حالت تاریک
امام جمعه قاین:

لزوم الگوگیری مدیران ازمدیریت جهادی فرماندهان دفاع مقدس

لزوم الگوگیری مدیران ازمدیریت جهادی فرماندهان دفاع مقدس

امام جمعه قاین گفت: مدیران جامعه باید از مدیریت موفق جهادی و میدانی فرماندهان دفاع مقدس الگو بگیرند، اما به نظر بنده متاسفانه هم اکنون حدود 40 درصد مدیران میانی نظام، بی تفاوت هستند.

حجت الاسلام والمسلمین رحمانی امام جمعه قاین در گفتگو با خبرنگار خاورستان؛ اظهارکرد: برخی تصور می کنند که دفاع مقدس یعنی جنگ بین ایران و عراق در حالی که این جنگ؛ جنگی بین استکبار جهانی علیه هر دو ملت ایران و عراق بود که بر هر دو ملت تحمیل شد.

وی افزود: در این جنگ همه کشورهای مطرح در مقابل ایران ایستاده بودند و همه بزرگان به این نتیجه رسیده بودند که با تسلیحات نظامی نمی توان در برابر این دشمن جنگید، چرا که آن مقدار اسلحه ای هم که از رژیم گذشته باقی مانده بود زنگ زده و از رده خارج شده بود و البته بچه های انقلابی در آن زمان، از بسیاری از زاغه های مهمات اطلاعی نداشتند و نمی دانستند در کجا قرار دارد، به همین دلیل تصمیم بر این بود که با هر وسیله ای و با چنگ و دندان در مقابل تجاوز دشمن دفاع کنند.

امام جمعه قاین بیان کرد: جهاد ابتدایی فقط بر انسان های توانمند پیکارگری جنگ واجب است نه بر بیماران، پیران، بانوان و اطفال، اما جهاد دفاعی بر همه انسان ها، پیر و جوان، زن و مرد، کوچک و بزرگ واجب است و به همین دلیل هم در 8 سال جنگ تحمیلی، بیش از 6 هزار شهید و حدودا به همین میزان هم جانباز خانم داریم.

رحمانی تاکید کرد: اگر بانوان جامعه ما نبودند، انقلاب پیروز نمی شد و بعد از انقلاب هم اگر در جنگ کمک نمی کردند، جنگ به پیروزی نمی رسید. برخی بانوان در جبهه خدمات پرستاری ارائه می کردند و برخی هم با شستشوی لباس رزمندگان و مجروحین، حوض خون درست می کردند. در پشت جبهه هم همیشه در پشت تنورهای گلی نان پزی می کردند.

وی با بیان اینکه در آن زمان همه مردم حتی روستائیان، کشاورزان و دامداران از هر نوع کمکی که می توانستند دریغ نمی کردند، گفت: در قاین 2 پسر فرد گله داری که چوپان گله خودش بود، شهید شده بودند که برای عرض تسلیت و دلداری به او به بیابان رفته بودیم، اما او در نهایت آرامش می گفت؛ جنگ یک بهار است که روزی تمام خواهد شد و برد با کسی است که گل بیشتری بچیند. او روحیه ای داشت که اگر همه فرزندانش هم شهید می شدند، ادبیاتش تغییری نمی کرد. همچنین برای کمک به جبهه هم تعداد زیادی گوسفند اهدا کرده بود و ما شاهد ایثارگری های این چنینی بودیم.

او ادامه داد: حتی بچه های 12-13 ساله مدرسه ای هم جهت قوت قلب رزمندگان، نامه های تقدیر و تشکر برای آنها می نوشتند و می فرستادند. بنابراین همه اقشار مردم در جهت دفاع از کشور هماهنگ بودند و علی رغم جنگ ها و قراردهای استعمارگرانه گذشته که بخشی از مناطق کشور مثل بحرین واگذار می شد، بعد از 8 سال دفاع، وحدت، ایثارگری و شهادت، حتی یک سانتی متر از خاک میهن و وطن هم به دست دشمن داده نشد.

امام جمعه قاین با اشاره به جنایات آمریکایی ها در آن زمان، اظهارکرد: آمریکایی ها تا جایی که می توانستند به ویژه توسط آواکس های خودشان، اطلاعات دقیق اردوگاه ها، تعداد نیروها، تعداد لشگرها، آمادگی برای عملیات ها و ... را لحظه به لحظه به دشمن می دادند.  به سرکردگی آمریکا بود که کشورهای عربی اسلامی، پول های کلانی را به صدام می دادند و صدام منت روی سرشان می گذشت که جلوی ایران را داریم و به آنها برنمی گردیم. به سرکردگی آمریکا بود که دنیای اروپا و آلمانی ها، تسلیحات شیمیایی را در اختیار عراق گذاشتند. اگر فرانسه هواپیماهای خود در اختیار عراق می گذاشت، باز هم به دستور آمریکایی ها و به همین دلیلی بود که امروز در اختیار اوکراین می گذارد.

وی با تاکید بر لزوم تبیین سیره شهدا و الگوسازی از آنها برای نسل جوان، بیان کرد: یکی از مشکلات اساسی امروز این است که 70 درصد مخاطب ما دوران انقلاب و درصد قابل توجهی هم دوران جنگ را درک نکرده اند. دانش آموزانی که به جبهه می رفتند امروز بازنشست شده اند و نسل جوان امروز ما نمی تواند ایثارگری های آن زمان را به خوبی درک کند.

رحمانی افزود: جامعه فرهنگی اعم از دانشگاهی ها، حوزوی ها، آموزش و پرورش، صدا و سیما، رسانه ها، روزنامه ها و ... باید با صبر و شکیبایی و دقت و ظرافت، خاطرات نیروهای جان نثار آن زمان از کودک 12 ساله تا پیر مرد 85-90 ساله ای را که به جبهه اعزام می شدند را برای نسل جوان بیان کنند.

امام جمعه قاین با اشاره به اینکه انسان در هر مقطع سنی نیاز به الگو دارد همانطور که خداوند در قرآن، پیامبر را و همچنین حضرت زهرا(س) و حضرت مریم را به عنوان الگوهای خاص جامعه زنان معرفی می کند، گفت: قبل از اینکه جوان امروز ما به سراغ الگوهای ضدارزشی، سلبریتی ها و ستاره های سینمای ضد ارزشی برود، باید الگوهایی که راه درست را پیموده و صادقانه جان خود را در طبق اخلاص گذاشته و عملا ثابت کرده اند که ایثارگران راستین و صادقی بوده اند را بشناسد تا او هم به سعادت آنها نائل شود.

رحمانی با تاکید بر لزوم الگوگیری مدیران جامعه از مدیریت موفق جهادی و میدانی فرماندهان دفاع مقدس نیز، اظهارکرد: به نظر بنده متاسفانه هم اکنون حدود 40 درصد مدیران میانی نظام، بی تفاوت هستند. مدیران استانی هم درگیر منیت ها و هواهای نفسانی هستند که این موضوع هم به جامعه لطمه می زند.

وی تصریح کرد: مدیریت مدیران باید به گونه ای باشد که مثل رئیس جمهور و هیئت وزیران، برای خدمت به مردم سرازپا نشناسند، روز و شب را از هم تشخیص ندهند و برای کار کردن، جمعه و شنبه برایشان تفاوتی نداشته باشد تا خلاهای مربوط به تحریم ها و سوء مدیریت ها پر شود، در غیر این صورت نخواهیم توانست پاسخگوی خون شهدا و نگاه همه مظلومان عالم که چشم امید به ام القرای ایران دوخته اند، باشیم.

 

انتهای پیام/7

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از