حالت تاریک
نماینده مردم بیرجند در مجلس شورای اسلامی:

لزوم بازخوانی وقایع تاریخی 13 آبان برای نسل جوان

لزوم بازخوانی وقایع تاریخی 13 آبان برای نسل جوان

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: اینکه مقام معظم رهبری اصرار دارند که 70 جلد اسناد لانه جاسوسی آمریکا، باید در کتب درسی گنجانده شود، اهمیت بازخوانی تاریخ را می رساند.

حسین خسروی نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار خاورستان، در خصوص اهمیت روز 13 آبان، اظهارکرد: مناسبت های مهمی که در روز 13 آبان به عنوان روز مبارزه با استکبار جهانی اتفاق افتاده است، تبعید امام خمینی(ره) در سال 1343 به ترکیه به دلیل مخالفت با لایحه کاپیتولاسیون و مصونیت قضایی آمریکایی ها، ظهور و بروز و در میدان بودن دانش آموزان در امتداد انقلاب اسلامی در سال 1357 که منجر به شهادت تعدادی از دانش آموز شد و همچنین تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در سال 1358 و پس از پیروزی انقلاب اسلامی، است.

وی افزود: با توجه به همه این مناسبت ها، می توان به اهمیت این روز پی برد، چرا که در همه این اتفاقات، نقش آمریکایی ها و حامیان او روشن است و به همین دلیل هم این روز به عنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی شناخته شده است.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اهمیت داشتن روحیه تهاجمی علیه دشمن، بیان کرد: امیرالمومنین(ع) در خطبه 27 نهج البلاغه می فرمایند که " به خدا قسم گروهی از مردم که در دالان خانه ماندند تا دشمن بیاید و بعد دفاع کنند، ذلیل شدند". در همین خصوص می بینیم که امام خمینی(ره) در سال 1343 به عنوان پرچمدار انقلاب مخالفت خود با تسلط آمریکایی ها را اعلام کردند و جوانانی هم که در دوران انقلاب رشد داشتند، لانه جاسوسی آمریکا را تسخیر کردند که این اتفاق انقلاب دوم نامیده شد.

وی گفت: طبیعی است که باید روز ملی مبارزه با استکبار را برای آشنایی با دشمن و گرفتار نشدن در دام و نقشه های او، همیشه پررنگ داشته باشیم.

خسروی با تاکید بر لزوم بازخوانی جریانات روز 13 آبان، اظهارکرد: همیشه تاریخ و گذشته یک ملت برای همه مردم یک منبع معرفتی و شناختی است و این تاریخ باید برای آینده ،مورد بازبینی قرار بگیرد، اظهارکرد: در واقع؛ مردمی که تاریخ کشورشان را نمی دانند، بزرگان آنها بچگانه فکر می کنند و برعکس؛ مردمی که تاریخ کشورشان را می دانند، بچه هایشان هم بزرگانه فکر می کنند. بر همین اساس نسل کنونی باید بداند که هم سن و سالانش در سال 1357 چه حضوری داشته اند و اکنون او برای امتداد راه آنها چه وظیفه ای دارد.

او افزود: اینکه مقام معظم رهبری اصرار دارند که 70 جلد اسناد لانه جاسوسی آمریکا که به وسیله دانشجویان پیرو خط امام جمع آوری شد، باید در کتب درسی گنجانده و در مدارس تدریس شود، اهمیت بازخوانی تاریخ را می رساند و باید برای بصیرت و دشمن شناسی مورد توجه قرار بگیرد.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصادیق و اقدامات آمریکایی ها علیه منافع ایران، گفت: در این خصوص مصادیق بسیار زیادی در قبل و بعد از انقلاب اسلامی وجود دارد که از جمله آن می توان به کودتای 28 مرداد سال 1332، کودتای پایگاه شهید نوژه همدان، نقش ویژه در جنگ تحمیلی 8 ساله، تحریک و حمایت سیاسی از جریان منافقین و وجود 16 – 17هزار شهید ترور، ایجاد فتنه های 78، 88، 96، 98، 1401 و ... اشاره کرد و در واقع آمریکایی ها هر کاری از دستشان برآمده بر علیه جمهوری اسلامی، کم نگذاشته اند. حتی در سال گذشته در خصوص بحث برجام و مذاکرات، گفته بودند که ما بحثی نداریم و به سقوط جمهوری اسلامی دل بسته بودند.

خسروی با اشاره به رو به افول و زوال بودن آمریکا، اظهارکرد: امروز آمریکایی ها؛ آمریکایی های دهه 60 نیستند، بطوری که هم اکنون به لحاظ اقتصادی، آمریکا بدهکارترین کشور دنیا است. مشکلات داخلی این کشور در انتخابات گذشته و بین بایدن و ترامپ ظهور پیدا کرد و این کشور قدرتی را که به عنوان قدرت برتر جهان مطرح بود را از دست داده و تنها آمریکا در نظم نوین جهانی قرار ندارد، بلکه به تحلیل تحلیل گران جهانی، قدرت های جدیدی مثل چین، جمهوری اسلامی و روسیه دارد شکل می گیرد که نقش آمریکا را کمرنگ کرده است.

وی ادامه داد: همچنین کشورهایی که سالها با آمریکایی ها مراوده داشته اند، بدترین توهین ها را از جانب آنها دریافت کردند، همانطور که در دولت ترامپ، از عربستان به عنوان گاو شیرده یاد شد، اما اکنون عربستان نیز دارد آرام آرام از آمریکا فاصله می گیرد و در برخی از موارد نه تنها با آمریکا سیاست یکسانی ندارد، بلکه در مقابل آنهاست.

خسروی گفت: جریان مقاومت در کشورهای اسلامی قدرت یافته و تنفر عمومی از آمریکا و اسرائیل بخصوص بعد از طوفان الاقصی شکل گرفته است، بطوری که علی رغم پشتیبانی آمریکا از رژیم صهیونیستی کودک کش اسرائیل طی 75 سال اخیر و حمایت صریح در جریانات اخیر، اکنون این سیاست ها توسط مردم خود آمریکا هم مورد اعتراض و تنفر قرار گرفته است.

وی بیان کرد: در حالی که آمریکا تاکید دارد که کشوری از جریان حماس حمایت نکند، اما خودش صراحتا و به صورت همه جانبه از آدم کشی اسرائیل حمایت می کند و در جریانات اخیر شاهد دادن هواپیماها، تجهیزات نظامی و همچنین حضور 5 هزار نظامی آمریکایی در حمله زمینی به غزه بودیم.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به عدم سلطه پذیری جمهوری اسلامی از آمریکا و نزدیک به قله بودن این نظام، ادامه داد: در حالی که شاهد پیشرفت هایی در ایران و جهان اسلام بوده ایم که در جبهه مخالف هم ضعف هایی به وجود آمده است.

او گفت: مقام معظم رهبری به عنوان پرچمدار انقلاب اسلامی در ایران اسلامی و سطح دنیا، واژه نزدیک به قله بودن را برای تقویت امید و ایمان مردم مطرح کردند که امیدواریم با پرچمداری مقام معظم رهبری، در صحنه بودن مردم و مسئولان، هر چه زودتر به این قله برسیم که در آن روز قدرت جهان اسلام به حدی خواهد بود که دشمن نخواهند توانست علیه منافع اسلام و مسلمانان قدمی بردارد، در واقع آن روز با ظهور امام زمان (عج) محقق خواهد شد.

 

انتهای پیام/7

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از