حالت تاریک
کارشناس مسائل سیاسی:

عملیات طوفان الاقصی یک فتح الفتوح است

عملیات طوفان الاقصی یک فتح الفتوح است

کارشناس مسائل سیاسی گفت: عملیات طوفان الاقصی را یک فتح الفتوح می دانیم و ما افراد مسن تر هم امیدوار شده ایم که ان شاء الله ما هم بتوانیم پیروزی فلسطین و شکست اسرائیل را ببینیم.

تناکی کارشناس مسائل سیاسی در خصوص قیام مظلومین فلسطینی با انجام عملیات طوفان الاقصی در گفتگو با خبرنگار خاورستان، اظهارکرد: یادم می آید زمانی که در دوره راهنمایی درس می خواندم، اسرائیل حمله ای به کشورهای عربی داشت و 6 روزه همه آنها را تسلیم شکست داد و بعد از آن هم بارها به اعراب حمله کرد و افسانه شکست ناپذیری اسرائیل ایجاد شده بود.

وی افزود: اما بعد از استقرار جمهوری اسلامی و حمایت او از مظلومین فلسطینی، روز به روز این هیمنه اسرائیل شکسته می شود و در عملیات طوفان الاقصی؛ بهترین حالت آن را دیدیم که نیروهای حماس و نیروهای مقاومت،  فرماندهان ارشد صهیونیستی را غافلگیر و سرگردان کردند.

کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: در جریان این عملیات؛ 750 مجروح، 40 نفر کشته و 30-40 نفر صهیونیستی هم اسیر شدند که کار بسیار بزرگی است و این مژده را به مردم می دهیم که با این عملیات؛ هیمنه اسرائیل شکسته شد و بعید می دانیم که  بعد از آن بتوانند خودشان را جمع کنند.

تناکی گفت: در واقع از این به بعد، مواضع اسرائیل سست تر و پیروزی های امت فلسطین بیشتر خواهد بود که همه این اقدامات و نتایج، فرمایشات مقام معظم رهبری را تثبیت می کند که فرمودند، بزودی در قدس نماز خواهیم خواند.

وی یادآور شد: این عملیات بسیار جالب بود و شاید یک ماه قبل بود که سردار قاآنی با صراحت عنوان کرد که اگر اسرائیلی ها می خواهند املاکشان را بفروشند و به اروپا فرار کنند؛ الان وقت آن است، در غیر این صورت بعدا فرصت نخواهند کرد و اکنون می بینیم که همه این موضوعات اتفاق می افتد.

او با بیان اینکه خداوند در قرآن کریم این بشارت را داده است که "جاء الحق و زهق الباطل، ان الباطل کان زهوقا" گفت: همانطور که مقام معظم رهبری در چند سال قبل فرمودند که اسرائیل 25 سال آینده را به خود نخواهد دید، این وعده دیر یا زود محقق خواهد شد و حق به حق دار خواهد رسید.

تناکی با اشاره به اینکه خداوند در قرآن پیروزی مظلومین دنیا را تضمین کرده است و مظلوم تر از فلسطین در دنیا نداریم، گفت: ولی شرط این پیروزی آن است که خود ملت های مظلوم هم برای دستیابی به پیروزی حرکتی کنند که امروز یکی از این حرکات خوب در لبیک گفتن به فرمایش قرآن مبنی بر اینکه " ان تنصروا الله، ینصرکم" اتفاق افتاد.

وی بیان کرد: این عملیات ضرب شصت اول بود و ان شاء الله بزودی  اسرائیل شکست های دیگری را هم متحمل خواهد شد.

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه این ضرب شصت نیروهای فلسطینی، خط بطلانی بر موضوع عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی خواهد بود، اظهارکرد: یکی از دلایل اینکه عربستان به سمت ارتباط با جهوری اسلامی آمد، سرکوب اغتشاشات توسط ملت ایران بود و در واقع وقتی که عرب ها این پیروزی ها را دیدند و از پشتیبانی آمریکا ناامید شدند، جهت خود را به سمت جمهوری اسلامی تغییر دادند.

وی با بیان اینکه این حملات و پیروزی ها هم سرعت تغییر جهت به سمت جمهوری اسلامی را بیشتر هم خواهد کرد، گفت: در واقع وقتی که عربستان شکستن هیمنه اسرائیل و اینکه از خودش هم نمی تواند حمایت کند را ببیند، ک بحث تجدید روابط با اسرائیل در نطفه خفه خواهد شد و همانطور که هم اکنون بسیاری از کشورها این روابط را لغو کردند، عربستان هم نفعش در این است که عقب بکشد.

تناکی تصریح کرد: بر اساس آیه " انا فتحنا لک فتحا مبینا " عملیات طوفان الاقصی را یک فتح الفتوح می دانیم و ما افراد مسن تر هم امیدوار شده ایم که ان شاء الله ما هم بتوانیم پیروزی فلسطین و شکست اسرائیل را ببینیم.

 

انتهای پیام/7

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از