حالت تاریک
امام جمعه زیرکوه:

شهید رئیسی مجاهدی نستوه و مردمی بود

شهید رئیسی مجاهدی نستوه و مردمی بود

امام جمعه زیرکوه گفت: شهید رئیسی یک مجاهد نستوه، قهرمان همیشه در میدان، مدیری انقلابی، مردمی، بسیار پرتلاش، جهادی و انسان شریفی بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن صباغیان به مناسبت شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و همراهان ایشان، در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان» اظهارکرد: شخصیت آیت‌الله رئیسی، شخصیتی جامع الاطراف و مبتنی بر انجام تکلیف برای رضای خدا و مردم بود.
وی افزود: در‌واقع شهید رئیسی یک مجاهد نستوه، قهرمان همیشه در میدان، مدیری انقلابی، مردمی، بسیار پرتلاش، جهادی و انسان شریفی بود، نه‌تنها در مدت زمان ریاست‌جمهوری بلکه قبل از آن هم در سنگر‌های مختلف قوه قضائیه و بخصوص آستان قدس رضوی، خدمات بزرگی انجام داد و تمام هم و غم او این بود که در هر سنگری کارش را درست انجام دهد.
او بیان کرد: او به میز ریاست و اعتبارات دنیایی توجهی نداشت و دنیا هیچ‌جایگاهی برایش نداشت و همانطور که رهبر انقلاب فرمود؛ ایشان یک وجود مغتنم در همه دوران خدمتش بود.
امام جمعه زیرکوه با بیان اینکه الگوی تمام‌عیار این شهید؛ همان الگویی که خود قرآن معرفی کرده یعنی انبیا و اهل‌بیت (ع) بودند، گفت: سه ویژگی مشهود در آیت‌الله رئیسی و سه‌ضلعی که یک انسان را عرشی و ملکوتی می‌کند و در انبیا و اهل‌بیت (ع) هم وجود دارد، خدا محوری، استکبارستیزی و مردمی بودنش بود.
صباغیان تشریح کرد: در‌واقع پاکی و رضایت خدا برایش ملایک بود و به معنای واقعی در مقابل ظلم، ظالم و گردان کشان و طاغوت‌های عالم با تمام وجود می‌ایستاد و حرفش را می‌زد. بخصوص در زمان قوه قضاییه و همچنین ریاست‌جمهوری، در مبارزه با مفاسد اجتماعی، اقتصادی، رانت و... اعم از مفاسد کوچک و بزرگ یا داخلی و خارجی، تلاش کرد.
وی ادامه داد: شهید رئیسی در عین اینکه خدامحور و ظلم ستیز بود، از مردم و با مردم بود و در‌واقع در مردم هضم شده بود. او مرد میدان بود و کسی نبود که پشت میز نشین باشد. دلسوز مردم بود و با حضور در میدان، مشکلات مردم را از نزدیک می‌دید، می‌شنید و با به صف کردن مدیران، برای حل آن تدبیر می‌کرد.
امام جمعه زیرکوه گفت: این شهید بزرگوار انسان خستگی‌ناپذیری بود و در مسیر خدمت او، اگر تیم همراهش روحیه جهادی و خستگی‌ناپذیری نمی‌داشتند، نمی‌توانستند پابه پای او بروند و همین موضوع هم باعث محبوبیتش شد.
وی تصریح کرد: اکنون با شهادت این عالم مجاهد و پرهیزگار؛ غم واندوه بزرگی که برای مردم؛ نه‌تنها مردم ایران بلکه جهان اسلام به وجود آمده، سخت و جانسوز است.
صباغیان گفت: در‌عین‌حال؛ همانطور که مقام معظم رهبری تاکید کردند، این حادثه ناگوار هیچ خللی در روند خدمت‌رسانی نظام و انقلاب پیش نخواهد آمد و کشتی این نظام الهی به پیش خواهد رفت.
وی با بیان اینکه به نظر بنده وقوع این حادثه و شهادت آیت‌الله رئیسی در سالروز میلاد حضرت علی ابن موسی‌الرضا (ع)، علی‌رغم جانسوز بودن، اما برای ملت ایران و جهان اسلام بسیار مبارک است، تصریح کرد: در حقیقت با شهادت آیت‌الله رئیسی؛ اندیشه و تفکر، فرهنگ انقلابی و جهادی، مجاهدت و مردمی بودن و استکبارستیزی او در بین همه مردم و نسل جوان و نوجوان تکثیر خواهد شد. اینگونه افراد تازه با شهادت‌شان زنده می‌شوند و شهادت باعث می‌شود تا اندیشه پاکشان رشد و تکثیر پیدا کند.
امام جمعه زیرکوه بسیان کرد: شهید رئیسی؛ شهیدگونه و با انسانیت زندگی کرد و گاهی مورد هجوم طعنه‌ها، نیشخند‌ها، زخم زبان‌ها و اهانت‌هایی قرار می‌گرفت، اما این رفتار‌ها هیچ‌گاه او را از تعهد و عهد و پیمان نوکری برای این مردم، دور نکرد و شبانه‌روزی به تلاش خود ادامه داد.
صباغیان یادآور شد: بنده اخیرا در گردهمایی ائمه جمعه در تهران، شهیدان آیت‌الله رئیسی، آل هاشم و امیرعبداللهیان را ملاقات کردم که دیدار بسیار صمیمی بود و هر سه شهید در تاریخ انقلاب کم‌نظیر یا بی‌نظیر هستند. از‌جمله آیت‌الله آل هاشم که امام جمعه مردمی، محبوب، متواضع، بسیار زاهد، باتقوا و... بود و در انتخابات اخیر مجلس خبرگان، رکورد‌آرا را شکست و بیش از ٨٠٠ هزار رای کسب کرد.
وی ادامه داد: اگرچه برای بیشتر مسلمانان و حتی مستضعفین، مظلومان، آزادی خواهان و روشنفکران جهان تحمل این حادثه ناگوار سخت است، اما امیدوارم که بتوانیم از این بزرگواران درس بگیریم و مانند آنها رضایت خدا و امام زمان (عج) و مردم را بر هر چیز دیگری در دنیا ترجیح دهیم.
او افزود: این شخصیت‌های برجسته برای همیشه در تاریخ انقلاب اسلامی ماندگار شدند و مرگ شهادتگونه در حال خدمت، کمترین اجری بود که خداوند به پاس خدمات‌شان به آنها عطا کرد.

انتهای پیام/٧

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از