حالت تاریک
کارشناس سیاسی:

قدرت عظیم اربعین استکبار را به دورباطل کشاند

قدرت عظیم اربعین استکبار را به دورباطل کشاند

کارشناس سیاسی گفت: حضور پرشور مردم جهان در پیاده‌روی اربعین امروز ترس بزرگی بر دل استکبار انداخته و آنها را به دورباطل کشانده است.

مهدی مزگی‌نژاد کارشناس سیاسی در گفتگو با خبرنگار خاورستان، اظهارکرد: یکی از بحث‌هایی که در اسلام مطرح است این است که ائمه اطهار علیه‌السلام منادی وحدت هستند چه شخص پیامبر اکرم (ص) و چه سایر ائمه بنا بر ماموریتی که دارند منادی وحدت هستند.

وی قیام امام حسین علیه‌السلام را قیام آزادی‌خواهانه عنوان‌كرد و افزود: اين قيام از ملت‌های انقلاب اسلامی عبور کرد و به سراغ ملت‌های دیگر هرچند مسلمان نبودند اما به دنبال پیاده‌کردن آزادی هستند، رفت.

این کارشناس سیاسی یادآورشد: نوع قیامی که سیدالشهدا انجام داد برای تک تک آزادی‌خواهان جهان اتفاق افتاد و چه آنهایی که با امام حسین علیه‌السلام مخالف و موافق بوده، این قیام همگانی بود و این حضرت برای نجات تمام جامعه بشریت این قیام را انجام دادند.

مزگی‌نژاد گفت: با وجود هدف بزرگ امام حسین علیه‌السلام، ملت‌های دنیا توانستند در مسیر این امام گام بردارند؛ پرتو نور این قیام جامعه اسلامی را در برگرفته است به‌طوری که افرادی که این قیام را قبول دارند یا ندارند وارد صحنه شده‌اند و هدفشان این است تا در این راه جانفشانی كنند از این رو با راه‌اندازی موکب و دادن نذری سعی بر این دارند تا سهمی در این حرکت پرشور داشته باشند.

وحدت مردم در اربعین ترسی بر جان استکبار انداخته است

وی حضور مردم در راهپیمایی اربعین را همراهی و تایید مردم در حرکت آزادی‌خواهانه امام حسین علیه‌السلام عنوان‌کرد و افزود: یکی از مواردی که دشمن از آن نگران است وحدت جوامع دنیا بر علیه استکبار است همان‌طور که استکبار از گذشته به دنبال تفرقه و بهم‌ریختگی جوامع بشری بودند چه این وحدت اسلامی باشد و چه غیراسلامی آن‌ها را به خطر می‌اندازد.

این کارشناس سیاسی بیان‌کرد: استعمارگری‌هایی هم‌چون انگلستان از روز اول شعارشان این بود «اختلاف بنداز، حکومت کن»؛ قطعا استکبار از وحدت جامعه ما و فضای به‌وجودآمده از اینکه شیعه، سنی، مسیحی و سایر مذاهب از کشورهای مختلف هم‌چون آمریکا و استرالیا در این راهپیمایی حضور داشته ترس دارد.

اربعین نمایش وحدت در میان آزادی‌خواهان دنیا است

مزگی‌نژاد اظهارکرد: راهپیمایی اربعین یک نمایش وحدتی در برابر زیاده‌خواهان دنیا است که قطعا از این حرکت، خوششان نمی‌آید و در این راه توطئه می‌کنند و با همه‌ی این فضاها به نتیجه نرسیده‌اند و نخواهند رسید چراکه در دورباطل خود هستند و مسیر سیدالشهدا مسیر حق و حقیقت بوده است.

وی با بیان این‌که قیام امام حسین علیه‌السلام امروز در دنیا الگوشده است، گفت: حرکت سیدالشهدا امروز یک الگو برای کسانی شده است که می‌خواهند در مقابل ظلم ایستادگی کنند و موضوع مبارزه با ظلم یک آرزو و امیدی برای جوانان است.

این کارشناسی سیاسی خاطرنشان‌کرد: در زمان دفاع مقدس، اقتدای جوانان به سیدالشهدا فضای ایثار و شهادت را به قدری رساند که برای به شهادت رسیدن از یکدیگر سبقت می‌گرفتند؛ تمام نماز شب‌، اعمال و رفتارشان این بود که در مسیر اباعبدالله الحسین جان خود را تقدیم کنند.

مزگی‌نژاد بیان‌کرد: حرکت شجاعانه امام حسین علیه‌السلام که منجر به فداکردن جان، خانواده و همه‌ی هست و نیست ایشان شد، الگویی شده برای تمام افرادی که می‌خواهند در مقابل ظلم و بی عدالتی در دنیا ایستادگی کنند.

لزوم بهره‌گیری از مسیر انسان‌ساز اربعین

وی گفت: امروزجوانان همه عالم در قالب دفاع از حرم به تاسی گرفتن از امام حسین علیه‌السلام از یکدیگر سبقت می‌گیرند به‌طوری که فاطمیون افغانستان، حیدریون پاکستان، حسینیون آذربایجان و زینبیون را در عراق و سوریه با حضور جوانان شکل گرفته و شرایطی را به وجودآورده‌اند که آن حرکت ناب سیدالشهدا الگویی برای جوانان ما شده است.

وی مسیر پیاده‌روی اربعین را مسیر انسان‌سازی عنوان کرد و افزود: همه مردم در این راهپیمایی حضور پیداکنند؛ امام حسین علیه‌السلام این حرکت‌ها را بی جواب نمی‌گذارد به طوری‌که توفیقات و کراماتی که از سیدالشهدا افراد دیده‌اند و خیلی از گره‌های زندگی افراد در این مسیر بازشده است؛ این مسیر بسیار ارزشمند، خوب و امیدوارکننده است که در این صحنه هر کس بتواند بهره و سود خودش را خواهد برد.

انتهای خبر/ 5

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از