‌ی کفر و بهترین دستاورد برای جبهه‌ی مقاومت است که الان در دل کشورهای اروپایی و آمریکا، شعارهای جبهه‌ی مقاومت داده می‌شود.

مدیرکل بنیادشهید وامورایثارگران خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: ابعاد مختلف شخصیتی شهید سلیمانی ناشناخته است و هر چه بگذرد از شهادت ایشان، ابعاد مختلف زندگی این بزرگوار بیشتر برای مردم پیدا خواهدشد یعنی حاج قاسم، حالا حالاها حرف‌ها و نگاه‌های جدیدی را برای جامعه‌ی خود به وجود می‌آورد که مخاطب اصلی این مباحث مردم ایران هستند که الحمدلله خوب توانستند این درس‌ها را بگیرند.

حضور مردم در تشییع پیکر شهید سلیمانی رفراندوم برای اسلام بود

نوفرستی با بیان این‌که اولین درسی که مردم ایران از مکتب حاج قاسم گرفتند در ایام شهادت این شهید بود، گفت: مردم ایران با حضور چشم‌گیر و بی نظیر خودشان در ایران و کشورهای محور مقاومت، تجلیل بسیار باشکوهی از پیکر مطهر شهید سلیمانی و شهدای همراه ایشان کردند به‌نوعی یک رفراندوم برای اسلام و جمهوری اسلامی محسوب می‌شود که این اولین درسی است که مردم ایران از مکتب حاج قاسم به زیبایی گرفتند.

وی خاطرنشان‌کرد: هیچ دسته‌بندی بین مردم نیست و همه جور افراد با تفکرهای مختلف به استقبال پیکر شهید سلیمانی آمدند همین نگاه مردمی سازی، نگاه به مردم و نگاهی که قرآن دارد که پربرکت ترین کارها کارهای مردمی است، این نگاه همان مکتبی است که حاج قاسم دارد که مردم همه کارهستند و مردم در تشییع جنازه حاج قاسم و امسال در کرمان حضور پیدا کردند و با حضور خودشان باعث شدند که جبهه استکبار به این دریوزگی برسد که انتقام تمام پیروزی‌های حاج قاسم و دوستانش در غزه، فلسطین و لبنان، از مردم و کودکان بگیرد.

مدیرکل بنیادشهید وامورایثارگران خراسان‌جنوبی گفت: جبهه‌ی مقاومت و امت اسلام به وجود آمد و همه حرفشان این است که در زمان ما دشمن انسانیت آمریکا واسرائیل است و همه به این حقیقت پی بردند و این بهترین درس از مکتب حاج قاسم است و مهم‌ترین کاری که شهید سلیمانی انجام داد؛ ایجاد همین نوع نگاه در مردم عالم بود که همه مردم جهان و حتی دشمنان ایشان را تحسین می‌کنند.

 انتهای خبر/ 5

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از