حالت تاریک

ظرفیت مغفول مانده پایانه صادراتی سنگ خراسان‌جنوبی

ظرفیت مغفول مانده پایانه صادراتی سنگ خراسان‌جنوبی

مدیرعامل منطقه ویژه خراسان جنوبی با بیان اینکه در سال 1395 پایانه صادراتی سنگ در منطقه ویژه اقتصادی راه اندازی شد گفت:از همان سالهای راه اندازی این پایانه سنگ در انتظار حمایت مسئولان و بخش دولتی است.

به گزارش خاورستان، حسین زارعی در دیدار با سرپرست سازمان صمت استان خراسان‌جنوبی با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی بیرجند در ۹۳ با اعلام رسمی رئیس جمهور وعنایت گمرک جمهوری اسلامی ایران راه اندازی ومجهز به توان گمرک شد.

وی با بیان اینکه در سالیان گذشته اولین پایانه سنگ در منطقه ویژه اقتصادی استان ایجاد شده است که این پایانه صادراتی سنگ به منظور استفاده از ظرفیت نسبی استان خراسان جنوبی که ظرفیت بزرگی در زمینه سنگ دارد، فراهم شد اما این ظرفیت مغفول مانده است گفت: وجود پایانه صادراتی سنگ مراکز فرآوری و همه امکانات به امید این بودیم تا بتواند الگو و جهشی برای دوران پسابرجام باشد.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی بابیان اینکه پایانه سنگ در منطقه ویژه اقتصادی در سال ۱۳۹۵ به بهره برداری رسید اما در این سالها مسئولان بخش دولتی حمایت لازم را نکردند گفت:پایانه صادراتی سنگ به دنبال ثبت برند سنگ استان وشرق ایران بود چرا که اولین پایانه صادراتی سنگ وفرآورده‌های معدنی کشور به شمار میرود.

زارعی با بیان اینکه پایانه صادراتی سنگ خراسان‌جنوبی به عنوان مرکز تپنده سنگ شرق کشور می‌توانست محصولات معدنی شر ایران را معرفی کند اما دراین سالها از حمایت لازم برخوردار نبود گفت:پایانه صادراتی سنگ وفرآورده‌های معدنی کشور با نگاه مدیریت توسعه بازار در منطقه ویژه اقتصادی تاسیس شد مقرر بود به گونه ای عمل کند تا منافع وآثار ان متوجه معدن داران وفعالان حوزه معدنی چه در زمینه تولید وچه در زمینه تجارت باشد.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی گریزی به بخش خصوصی زد وگفت: منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی اولین وموفق ترین منطقه ویزه اقتصادی در بخش خصوصی است که توانسته است از ابتدای فعالیت تاکنون به خوبی بدرخشد اما آنچه این روزها نیاز است حمایت بخش دولتی است بخش دولتی باید بیشتر در کنار بخش خصوصی باشد.

زارعی با اشاره به نمایشگاهها ولزوم حضور استان افزود: نمایشگاههای مختلفی در سطح کشور برگزار میشود که بخش خصوصی به تنهایی نمیتواند در تمامی این نمایشگاهها حضور یابد و نیاز است در راستای معرفی ظرفیت‌های استان در بخش‌های مختلف،بخش دولتی در کنار بخش خصوصی در نمایشگاه‌ها حضور یابد.

رئیس اتاق اصناف استان هم در این جلسه با بیان اینکه ما امروز به عنوان بخش خصوصی استان با یکدگیر هم صدا هستیم افزود:امید است با حضور شما در سازمان صمت استان،فضای منطقی حاکم شود.

جعفرپور با بیان اینکه امروز جایگاه شما بسیار تاثیرگذار است افزود: در گذشته افرادی بودند که حوزه معادن استان را به طور کامل قفل کرده بودند حال نیاز است هدف گذاری لازم انجام شود.

وی با تاکید براینکه باید برنامه های کوتاه مدت میان مدت وبلند مدت برای مجموعه شما تبیین وتعریف شود افزود:در تصمیمات خود سند بلند مدت داشته باشید چرا که فضای سرمایه گذاری استان شما را رصد می‌کند.

 

انتهای خبر/

 

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از