حالت تاریک
نماینده مردم سربیشه و نهبندان در مجلس عنوان‌کرد:

ضرورت تخصص و تعهد در کابینه دولت چهاردهم

ضرورت تخصص و تعهد در کابینه دولت چهاردهم

نماینده مردم شهرستان‌های سربیشه و نهبندان در مجلس شورای اسلامی گفت: تعهد و تخصص در اعضای کابینه بسیار مهم است و مردم انتظار دارند کابینه دولت چهاردهم از افراد متخصص و متعهد تشکیل شود.

مصطفی نخعی به خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خاورستان گفت: ویژگی افرادی که برای اعضای کابینه به خصوص وزرا انتخاب می‌شوند از اهمیت بسیار زیادی برخودار است.

به گفته وی چند روز پیش که در خدمت مقام معظم رهبری بودیم توصیه‌هایی ایشان در این رابطه داشتند اما دوازده شاخصه‌ای که رهبری اشاره فرمودند خیلی جامع ‌ و کامل است یعنی افرادی که قرار است از سوی رئیس جمهور به عنوان اعضای کابینه معرفی شوند باید بخش زیادی از این ویژگی‌ها را داشته باشند.

نماینده مردم شهرستان‌های سربیشه و نهبندان در مجلس ادامه داد: جدای از آن ویژگی‌های اخلاقی مثل ایمان، پاکدستی و متشرع بودن افراد باید نگاه مثبتی نسبت به اهدافی که پیش روی آن فرد است در ارتباط با موضوعات مختلف داشته باشد.

به گفته نخعی امیدوار بودن و کارآمدی، تخصص داشتن در ارتباط با موضوعی که قرار است انتخاب شوند خیلی اهمیت دارد اگر افراد از بدنه همان دستگاه انتخاب شوند افراد با انگیزه جوان و متعهد و شناخت کامل و تخصص کافی نسبت به حوزه‌ای که قرار است فعالیت کند داشته باشدخیلی می‌تواند به پیشبرد اهداف مدنظر کمک کند.

وی اظهار کرد: با توجه به سیاست‌های کلی و برنامه هفتم توسعه ماموریت‌ها و شرح وظایف سازمان‌ها در کلان مشخص است و در نهایت فردی که قرار است انتخاب شود باید این هنر را داشته باشد.

وی تصریح کرد: برای پبشبرد اهداف سازمان در کوتاهترین زمان ممکن این اهداف مورد نظر را محقق کند مشخص است هدف‌ها و برنامه‌ها معلوم است افرادی باید باشند که با ویژگی‌هایی که اشاره شد توان اجرایی بالایی داشته باشند که بتوانند آن‌ها را محقق کنند‌.

به گفته وی در هر صورت فرصتی برای سعی و خطا وجود ندارد در هر حوزه‌ای که نگاه کنید با چالش‌های جدی روبرو هستیم به عنوان مثال در حوزه انرژی که همان طور که مشاهده می‌شود ناترازی انرژی مشکلات عدیده‌ای را برای کشور ایجاد کرده است و اقتصاد، واحدهای تولیدی و عموم مردم از وضعیت موجود متضرر هستند و هر چه زودتر باید با یک برنامه‌ریزی دقیقی انجام شود و فرصتی برای آزمون و خطا وجود ندارد و به سرعت باید اقدامات لازم برای کاهش ناترازی‌ها و رفع آن‌ها انجام شود. 

وی افزود:در حوزه‌های دیگر اعم از فرهنگ و اقتصاد، مسائل اجتماعی، میراث فرهنگی ، گردشگری و...با چالش‌هایی روبرو هستیم در بسیاری از این موضوعات روند خوبی در دولت سیزدهم شروع شد که نیاز است ضمن تقویت نقاط مثبت که باید ادامه پیدا کند جاهایی که چالش وجود دارد با توان قوی و برنامه‌ریزی دقیق نسبت به رفع آن‌ها اقدام شود.‌

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از