حالت تاریک
امام جمعه فردوس:

مسابقات قرآنی جوانان را آماده برای تمدن‌ساز می‌کند

مسابقات قرآنی جوانان را آماده برای تمدن‌ساز می‌کند

امام جمعه فردوس گفت: برگزاری مسابقات قرآنی در کشور باعث می‌شود مردم به‌خصوص جوانان برای جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی آماده شوند.

حجت الاسلام و المسلمین محمد شاکری، امام جمعه فردوس در گفتگو با خبرنگار خاورستان، اظهار کرد: یکی از نعمت‌های ویژه‌ای که خداوند در قرآن بیان کرده که آن را به پیامبر اسلام داده نعمت قرآن است؛ یعنی در سوره الرحمن «الرحمن علم القرآن» اولین نعمتی که قبل از همه نعمت بیان می‌فرماید نعمت قرآن است از این رو قرآن از نعمت‌های ویژه خدای تبارک و تعالی بر پیامبر عظیم الشأن است.

وی خاطرنشان‌کرد: اگر بخواهیم با مفاهیم قرآن کریم آشنا شویم که این قرآن، بشرساز، جامعه‌پرداز و تمدن‌ساز است.

امام جمعه فردوس تاکید کرد: برای آشنایی با قرآن کریم باید قرآن سرلوحه کارها در زندگی قرار دهیم و برنامه‌هایی در سطح جامعه ایجاد شود تا مردم ما به‌ویژه نسل جوان ما خواهر و برادر با آموزه‌های قرآن آشنا شوند.

مسابقات قرآنی جوانان را تمدن‌ساز می‌کند

حجت‌الاسلام شاکری برگزاری مسابقات قرآنی را یکی از برنامه‌های آشنایی با مفاهیم قرآن عنوان کرد و افزود: با این مسابقات مردم جوان‌ها را با آموزه‌های قرآن آشنا می‌کنند تا ان‌شاءلله مقدمه‌ای باشد برای فهم قرآن، عمل به آموزه‌های قرآن و به کارگیری آیات و دستورات قرآنی درواقع متربی قرآن برای جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی آماده شود.

باید مساجد پایگاه‌های حل مسائل قرآنی باشد

وی به خصوصیات مسجد در تراز انقلاب اسلامی اشاره کرد و یادآورشد: یکی از این خصوصیات، مطالبه مقام معظم رهبری برای تبدیل شدن مساجد به پایگاه‌هایی برای حل مسائل قرآنی اعم از قرائت، تدریس و تعلیم قرآن است.

تا رسیدن به مسجد تراز انقلاب فاصله داریم

امام جمعه فردوس ضمن تصریح اینکه تا رسیدن به مسجد در تراز انقلاب و مطالبه رهبر معظم انقلاب فاصله داریم، گفت: هنوز متاسفانه خواسته امام خامنه‌ای محقق نشده و طبیعتا اگر بخواهیم این خواسته مهم را جدی بگیریم و محقق کنیم باید به سال‌های اوایل انقلاب یعنی در همان دوران دفاع مقدس برگردیم که جلسات قرآن در داخل مساجد به طور هفتگی وجود داشت و گاهی این جلسات در شرایط خاصی در منازل برگزار می‌شد.

حجت‌الاسلام شاکری تاکید کرد: برای پررنگ شدن جلسات قرآن این است که بعضی‌ها وقت بگذارند اما متاسفانه مساجد در سطح تراز انقلاب قرار نگرفته و وقت‌گذاری برای برنامه‌های مسجد کم شده است به‌عنوان مثال از جهت پررونق شدن هیئات مذهبی خیلی مشکل نداریم دلیلش هم این است که در این زمینه وقت می‌گذارند اما درایام محرم، صفر، فاطمیه، جوانان، ریش‌سفیدان و پیرغلامان وقت می‌گذارند.

باید ارکان مساجد برای مسجد وقت بیشتری بگذارند

وی بیان‌ کرد: این انتظار می‌رود ارکان مسجد که امام جماعت، هیئت‌امنا، کانون‌های مساجد و پایگاه‌های بسیج هستند وقت بیشتری را برای مسجد بگذارند و به مطالبه مقام معظم رهبری جامعه عمل بپوشانند.

امام جمعه فردوس به اهانت‌های مختلف نسبت به قرآن کریم اشاره کرد و گفت: براساس آیه « یرِيدُونَ لِيُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ»؛ کافران می‌خواهند تا نور خدا را به گفتار باطل خاموش کنند و البته خدا نور خود را هر چند کافران خوش ندارند کامل و محفوظ خواهد داشت؛ این آیه خود خدای تبارک و تعالی پاسخ این‌ها را داده که این‌ها می‌خواهند نور الهی را خاموش کنند اما زهی خیال باطل است.

اهانت به قرآن‌کریم مسلمانان را متحدتر کرد

حجت‌الاسلام شاکری تصریح‌ کرد: در اتفاقات اخیر در بعضی کشورها مانند سوئد اتفاق افتاد و قرآن‌سوزی و هتک حرمت به قرآن کردند این باعث می‌شود که جامعه مسلمین از وحدت اتحاد و همدلی بیشتری برخوردار شوند و آیت الله رئیسی رئیس جمهور ما امسال در سازمان ملل قرآن را روی دست گرفتند و این مسئله باعث شد که نگاه جامعه متوجه این حرکت رئیس جمهور ایران شود.

وی تاکید کرد: با هتک حرمت به قرآن کریم کفار نتوانستند نور قرآن را خاموش کنند بلکه این کار باعث شد که نگاه جوامع بیشتری به سمت قرآن معطوف شود.

 

انتهای خبر/ 5

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از