حالت تاریک

قیام فلسطینی‌ها اقدامی غرورآفرین در برابر تجاوزات اسرائیل

قیام فلسطینی‌ها اقدامی غرورآفرین در برابر تجاوزات اسرائیل

امام جمعه اهل سنت درمیان گفت: طوفان ‌الاقصی اقدامی قدرتمندانه و غرورآفرین در برابر تجاوزات رژیم صهیونیستی است و امیدواریم با حمایت تمام ملت‌های مسلمان به خصوص حمایت ایران اسلامی پیروزی قطعی از آن ملت مردم فلسطین شود.

به گزارش خاورستان عملیات طوفان‌الاقصی از سوی گروه‌های مقاومت فلسطین که از صبح روز شنبه هفته گذشته آغاز شد، دیوار امنیتی بلند اسرائیل پیرامون غزه را فروریخت و از سوی دیگر، توازن قدرت در سرزمین‌های اشغالی را تغییر داد و رژیم اسرائیل در بدترین وضعیت خود در چند دهه اخیر در محیط پیرامونی خود قرار گرفته است.

مولوی عبدالعزیز خالقی در این رابطه به خبرنگار خاورستان گفت: بیت‌المقدس ریشه قرآنی دارد در آیه یک سوره اسرا می‌فرمایند: سُبْحَانَ الَّذِي أَسْرَىٰ بِعَبْدِهِ لَيْلًا مِنَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ إِلَى الْمَسْجِدِ الْأَقْصَى الَّذِي بَارَكْنَا حَوْلَهُ لِنُرِيَهُ مِنْ آيَاتِنَا ۚ إِنَّهُ هُوَ السَّمِيعُ الْبَصِيرُ به آن اشاره شده است.

امام جمعه اهل سنت درمیان ادامه داد:به طور یقین بیت المقدس اولین قبله مسلمانان است و اولین پایگاه معراج رسول‌الله است از هر طرف که بنگریم از آن مسلمین است.

به گفته مولوی خالقی یک مدتی مسیحیت حاکمیت آن‌جا را داشت که در عهد عمر فاروق بدون جنگ و خونریزی به فتح انجامید و در اختیار مسلمانان قرار گرفت.

وی ادامه داد: از آن زمان مسلمانان‌ اول زیارت قدس را انجام می‌دادند و بعد به کعبه و مدینه منوره می‌رفتند تا این‌که آهسته آهسته با دسیسه‌های مختلفی صیهونیست در آن‌جا جاگرفت و اول با تضرع و تطمیع با خوش خلقی و در انتها با بچه‌کشی و نسل‌کشی روبرو شد و مسلمانان را اذیت و آزار کرد و حتی ممانعت از نماز در قدس می‌کرد و هم اکنون هم انجام می‌دهد.

به گفته وی حال قدرت کامل صیهونیست در قدس است و این برنامه‌ای برای مسلمانان عالم است و آن خوابی که می‌بینند در نیل و فرات بتوانند در آن‌جا پیاده کنند اما مظلومین فلسطین گرچه با سنگ و ابزار سبک دستی ننشستند و از هر زمانی شهید دادند و مقابله کردند تا این که این طوفان تحقق پیدا کرد.

این عالم اهل‌سنت تصریح کرد:این عملیات عالم کفر را متوجه ساخت مسلمانان اگر قیام کنند مردانه قیام می‌کنند و کفر و ایادی کفر را از بین می‌برند.

به گفته مولوی خالقی کفر کار عنکبوتی بیش نیست و اسرائیل با قدرت آمریکا کار می‌کند اما آمریکا هم بداند که مردم جامعه اسلامی و کشورهای اسلامی به فرموده امام خمینی(ره) اگر یک سطل آب به طرف اسرائیل بریزند اسرائیل را آب می برد .

وی ادامه داد: دنیای اسلام با این حرکت توپنده مسلمانان در غرق خوشحالی است و آمادگی دارد که باز طوفان دومی را هم برقرار شود و همه سرباز و جان‌نثار باشند.

به گفته وی امروز صیهونیست مسلمانان را با بی‌رحمی کامل می‌کشد و در خانه زنان و کودکان و پیرمردان و پیرزنان را قتل عام می کند و مسلمانان بی‌دفاع هستند اما از خداوند امید داریم که به مسلمانان قدرتی عنایت فرماید که بتوانند طوفان دوم و سوم تا از بین بردن صیهونیست مردم قیام کنند و این میکروب فساد را از خاورمیانه بردارند.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از