حالت تاریک
معاون استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد:

ضرورت اصلاح چرخه‌تولید و الگوی مصرف در استان

ضرورت اصلاح چرخه‌تولید و الگوی مصرف در استان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: در قرارگاه امنیت غذایی استان باید به اصلاح چرخه تولید و الگوی مصرف توجه ویژه‌ای شود.

به گزارش خاورستان، جواد اشرفی روز چهارشنبه در همایش گرامیداشت روز جهانی غذا که در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند برگزار شد، اظهارکرد: پیام روز جهانی غذا این است که بیش از گذشته باید به امنیت غذایی در کشورهای جهان توجه شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه باید امکان دسترسی به تغذیه سالم برای همه افراد جامعه فراهم شود، افزود: برای فراهم شدن امنیت غذایی، مؤلفه‌هایی لازم است که یکی از آنها، شرایط مناسب برای تولید است تا از در آمد ناشی از آن، افراد جامعه بتوانند مواد غذایی مورد نیاز خود را تهیه کنند.

به گفته وی؛ درآمد مردم خراسان جنوبی نسبت به خیلی از استان‌های دیگر کشور پایین‌تر است به طوری که تا سال گذشته از نظر درآمد یک فرد شهری در رتبه ۲۴ و یک فرد روستایی در رتبه ۲۸ کشور قرار داشتیم.

معاون استاندار خاطرنشان کرد: در جاهایی از کشور که تولید ثروت کمتر است، با ورود حاکمیت از کوچک شدن سبد معیشت خانوار جلوگیری شده است.

اشرفی متذکر شد:  با توانمندی دو هزار و ۱۰۰ خانوار توسط کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی، این افراد از پوشش خارج و امنیت غذایی برای آنها فراهم شده است.

به گفته وی؛ زیر بنای توسعه پایدار، امنیت غذایی است که از طریق  منابع موجود در هر کشور و واردات بخشی از منابع مورد نیاز، تأمین می‌شود.

وی با بیان اینکه ثبات و پایداری در امنیت غذایی را  با بهره‌گیری از شرکت‌های دانش بنیان باید در استان فراهم کنیم، تٱکید کرد: در قرارگاه امنیت غذایی خراسان جنوبی علاوه بر سیاست‌گذاری، باید به اصلاح چرخه تولید و الگوی مصرف توجه ویژه‌ای شود.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از